Diddi

Alla inlägg under februari 2014

Av Diana "Diddi" - 28 februari 2014 20:18

Jag sitter vid datorn för ovanlighetens skull, jag tycker egentligen inte om att sitta vid den för den är ny o funkar inte som jag vill, eller ny o ny vi har haft den ett år men jag gillar den inte. Får nog lära mig igen ;)


Maja sover o jag tänkte att det skulle vara kul o gå ut på nätet en sväng men inser att de går ju lika bra med mobilen egentligen. Fröken har iaf blivit piggare. Snarare piggare än piggast ;) Dock så har förkylningen inte släppt på mig än och huvudvärken man har är inte att leka med. Hade tänkt ringa till vårdcentralen idag men att ringa dit en fredag är ju helt lönlöst så har jag inte blivit bättre tills på måndag så ringer jag då o hoppas på att kankse få en tid om en vecka.. Öronen värker så det pulserar i dom, antagligen kommer jag spröcka trummhinnan igen innan helgen är över men då släpper iaf trycket.. 

Jo majsen är pigg, två feberfria dagar o de känns skönt. Idag vågade jag alltså ta med henne på affären o handla lite och att bada henne. Efter badet fick hon som utslag på kinden och på ena skinkan, vet inte om hon har rivit sig eller om det är shampoo som är boven. Får se om det är borta tills imorgon annars kan det vara pencillinet som ställer till de. Hon har fortfarande lite hosta men den är också bättre. 


Vi skyndade oss in till Mora idag o gjorde lite storhandling innan alla stafett åkare började komma mot Mora. vi klarade oss ganska bra. Nu har jag klämt en semla o letar lite efter något att titta på på burken men fredagar är värdelösa tv dagar... I think. 


Nu får de bli lite sappande och sen kojsa ner i sängen med en bok. 

Ha en trevlig helg allesammans, jag längtar till måndag (party pooper i know) 

Av Diana "Diddi" - 27 februari 2014 12:59

Pencelin till fröken i en tio dagars kur, idag var äntligen febern borta. Eller vi hoppas det får kolla igen när hon vaknar nu.. Men det verkar börja vända för henne nu. Så skönt!

Min förkylning gör att jag känner mig som en sjuk karl! Ta hand om MIG skriker kroppen, men det är så lätt att prioritera bort sig själv när fröken mår så dåligt. Idag har jag dock så ont i skallen att hennes skrik fåromig att gå ut då de är som värst. Jag vet inte om det är förkylningen som ger mig sån skallebank eller om det är tandvärken som gör de.. Det visar sig.

Annars då, jo vecka 24 är här o bebis bökar o stökar där inne. Börjar kännas mer o mer dessa rediga kickar. Maja brukar vilja ligga med huvudet på magen och alltid får hon en spark till svar så fnissar hon lite och lägger sig igen o får en spark till: men mamma, vad gör bebis?

Men så mycket nytt är de väl inte. Jag är nu sjukskriven till den 20 april sen får vi se om jag måste tillbaka till af eller vad dom säger. Lär höra mig för.
Nu lite vila innan bus vaknar igen...

Av Diana "Diddi" - 22 februari 2014 20:48

Det var två veckor sen hon låg däckad i feber o eftermiddag kom den igen. När får de vara bra? Och innan vi skulle sätta på pyjamasen så kräktes hon.. Så nu är den stora frågan om hon fått magsjuka eller om de var allt slem o snor hon har som behövde komma upp?!? Bara o hoppas på det sista. Hon ville inte ha någon middag men jag lyckades få i henne lite glass o en festis. Märks att hon är sjuk när hon äter en bit av sitt lördags godis o sen inte vill ha mer.. Men har fått i henne lite välling o den verkar hon då få behålla. Får väl se hur mycket sömn det blir i natt.

Hoppas vi blir friska snabbt. Vill ju gärna träffa den nya lilla medlemmen i släkten. En söt liten tjej som såg världens ljus i onsdags. Grattis fina syster m familj.
Nu blir de o invänta film o sen lite bok på de!
Ha de!

Av Diana "Diddi" - 20 februari 2014 21:46

Har varit på mvc idag. Tagit lite prover och pratat. Pratade mycket om min rädsla inför denna gång. Jag ska få träffa en doktor nästa vecka o lägga upp en förlossningsplan. Det känns lite tryggt. Att oxå få träffa den doktorn som vi hade då vi gjorde alla tester inför ivf och som kollade så att bebis var kvar känns bra. Jag gillar den doktorn för hon lindar inte in saker utan säger alltid som det är. På gott och ont. Och på onsdag ska jag träffa doktorn för mer diskussion om sjukskrivning. Så det är mycket nu.

Igår berikades vår släkt av ännu en fantastisk liten varelse, en flicka som mår bra och jag är nu moster/faster till fyra underbara barn.

Jag är i vecka 23 och har fortfarande hemskt ont i fogarna, tyvärr verkar det ha blivit värre de senaste veckorna. Men nu vet jag att jag har gått upp 5kg vilket är betydligt mycket mindre än när jag väntade Maja. Vid den här tiden med Maja hade jag gått upp 12kg fast jag tror det var mer ändå. Annars mår jag ganska bra. Just nu är jag dock dunder förkyld med snuva o hosta. Men de ger ju med sig iaf. Bebis sparkar som bara den o jag har den senaste veckan haft 3 sammandragningar, vilket oroade bm lite o bad mig ta upp det med doktorn nu till veckan. Men det tror jag inte är någon fara. Jag har stressat lite den senaste veckan så de känns inte så konstigt om de är därför.

Men men, nu finns det en plan till nästa vecka och det gör att lite av den här inre stressen försvinner.

Så mycket att skriva egentligen men vi får ta resten en annan dag. Ha de gött så länge gott folk.
Trevlig vasaloppsvecka.. Hehe..

Av Diana "Diddi" - 15 februari 2014 13:10

Man kan ju bli galen för mindre.. Tror jag. Jag har aldrig varit ett sport fan men visst är det kul att det går så bra för Sverige i OS men snälla det räcker nu.. Jag är less o vill kräkas på skiten! Kan inte svt få sända de istället.. Men men snart börjar nästa helvete, jepp! Vasaloppsveckan är snart här. Första loppet tror jag går på torsdag nästa vecka eller om de är fredag. Då vill jag lova att jag sitter där jag sitter tills iaf måndagen den 24 då ska jag göra mig besväret att åka in i kaoset för då åker bror öppet spår. Men thats it! Sen håller jag mig på avstånd i minst en vecka..

Sitter o väntar på mitt hjärta som sover middgag men nu hör jag tassande steg.

Så nu har jag fått beklaga mig över sporten nu ska jag mysa med förkyld nyvaken tjej!
Puss o hej!

Av Diana "Diddi" - 12 februari 2014 20:48

Vecka 22 är här. Värken jag haft de senaste dagarna är förjävlig! Men så länge jag kan vila är de ok. Idag när Maja var på dagis somnade jag på soffan två timmar. Det behövdes men jag hade nog kunnat sova mera.
Majsen har haft mardrömmar i två nätter nu.. Sovande skriker hon på mamma och pappa och gråter. När jag väcker henne säger hon inget mer än kram. Ikväll så sa hon att hon hade ont i magen o hon har varit hård i två dagar så nu blir de o ge lösande mat tills det släpper. Känns si sådär men hon är ju glad när hon är vaken iaf.

Bebisen sparkas o sparkas. Jag vet ungefä när det ska sätta igång o om de börjar vet jag ganska exakt hur mycket klockan är de är sällan de går ifrån mönstret! Men de är lite mysigt att få känna det igen. Och tryggheten i att känna sparkarna.

Imorgon blir det att träffa en god vän o surra lite. Det jag saknar mest med att inte jobba är o ha folk runt mig. Men men.
Nu blir de lite tv innan man stupar i säng.
Ha de toppen folket!

Av Diana "Diddi" - 5 februari 2014 20:44

Jag är trött mest hela tiden. Jag vet inte om de är graviditeten eller foglossningen som gör det eller bara det faktum att jag hade lågt järnvärde. Trött är jag hur som. Har börjat äta järn iaf o hoppas jag blir pigg snart igen.
Iof så får jag inte sova ordentligt på nätterna pga värken o varje gång jag ska ändra ställning vill jag bara skrika rakt ut! Sen kommer ju Maja in när hon inte kan sova o ska sova mellan oss. Det innebär att om hon inte ska ligga på mig så ligger hon o sparkas. Men men.. Allting har en ände som tur är!

Imorgon ska vi till Falun igen o försöka kolla ögonen. Gick ju inget vidare den gången men hoppas det är en lite bättre doktor denna gång. Även om jag gillade den förra så verkade hon rädd för att ta i Maja när hon blev ledsen.. Så jag hoppas det går bättre imorgon.

Jag har kommit in i en bak period. Igår bakade jag o Maja hallongrottor o idag när hon var på dagis så försökte jag mig på att göra bullar. Dom blev okay men nästa får bli med lite mer fyllning. Men nu vet jag att jag kan.

By the way är nu i vecka 21..

Men men nu njuter jag av lugnet o inväntar sängen.
Ha de gött så länge..

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards