Diddi

Alla inlägg under december 2011

Av Diana "Diddi" - 30 december 2011 20:13

Vem har sagt att det är problemfritt att vara gravid? Att efter vecka 12 är det lugnt?

Antagligen så är det ganska problemfritt och det är OFTAST ganska lungt efter vecka 12.


Jag är i vecka 31 och har haft min andra blödning. Ok det är inget farligt. Blödde som senast å då var det "bara" livmodertappen. Men iaf man blir så uppstressad så man knappt vet var man ska ta vägen. ringde iaf förlossningen och fick order om vila och inte anstränga mig och återkomma om jag fortsatte å blöda.

Har slutat nu men oron ligger ju där och gror. Bebis knuffas iaf för fullt så de verkar vara lugnt. Har flyttat på sig å ligger lite mer neråt idag än tidigare, har legat som ett L elr kankse mer som ett J de senaste veckorna. Bebis kankse ska börja hitta dit nu snart iaf så det är väl bra.

Igår sa mamma att hon trodde att jag hade en och en halv månad kvar. Och ja, något säger mig att h*n kommer komma tidigare. Enligt berkningarna är det ju snart 2 månader kvar, hela 63 dagar. Wow! Vi måste till IKEA å köpa en säng till bebis. Och Söt måste slipa på så att vi får ett skötbord och så allt man måste fixa. Blöjor, mat å ha hemma, amningsinlägg, tvättlappar, bindor, filtar. Oj oj. Listan kan göras lång. Men det blir nog bra tillslut. Som sagt den är ju 63dagar kvar... Hehe.


Nej jagg ska väl fortsätta vila och hoppas på att blodet håller sig borta.

Önskar er ett Gott Nytt År!

År 2012 kommer bli det bästa i mitt liv iaf. ;)

Kram på er.

Av Diana "Diddi" - 29 december 2011 19:51

Ny bild finnes under presentationen =)

Lite knubbis om man tittar tillbaka en vecka..

Av Diana "Diddi" - 29 december 2011 18:39

Fortsätter att vara tröttis. Idag har dock mamma skämt bort mig med lunch och mys hela dagen. =) Love it!


Varit på MVC idag och lyssnat på bebis. Börjar bli stor nu. Men allt verkar bra, alla värden ligger bra. Om två veckor ska vi dit igen och lyssna på skrutt =) Full fart i magen nu för tiden. Så snart jag ligger still så börjar skrutt å böka, Men h*n kan inte böka så mycket nu eftersom det är så trångt så jag slipper ju de värsta sparkarna iaf. Men känns som man har blåmärken på vissa ställen på magen. =) Ska tänka på att inte äta så mycket socker och undvika läsk. Så nu är de bubbelvatten och mjölk i mängder.

Insåg för den delen att jag nog har cravings på mjölk. Inte varit så förtjust i det innan graviditeten men nu räcker det med att jag tänker på mjölk å det vattnas i munnen på mig. Dricker säkert en liter om dagen.. ;)


Ska pysa ut med odjuret en sväng nu sen ska jag krypa ner i soffan, antar att jag kommer slockna.. Men de gör inget. =) Ska ta en ny magbild också så får ni se varje gång jag varit på MVC nu sista tiden.. :) Mycket nöje. Men bilden kommer senare idag =)


Kram på er

Av Diana "Diddi" - 28 december 2011 17:15

Tröttis till tusen. Jag gick upp i morse efter att älsklingen ringde mig vid tio och la mig på soffan och slocknar igen till klockan tolv, äter lite och går med hunden och lägger mig på soffan och slocknar en timme till.


Så dagen har väl gått åt till att vara tröttis och sovis på soffan. Nu väntar jag på älskling så att vi kan göra lite mat. Idag blir det firre med potatis. Mums. Hoppas jag. Så länge de inte smakar för mycket fisk så är det ok annars är det kört. Samma med köttbullar. Doften gör mig illamående å kräksjuk. Tills dom blir stekta.


Igår fick jag för mig att jag ville ha semlor. När börjar dom sälja såna? Kanske baka egna någon dag. Men frågan är om jag orkar det. Men men, det visar sig.


Imorgon är det MVC som gäller och så ska jag hem till mamma en sväng också. Första gången tror jag som Söt inte kan följa med på MVC. Men den 10 elr 11 är det dags för föräldrakurs. Å då SKA han med. =)


Nej kolla på tv å dega lite till kankse.

Kram på er.

Av Diana "Diddi" - 27 december 2011 17:53

Har haft besök av syster med familj och mammi idag. Mysigt. Prinsen är sååå söt. Min hund var dock en aningens avundsjuk och gjorde allt för att få uppmärksamhet. Plutten. Men det är lika bra att han vänjer sig. =)


Ätit lite pizza och fikat. Nu ligger vi på soffan och är tjockisar. Tittar på Ice Age. Det måste vara en av de bästa animerade filmerna jag sett, men å andra sidan är jag helt såld på den också. Älskar Sid. =)


Jag har egentligen inte mycket vettigt att skriva.

Skulle kunna sova bort hela dagarna men söt väckte mig vid tolv idag. Vilket nog var bra. Känns lite sjukt. 66 dagar till BF. 8 och en halv vecka. lite drygt två månader. Känns sjukt. Kan inte riktigt fatta det. kommer nog inte förstå det försen jag sitter där med bebis i famnen.. Känns som det behövs två månader för att hinna med allt. Det är ju inte försen nu man törs skaffa alla saker och allt som behövs.


Nej nu ska jag hitta mig något å roa mig med. Så jag håller mig vaken ett tag till. =)

Ha de gött.

Av Diana "Diddi" - 26 december 2011 18:48

Dagmar har varit här och stimmat inatt. Min katt har nog aldrig sovit så gott som då. Hunden däremot han har gått fram till den visslande kaminen och morrat tills det knakade i fönstret då gick han dit å morrade istället. Vid tre lyckades jag lugna ner honom så han slocknade.

Jag låg och lyssnade på Dagmar ett tag till och somnade väl vid fem tiden. Då hade söt tagit sig hem från jobbet och sicksackat sig fram på vägen för alla träd. Vid fem idag så fick vi tillbaka strömmen igen och nu ligger jag i soffan och väntar på att värmen ska ta sig så  man slipper ligga å frysa.


Gubben är på jobb någon timme och jag ligger här å myser med mina djur. Bebis sparkar och bökar runt. Tror nog de är trångt åt h*n nu. Magen känns hård nästan hela tiden då bebis tycker om å ligga framåt. Vägde mig på julaftons kvällen och har nu kommit upp i det tre siffriga. Prick 100kg. så får väl se hur mycket mer den visar på torsdag när jag ska till MVC igen. Den brukar alltid visa mycket mer. Hehe. Skyller på att det är deras våg. :P Försöka duger juh.


Har varit in till mamma och lånat köket  så vi fick i oss lite mat och så tittade jag in till syster o familjen en sväng också. Saknat prinsen.


Nu ska jag ta å kolla klart på En värsting till syster 2.

Have fun.  

Av Diana "Diddi" - 25 december 2011 20:34

God fortsättning!

Eller som min förra chef sa: Gott slut och Gott Nytt!


Har haft en super mysig jul med broder och familj saknade bara syster å hennes familj, men jag hoppas vi kan fira tillsammans allihop nästa år. =)

Brossan´s yngsta avslöjade "tomten" också. Vi trodde att vi klarat det tills tomten skulle gå. Då ställer hon sig och vinkar och säger "Hej Då Tomten. Hej Då Farmor. Hej Då Tomten!" ;)

Sen när min mamma kom in igen så frågade hon varför vi satt med paket & om tomten varit där.

"Mäh Farmor, de va ju du!" - säger den lilla tjejen på snart 3 år. Men fem åringen ville inte veta vem som var tomte. Han ville nog ha sin dröm kvar ett tag till. =) Helt rätt. Nästa år får dom nog skaffa en annan tomte. ;)


Trött som en gris så slocknade jag så snart vi kom hem igår. Sovit jätte tungt och har ont i skallen när jag vaknar och är alldeles tätt i näsan. Snorat och varit hänigig idag. Funderar på om det bara är sömnen som spökat eller om de är ännu en förkylning som ligger på lur. Var vaken 3 timmar innan jag slocknade på soffan i två och en halv timme, fast jag skulle kolla på Ensam hemma men vaknade i mitten av Ensam hemma två. =) skönt vare då.


Nu har jag handlat mig en STOOOR skål med godis och bänkat mig vid tvn (och ja datorn). Ska inte göra många knop till kvällen heller.

Hoppas på att mina vänner hinner ses någon dag. Var ju inte direkt igår vi sågs. Men ja, dom har ju jobb och familjer att hinna med också. =) Saknar er iaf!


Imårn ska jag nog förbi min kära syster å mosters fis om dom har tid och lust. Kolla vad fisen fick av tomten på första julen.. =)


Som sagt god fortsättning. Skriver mer i veckan när jag varit på koll på MVC =) Förresten så är de dag ett på vecka 31 idag =)

Kram på er.


By the way..

En sak jag funderat på idag.

Det har med barnlösheten att göra.

Allas kommentarer när vi lyckades. jag vet att de kan vara lite galet å komma å tänka på det nu när bebis snart är här. Men jag fick den kommentaren igen för inte så länge sedan.. that´s why.

Följande: "Ja du ser man behövde ju bara slappna av så gick de!"

Men NEJ så är det inte. Även om man tänker att man ska skjuta på det lite så slutar man ALDRIG att tänka på det. Så det har inte något med det att göra. Är man barnlös och försöker för brinnande livet att utöka sin lilla familj så kan man säga hur mycket som helst att man lägger det på is men det går ju fortfarande inte en dag utan att man tänker på det. Så man kan säga att man lagt det på is men man lurar mest bara de runt omkring sig och försöker även lura sig själv men ändå försöker man till tusen med stickor och symptom och allt man kan.

Bara något jag gått och funderat på ett par dagar nu. Var tvungen att få det ur mig.


Kram på er...

Av Diana "Diddi" - 21 december 2011 17:36

Irriterad till tusen.

På allt och alla. Tänk om folk kunde klämma ur sig vad som är fel istället för att gå som katten kring het gröt å trissa upp sitt dåliga humör. Det är ganksa smittsamt det där med humör. Iaf för mig! Höll på att krocka idag också. Gubbj*veln i bilen framför mig stannar mitt i vägen och blinkar inte eller något utan står där så jag tänker jaja jag kör väl förbi då. Nej då svänger gubbfan ut framför mig för då har han kommit på att han ska backa in på en väg som är brevid. Inte en blinkning! Det är åldersgräns på att man inte får körkort försen man är 18 år det borde vara att när man är över 60 så måste man kolla om man får behålla det. Sen ha en koll varje år. Men ja det kostar ju pengar så de funkar ju inte. Men tänk så många olyckor som hade kunnat undvikas. PAPPSKALLAR!!


Nej är på kasst humör och anlednignen är min karl och min mor! Den ena är sur och fräser vilket den andra tar efter och ska göra allt själv istället. Som två treåringar. Men men. Kan förstå min mamma också.


I min tjurighet så har jag bytt sängkläder, städat ur hela sovrummet, torkat golv och lister och dammat. Nu ska bara vardagsrummet dammas av lite så får det duga sen. Iaf till nästa infall. Ska gå å hänga lite tvätt och slänga på en ny nu så har jag det klart också.


Ha en trevlig kväll.

Imårn ska sista julisarna handlas. Åh vad jag hatar julens alla måsten dagarna innan. ALLA är så jävla tjuriga soch lätt stötta så hälften vore nog! de är inte en fridfull jul längre det är stressochjagkanallt jul isället. Gah vad jag är tjurig nu!

Nej tack å hej! 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards