Diddi

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Diana "Diddi" - 10 maj 2011 20:23

Say what?! Nej då.

Här är det lungt, har haft en riktigt mysig dag. Träffat Jessica och handlat lite förnödenheter. Diskuterat livet och sen har jag varit till min älskade mammi och träffat både mamma och syster, mamma föjde med ut till Sollerön och vi myste i solen med lite mat och sen gick jag och letade redat på en liten barnpool som hundarna kunde få å svalka av sig i. Dom verkade då gilla den, iaf min hund. =)


Syster och killen kom ut och fikade en sväng och sen åkte mamsen med dom hem. Så nu är jag ensam igen. Har lite små tråkigt men har bestämt mig för att stanna hemma och inte röra bilen imorgon. Har inget inplanerat och bara njuter av att vara ledig. Känns som semestern springer iväg som vanligt. På måndag ska man börja med att städa igen. På jobbet dock innan öppningen. Känns ändå okay. Längtar så mycket efter kina mat, fast ändå inte. Jag vill mysa med massa sommar och sol men vet ju hur det brukar vara.


På fredag så ska jag till Karlskoga och hämta hem min älskling igen. För helgen då iaf. =) Söker sällskap. Någon som känner sig sugen kankse? ;P


Nej nu ska ja ta och mumsa i mig en macka och tända lite mys lampor innan det blir bäcksvart.


Hoppas ni haft en lika trevlig dag som en annan har.


Puss på er.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 10 maj 2011 01:30

Det var nog ett misstag trots allt. Tårarna strömmade och jag kan inte sluta att tänka. Alla tankar om allt på samma gång. Ett enda virrevarr av tankar och massor av konstiga känslor. Tankar om ett nytt liv, ett barn, att bli gravid, döden, folk som dött, minnen av alla som gått bort, minnen från svunna tider. Till att i nästa sekund fundera på vad man ska göra för middag imorgon, ska jag fortsätta städa eller ska jag bara skita i det, mår mina nära och kära bra. ALLT kommer på samma gång. Alltid när jag väl börjar gråta så kommer allt annat också.


Hur kan man vara så här? En känslo ber-o-dal-bana utan dess like. Men jag antar att det bara är att krypa ner i sängen och försöka sova och trycka undan alla tankar. Men jag brukar alltid få hemska mardrömmar när det blir så här. Men jag kankse får ett undantag i natt.. Ja ni ser ju, tankarna är lite för många. Jag sitter här mest för att jag är rädd att gå och sova. Trött är jag men rädslan för drömmarna är värre. Men man måste väl sova också. Imorgon är en ny dag. Då kan vi ju ta tag i något nytt å hoppas på att de inte kommer fler bakslag och för många tankar. Jag måste nog lära mig att njuta av nuet och glömma det som varit. Minnen som är fina finns alltid vid hjärtat, lära mig att plocka fram dom när jag behöver dom..


Nu säger iaf denna virrpanna godnatt och önskar en solig och mysig dag imorgon.


Natti natti


Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards