Diddi

Alla inlägg under juni 2012

Av Diana "Diddi" - 30 juni 2012 22:39

Tiden går.. Tjejen är hela 15 veckor gammal och händer grejer hela tiden. Hon skrattar nästan hela tiden och är en riktigt glad tjej. Idag så har hon börjat skjuta under benen under magen när hon ligger o har nog insett att hon tar sig framåt men eftersom hon ligger med huvudet nere i täcket och armarna på sidorna så blir hon bara förbannad att hon inte tar sig fram. ;) Det började hon med nu ikväll när vi busade rullar på mage och skrattar när hon hamnar där och sen far benen fram å tillbaka å rumpan åkte upp flera gånger så hon kommer ju fram men inte så skönt å glida fram på nyllet kan jag tro ;P


Mamsen har varit sjukis å varit en vända på sjukan, hon har iaf lyckats pigga på sig lite men hon är inte riktigt piggelin än. Hoppas det kommer snart.

Men Maja mår iaf någolunda bra. Snoris och förmodligen gaddar som är på väg och titta fram för det byts upp till tre tröjor/bodysar per dag så nu har jag införskaffat några dreggel haklappar.

På BVC pratade hon om att vi på nästa besök ska börja prata om lite mat.. Kändes väldigt väldigt långt borta men hon blir ju faktiskt fyra månader snart.. Tiden springer verkligen iväg och jag är sååå glad att jag har min älskade underbara dotter. Snart är det dags för dop och älskade mammi ska hjälpa mig å baka lite å syster ska hjälpa mig med tårtor. Så på måndag har jag lyckats få tag på en klipp tid, å de var ju ett tag sen man fixade frissan. Så nu är de dags till dopet sen ska jag väl se om jag inte får i lite färg i det också. =) Men hur ska tiden räcka till?! Tur gubben inte jobbar allt för mycket nu innan dopet så man får lite gjort. Imorgon ska vi nog bara ta en mys dag. Kanske en tur till mormor och hälsa på en sväng.


Nu ska här kollas det sista sen ska jag göra skruttan sällskap i sovrummet. Gubben kommer väl å joinar lite senare =)

Hoppas ni har/har haft en toppen helg.

Carpe Diem!

Av Diana "Diddi" - 21 juni 2012 22:27

De är inte det att jag inte har tid att blogga men de känns som att det är samma ramsa dag ut och dag in. Och ja, jag är väl lite trött i skallen fortfarande. Men nu ska jag väl uppdatera lite då ;-) Våran lilla tjej växer så det knakar, var på koll å vaccinering i måndags hon väger numera hela 7140gram och är 62,5 cm lång. Så hon växer å följer sin kurva :-) å så fick hon sprutorna. Ajaj vad hon skrek. Trött, hungrig å någon som sticker henne i benen var väl inte det hon räknat med men hon slocknade tillslut. Sötnosen. På kvällen kom febern å nattningen var väl lite jobbigare än vanligt men man vet ju själv hur de blir när man har feber. Dagen därpå vaknade hon med hosta och snuva. De sista är kvar ännu. :-( men hon är inte så tätt utan snarare har hon en kran där. Så de har varit lite gnälligt några dagar men hon är så snäll och sover hela nätterna annars så några dagars gnäll står jag lätt ut med! Dagen var inget undantag. Efter ett utbrott så fick hon i sig lite mat å sover nu. Får väl se om hon vaknar igen. Vi sitter i soffan och är jätte sociala :-P gubben vid datorn å jag med telefonen. :-) men nu ska jag ta mig in i duschen innan jag dyker ner i sängen för imorgon lär man väl vakna av idioterna på cykel som invaderat om under helgen så man känner sig inspärrad. Kort lopp idag oxå verkade det som nå ungdomar som var ute. Imorgon är väl värsta dagen, då har dom brukat ställa sina tält på vår infart när man kom hem från jobbet!! Men nu finns de inte mycket plats grus å bilar å grejer, kanske! Kanske fattar dom att de är privat! Gubben å en kompis till honom har byggt altan/trädäck förra helgen. Nu ska bara allt runt om fixas oxå ;-) kanske är klart till nästa sommar ;-) hehe! Nej god natt å trevlig midsommar på er!

Av Diana "Diddi" - 8 juni 2012 22:39

Jaha. Fredag kväll. 

Har haft mys med syster och familjen och såklart vår älskade mamma hos syster. Var en skön kväll. Och är faktiskt fortfarande också. Sitter i soffan efter en lugn kväll och faktiskt lugn dag. Vi åkte en sväng till borlänge och handlade lite snabbt och sen hem till vovven och katten. Jag fick mig en crosstrainer som jag ska förbränna lite fett på hade jag tänkt. Då finns de lixom inga dåliga ursäkter om att det regnar på sommaren och snöar o är kallt på vintern. Genomtänkt. Så nu ska jag bara överlåta ihop skruvandet till mannen och hoppas på att det blir snart. Men ska fösöka ta mig ut på en promenad om dagen också så att man får lite frisk luft. Har varit lite dålig på att ta dom där promenaderna men det blir så. Men nu är jag mer motiverad än någonsin. Vill komma i favo jeansen igen och efter att ha provat dom så inser jag att det är ett ganska realistisk mål att jag vill försöka komma i dom till i början på Augusti. För att sätta lite realistiska mål. Är ju trots allt en del som ska bort och jag försöker att inte ha för bråttom. =) 

Men hur som haver så är det målet till att börja med. Önskan är ju att dom ska sitta löst ;) så man får köpa nya ;)

Imorgon ska jag nog ta mig till Orsa en sväng och hälsa på en god vän som är där över helgen. Känns som det behövs. 


Tjejen har haft en sov dag idag tror jag. Hon sov till borlänge och hela vägen hem. Inget gnäll alls. Lite trötthets kink hos syster men sen somnade hon i mormors famn. Och efter lite mat nu på kvällen sover hon sedan nio. Känns skönt att ha någolunda rutiner. Det kommer väl lite mera snart. 


Nej nu ska jag kolla klart på en film och sen blir de nog god natt även här. 

Ha en skön helg och grattis alla studenter. 

Av Diana "Diddi" - 4 juni 2012 22:30

Efter två fruktansvärda timmar av hjärtskärande skrik och magknipen från helvetet så somnade hon av ren utmattning. Jag hoppas att hon får sova några timmar nu.


Annars händer det massor hela dagarna även om vi inte gör så mycket så händer det massor. Fröken försöker ta sig upp och sitta har försökt med det nu i någon vecka, i förra veckan skrattade hon högt för första gången =) Lyckliga mamman ;) Så ska hon helst sitta hela tiden. Har fått plocka ut liggdelen från vagnen för det blev så trångt och hon bara skrek så nu trivs hon bättre och sover mycket bättre i vagnen men hon HATAR varma dagar. Kvavt och varmt och hon blir hysterisk det går knappt att vara ute. =( Men korta stunder kan ju funka. I lördags fick hon träffa sin gammelmormor uppe i Idre, första långturen, det gick men var nog lite kämpigt. Min mormor blev nästan lyrisk och skulle nussa med en gång. Söta rara mormor


Det händer mycket och jag känner väl att livet är ganska underbart. Visst kan jag vara ledsen och känna att det är lite mycket ibland, jag får mina utbrott på min kära sambo och kan även tycka att Maja är lite jobbig mellan varven. Men ALDRIG att jag skulle vilja vara utan. Familjen är mitt ALLT! Sån kärlek som jag känner för min lilla tjej är obeskrivlig. Visste man inte vad kärlek var så får man banne mig veta det nu. Man kan vara hur vresig och kinkig som helst och så smäller hon av ett leende som får en att glömma ALLT annat. Hon är livet personifierat!


Jag har haft några dagar där jag varit lite ledsen och gråtit en skvätt men det är jag väl i vanliga fall också. Det händer en del annat i livet som inte rör tjejen som får tankarna att skena och ibland inte alltid till det bättre. =/ Men jag tror att det bara är bra att jag får gråta ut lite då och då. Jag har min underbara mamma och syster som jag kan vända mig till om jag undrar något eller känner mig lite vissen. Jag och mamma kan ju sitta här och gråta för än ditt än datt. Tycker ändå att det är ganska skönt att jag har så pass nära till tårarna och dom känslorna för att hålla det inne skulle bara göra mig galen och förmodligen deprimerad. Jag ser det som en bonus.


För någon vecka sedan så höll jag på att tuppa av då jag var ensam med tjejen och gubben jobbade. Så tillslut fick jag ringa min mamma so tog sig ut och sov här, eftersom jag höll på att tuppa av och blev rädd så framkallade jag en "underbar" panikattack. Lovley. Hade lugnat ner mig något tills dess att mamma lyckats ta sig ut. Men visst finns rädslan där än, att jag ska falla i backen och ha skruttan i famnen. Fy vad jag skulle må dåligt då!


Just nu sitter jag här och kollar på tjejen genom en barnvakt med monitor. Hon knölar ännu men jag hoppas att hon kan sova iaf trots magknipen. Är jätte skönt att slippa ställa klockan och mata henne. Hon vaknar när hon är hungrig. Än så länge har vi haft väldig tur. Hon brukar somna vid nio halv tio tiden och sova till tre fyra på natten någon natt har hon sovit till sex, the beauty of it är att hon somnar oftast om utan problem bara hon fått mat då och kan sova till åtta elr halv tio. Peppar peppar. Hoppas hon fortsätter så ;)

Har plöjt igenom några bloggar som jag följer och gråtit en skvätt för några som kämpat i motvind i många år och även fått avbryta sin graviditet pga omständigheter som ÄNTLIGEN har plussat, spontant, precis som vi. Så jag håller tummar och tår för att allt får gå smärtfritt den här gången. Lycka till www.langtantillbarn.blogspot.com !


Nu ska jag se om de går någon film och sen hoppa i säng några timmar och hoppas tösen mår bättre i morgon.

Kram på er alla där ute. ;)


Kom på en sak. Sa ju att jag skulle börja med lchf men jag får nog skippa det tills jag kan/har mera tid och kan laga bättre mat. Får förlita mig på att röra på  mig så länge och tänka på vad jag stoppar i munnen. ;)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards