Diddi

Alla inlägg under oktober 2012

Av Diana "Diddi" - 27 oktober 2012 20:33

Jag är i en tunnel. Där finns bara jag och Maja. En tunnel där endast familjen får inkräkta. Till o med då på vissa villkor. På mina villkor. Orken och lusten till något är som bortblåst o därför har jag skaffat mig en tunnel. Att inte vara på topp alla dagar om året hör till. Och speciellt nu när mörkret kommer så försvinner jag alltid lite i min egna värld, bara de att i år får Maja följa med i min värld. Med glädje. Annars brukar den här tiden vara ännu värre. Men nu har jag turen att få vara glad o skratta och känna lyckan med henne o alla hennes små framsteg. 

Det enda som är jobbigt just nu är hennes enorma separationsångest. Och att det är påväg tänder så det pendlar väldigt i damens humör. Precis som mamma sin. =) Fast jag kan ju inte skylla på tänder precis. ;) 

Jag tror jag har lite av hennes separationsångest jag med. Att man kan sakna sitt lilla troll så mycket fast man sitter fast med henne nästan dyngnet runt. Jag sitter till exempel nu i soffan och kollar på tv och saknar att ha min gofis nära. Att vakna flera gånger på en natt gör mig absolut inget men hon är oftast så snäll å sover hela natten. Inte många nätter hon knölat. Men hon somnar inte riktigt försen hon hör att man ligger där brevid henne o prasslar i sängen. Då kommer en suck och hon somnar riktigt. Jag känner mig verkligen sjukt lyckligt lottad att få en sån underbaring. 


Annars försöker jag såklart hitta på något varje dag med damen. Även en liten promenad varje dag försöker vi klämma in. Men många gånger har jag kommit runt hörnet o sen har hon skrikit över hela sollerön hur mycket hon inte vill åka vagn just då. Så ibland är de svårt med de också. Men vi försöker iaf och det går bättre o bättre. Vi går på babysim på torsdagar och de tycker hon är sååå kul. Nu senast fick hon göra sitt första dyk. Duktiga tjejen som gör mamma sin så stolt. ;)


Ja jag mår som jag mår men jag mår inte sämre än vad jag gör mig. Antar jag. Det är väl så de funkar men tiden på året brukar påverka mig ganska mycket negativt. Så jag hoppas på mera snö så att de blir lite ljusare ute och att solen får skina där emellan så ska de nog blir bra =) 


Nej nu ska det kollas på "Så mycket bättre" och äta lite chokladkaka med hackad mintchoklad. Och ja den var god. =) 


By the way. Kom ihåg å dra TILLBAKA klockan en timme i natt =) Sova en timme längre. Ja tack men I guess att damen vaknar fem istället... ;P

Av Diana "Diddi" - 24 oktober 2012 20:14

BLLLLLLLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!


Det är allt jag har å säga! 

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2012 20:21

Fröken blev sju månader idag. 

Tiden försvinner allt för fort. Men kinkig har hon varit nu i snart en vecka. Men jag gissar på gaddar. Så som hon har ökat salivförbrukningen den senaste tiden. 

Det går undan i gåstolen också, iaf baklänges. Men hon har börjat gå framåt också. ;) Står nog inte på innan damen kryper men nu drar hon sig runt, allra helst runt runt.. Å bakåt. ;P

Livet leker med damen annars. Några svåra nätter och här om natten så ville hon dela säng med mig. :D Ja jag är faktiskt glad, hon har aldrig sovit i samma säng som mig förr. Inte en hel natt. Så de var rätt mysigt. ;) 


Annars då? Jo det rullar på, på torsdag är det terminsavslutning på första delen av babysimmet. Torsdagen där på fortsätter termin två. Å vi går på den också. Sen får det nog vara bra. Blir lite stressande med alla som ska duscha o så ska hon ha mat å det ska kläs på o sen ska man hem också. Men hon tycker det är jätte skoj. Så vi fortsätter en termin till. Sen blir de å åka å bada själva. 


I lördags var jag ut på krogen med en fin vän. Det var trevligt men krogen är inte vad det var förr. Så det slutade med att jag kände mig gammal och ganska trist å ville hem ganska tidigt. 


Så jag håller mig nog borta från krogen känns de som. Hemma kvällar med vänner kan vara trevligare tror jag. =)


Men nu ska jag kolla på lite house i brist på box till tv så har jag första å andra säsongen på dvd. Tur är väl de. ;) 


Hoppas ni får en toppen vecka. 


Av Diana "Diddi" - 6 oktober 2012 22:13

Tänkte dela med mig av min underbara dag. =)

En underbar höst dag måste jag säga. 

Dagen började tidigt, så som de gör med min lilla skrutta. ;)

Åkte till svärföräldrarna på en visit och sa hej vidare hem igen och där tittade en kompis till gubben ut och Maja var riktigt nöjd med uppmärksamheten hon fick. =) 

Vi packade väskan och åkte till mormor. Där fick skruttan en  slurk mat innan vi klädde oss igen och gick på en långpromenad med mormor o vovven. Så skönt väder. Det tyckte nog damen också men hon blev lite varm när vi närmade oss hem till  mormor igen. Där säg jag att det satt något rött på min framruta och en bok. Ja en liten present. I den röda påsen låg det en jätte fin tröja och ett kort med texten:

"A star is a star, It dose´n have to try to shine. Water will fall. A bird just knows how to fly. You don´t have to tell a flower how to bloom or light how to fill up a room, you already are what you are... And what you are is BEAUTIFUL!!

Tack för att du är du, jag är lyckligt lottad som har en så underbar vän som dig! 

Jag tänkte på dig när jag såg denna, du finns alltid där när man gär vilse, när stormen yr och när dagarna är som bäst... Precis som ett träd. <3 "


Jag började läsa kortet där på parkeringen men jag var tvungen å lägga ner det igen. Tårarna kommer så lätt.. 

Det värmer såna där små gester. Dom händer inte så ofta och jag måste nog vara glad att ha en så fin vän. Och tro mig det är jag. Jag är riktigt glad att ha en sån vän. Eller sånna vänner. Jag saknar många av mina vänner. Jag har några få vänner, men jag håller dom nära. Och att man inte hörs på några dagar/veckor betyder inte att man inte bryr sig mindre. Snarare att vi snappar upp där vi slutade sist och det är sånna vänner jag vill ha. Tack älskade vänner. 


Resten av dagen spenderades också med mamma/mormor. Vi åt lite china mat och myste. Mormor/mor o dotter dag. Lovley. Och så den presenten på köpet. Underbart. Hemma igen strax innan nattning av lillskrutt. Hon somande som en stock. Trodde jag inte då hon sovit FYRA gånger idag. Trött tjej. Men det är bissingar på väg (tänder) så jag antar att det tar på krafterna. 

Själv kollar jag på Gilmore Girls då boxen är på lagning och ja de är de enda jag orkar kolla på. =) Imorgon bitti får de bli "den modiga lilla brödrosten" ;) Hoppas den roar mitt lilla söthjärta. <3


Nu ska det kollas runt lite innan mannen i huset kommer hem och sängen får sällskap. =) 

Trevlig helg folket. 

Det har jag. =)

Av Diana "Diddi" - 5 oktober 2012 22:11

Nu ska jag inte gnälla. Jag har inte så mycket att gnälla över faktiskt. Förutom förkylningarna vi har i familjen har vi haft en väldigt bra vecka.
 
Vi har inte gjort så mycket mer än lekt och busat men dagarna går å snart är det en ny vecka. Babysim och mys. är väl de stora händelserna. Maja har blivit en sprallis i vattnet. Sparkar å ska framåt så fort man lägger henne på armen å plaskar å klappar på dom andra barnen. Så jag antar att hon tycker att de är kul. (=
 
Jag börjar nog må bättre också. Lagt om maten lite och känner mig piggare även om de första dagarna var helvetiska med dundrande huvudvärk och blodsmak i munnen börjar det ljusna nu och jag känner mig piggare (trots förkylning) Men jag har också fått sovit middag nu i någon dag o de är uppskattat. På måndag om förkylningen inte blivit värre så ska simningen inledas. (= De känns som att livet går åt rätt håll nu. Och jag kan bara hoppas. 
 
På måndag ska jag även kontakta en syo konsulent å få hjälp att höra lite om hur jag ska gå till väga om jag ska utbilda mig om jag verkligen måste läsa upp mitt matte betyg (B) och om jag måste göra andra saker som tex högskoleprov osv. Vad som krävs av mig vill säga. Men jag tror jag kommer börja plugga igen till våren. Jag hoppas det iaf om inte högskoleprovet ställer till det för mig. Men jag hoppas iaf. Fått okay av sambon med det också så det känns bra. Han tyckte det lät som en bra ide så länge jag pluggar på distans. Och ja det är nog det enda jag kan göra. Jag måste ju ta hand om min solstråle också. (= 
 
Imorgon om vi är tillräckligt pigga blir det en tur å hälsa på Maja´s mormor och kankse få med henne på en långpromenad. Är ju såå mycket roligare att gå med någon mer. Om lillan skulle bli ledsen skulle det underlätta betydligt. Men men det är i morgon. På söndag fyller sambon år så jag ska baka en tårta till honom och fixa lite fika. Men nu ska jag ligga här i soffan med min fina familj dvs djuren just nu. ;) mannen jobbar och lillan sover. Lite skönt är det att ha fjärrkontrollen och datorn för sig själv men vad tomt det är på kvällana. Men de är bara en timme kvar innan mannen är hemma. 
Ha en toppen helg folket. Jag ska det iaf. 
 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards