Diddi

Alla inlägg under november 2013

Av Diana "Diddi" - 18 november 2013 22:33

Trött så ögonen håller på att trilla ur.
Jobbat idag ingen större ansträngning direkt. Dock helt slut o skulle vilja gå o sova direkt jag kom hem, men inte. Maja ville leka, pussas o kramas o ha mat o badas. Nu ligger jag i sängen o lyssnar på tunga andetag av en trött liten tös som snart överröstas av mina snarkningar.. ;)
Öronvärk har jag så det sjunger om de. Pulserar, tjuter o har sig.. Är de inte typiskt så säg.
Skulle egentligen lagt mig för länge sen men förtjusningen att få åka upp på nya jobbet imorgon får tankarna att spinna o tröttheten hamnar lite bakom. På fredag börjar jobbet på riktigt. Julshow, har bara stått i baren på tomteland två gånger innan på ett sånt "event" men servera kan jag ju så de borde inte vara någon konst.. Jul o se vilka kollegor man får. :-)

Maja då, jo hon pratar på som bara den o kommit in i en fas där hon berättar vad hon gillar.. Det kan låta ungefär såhär; mamma, äta andarin (mandarin)! Jag svarar men nu ska vi ju äta mat strax. Maja svarar; men, Maja gilla andarin! ;) och igår berätta hon att hon gilla namnam (välling) för att inte tala om lördagsgodiset ;P
Kul att hon gillar frukt iaf. Hon har varit lite kinkig på frukost tidigare men nu börjar det slinka ner lite yoghurt iaf. Annars har hon bara velat ha päron o banan.. Snorig som tusan än o lite hosta men inget som märks varken på energin eller orken att leka. ;) man är glad för det lilla lixom :-)

Nej nu är det väl högtid att sova lite så man orkar med dagen imorgon också. ;)
Hoppas ni får en toppen vecka så ska jag försöka med det oxå..

Av Diana "Diddi" - 12 november 2013 21:20

Känt mig som i dvala hela dagen. Nästäppa och rinnsnuva i ett. Just Love it! De bästa är att jag använt nässpray i två dagar o nu blöder det bara jag snyter mig. Älskar att inte tåla nässprayen.. Anyway, Maja är nästan lika hon oxå även om hon är på bättringsvägen känns det som. Tur är väl det, jobbigt när dom små blir sjuka.

Idag har jag även varit gråtmild mest hela dagen,hörde en låt på radio på väg till jobbet som fick mig att tänka på en gammal vän som inte längre finns bland oss.. Alla tokerier vi hade för oss som barn. Tanken på allt ont o orättvist har hängt över mig mest hela dagen! Att läsa om de som har det svårt i Filippinerna nu formar en gråtklump i halsen. Är väl den tiden på året, jag blir alltid så här när det blir mörkt och grått. Svårt att se det positiva i allt skit runt om, vilket Maja hjälper till att motverka. Det bästa i livet!
Hon babblar 24-7 känns det som. Härligast att höra henne på morgonen, "mamma, gå upp!! Upp mamma!" och nu håller hon på o lär sig säga älskar dig <3 Texten tar tydligen slut här!! Hörs en annan dag.

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards