Diddi

Alla inlägg under januari 2013

Av Diana "Diddi" - 18 januari 2013 21:20

Vår lilla tjej har blivit hela 10månader.

I måndags så var vi på bvc o ägde damen som har blivit hela 11370g tung o 76cm lång. Stor tjej! Klarade alla "test" dom gjorde o babblade som sjutton.

Hon har börjat "prata" som bara den. Ibland går munnen nonstop på henne. ;) Roligt att sitta på golvet med henne o leka o så kryper hon iväg till något roligare o vänder mig ryggen o börjar babbla. Helt plötsligt kan det komma ett gapskratt också.. Söthjärtat.


Varit två oroliga kvällar där nattningen tagit nästan 2 timmar. Igår var det hopplöst. När klockan var nio så sa jag till gubben: "Nej nu går jag o lägger mig! Orkar inte hålla på något mer!" Sagt o gjort. Mindre än en halvtimme senare sover både jag o Maja.

Köpte lära sig äta bestik o en tallrik med sugkopp (annars flyger den fort som satan ner på golvet) O de gillade hon. Roligt att få äta själv men självklart blir de lite (mycket) kladd också. Men de är väl så man lär sig. Känna o få rätt vinkel på skeden är inte det lättaste ;) Idag blev det en favorit, köttbullar med tomatsås o makaroner. Hon skulle lätt kunna äta makaroner till varje måltid. De är en favorit.

Vi har slutat med babysim då det är lite drygt att det är i Rättvik o de tar upp sån stor del av dagen med allt bilåkande. Men i onsdags var vi till biblan på bokträff. Maja babblade som tusan o skulle dra i en annan liten kille. Hon storm trivdes. Så vi ska nog kolla upp om vi inte kan gå på kyrkis på tordagarna här på sollerön istället. En promenad o så är man framme. Passar oss perfekt. =) Blir att kolla upp de till veckan.. =)


Imorgon ska jag packa det sista i köket o flytta ut sånt som vi ska använda till andra lättillgängliga platser. Synd att det är så kallt så man fryser nosen av sig om man går ut. Är ju sjukt fina dagar nu när det är soligt o lurar att de är varmare än de egenligen inte är. Men idag har vi varit till moster o kusin o hämtat en pulka så nu hoppas vi på lite mildare väder så vi kan ut o testa den. När vi prövade att sitta i snön tidigare gallskrek hon såvi hoppas de blir bättre nu när det rör lite på sig också.


Nu ska här värmas innan vi ska ta o krypa i säng (maja somnade ikväll (: )

Ha en toppen helg allesammans. =)

Kram på er.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 9 januari 2013 20:27

Motivationen har försvunnit helt. Men jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig o hålla portionerna små. Under de veckor jag ätit vanlig mat så har jag gått upp i vikt dock bara två kilo o de känns inte som hela världen med tanke på att jag varit soffpotatis den senaste veckan. Men det ska bli bättre. Hade tänkt köra på idag men fröken Maja bestämde sig för att vakna klockan tre i natt. Magont o hungrig tjej. Men hon somnade bara hon fick tömma magen lite ca tre timmar senare. Så hon sov i famnen o vaknade till så fort jag rörde på mig så jag kunde inte sova :/ men vid åtta vaknade hon o vi väckte pappan som fick ta över o jag sova någon timme till.

I sakta mak har dagen flutit på m jag har plockat in lakan i garderoben som legat o väntat på hyllor. Idag blev det gjort. Börjat tvätta lite så vi får lite rena kläder, majsen har hoppat upp en storlek märkte jag för någon dag sen när ren stl 74 satt som korvskinn, nu är det röjt o kvar blev ett få tal kläder så nu vet jag vad barnbidraget får gå till.. :-)

Imorgon ska jag försöka mig på ett träningspass o sen tvätta lite mera o leka med prinsessan min.

Nu lite tv innan sängen ska få förvara mig några timmar ;-)

Av Diana "Diddi" - 6 januari 2013 00:49

Trött som en tok men inte kan man väl sova för de. Kallt som satan så raggsockorna är på o duntäcket :-) få upp värmen innan man kan slappna av.

Varit o myst med mosters gofis en sväng :-) innan jag o majsen åkte vidare å mötte upp gamla klasskompisar för lite mys middag :-) Maja gör sitt bästa för att charma sin omgivning o klart att hon lyckas :-P hon sov sen middag idag å var vaken till tio istället. Nu ligger hon o sover gott o jag ska snart joina :-D hoppas jag iaf.
Imorgon blir det en snabb tur till Mora igen o sen hem o busa allt vi missade idag. Mår bättre nu o är bara snuvig, Maja verkar oxå piggare. Hoppas vi slipper influensan!
Är i valet o kvalet om jag ska fortsätta med babysim oxå måste snart bestämma oss. Får väl se, ska fundera någon dag till innan, jobbigt o sitta o åka till Rättvik bara :/

Annars gör vi inte så mycket, var meningen vi skulle packa ihop i köket igår men orken o lusten fanns inte där. Får se om vi gör det imorgon eller till veckan. Hade ju varit skönt o få börja riva ut skiten! Men men. De kommer de oxå.

Nu tror jag John Blund flög förbi så jag ska nog se om inte jag kan fånga honom. Hoppas ni haft en trevlig helg :-D

Carpe Diem!!

Av Diana "Diddi" - 4 januari 2013 10:31

I mitt knä ligger en söt liten tjej o sover gott. Jag tittar på desperata hemmafruar ;-)
Ont idag, huvudet o resten av kroppen, tätt i näsan o ögonen svider. Tro om det är flunsan som är o hälsar på. Hoppas Maja slipper de bara.

Vi ska packa ihop köket o sen är de bara en elektriker som ska hit innan vi kan gå lös o riva äckel köket! Åh vad jag längtar tills det är klart :-)

Nej kolla på lite mer tv o vänta på att tjejen ska vakna :-)
Ha en bra dag!

Av Diana "Diddi" - 4 januari 2013 10:31

I mitt knä ligger en söt liten tjej o sover gott. Jag tittar på desperata hemmafruar ;-)
Ont idag, huvudet o resten av kroppen, tätt i näsan o ögonen svider. Tro om det är flunsan som är o hälsar på. Hoppas Maja slipper de bara.

Vi ska packa ihop köket o sen är de bara en elektriker som ska hit innan vi kan gå lös o riva äckel köket! Åh vad jag längtar tills det är klart :-)

Nej kolla på lite mer tv o vänta på att tjejen ska vakna :-)
Ha en bra dag!

Av Diana "Diddi" - 4 januari 2013 10:31

I mitt knä ligger en söt liten tjej o sover gott. Jag tittar på desperata hemmafruar ;-)
Ont idag, huvudet o resten av kroppen, tätt i näsan o ögonen svider. Tro om det är flunsan som är o hälsar på. Hoppas Maja slipper de bara.

Vi ska packa ihop köket o sen är de bara en elektriker som ska hit innan vi kan gå lös o riva äckel köket! Åh vad jag längtar tills det är klart :-)

Nej kolla på lite mer tv o vänta på att tjejen ska vakna :-)
Ha en bra dag!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards