Diddi

Alla inlägg under juli 2013

Av Diana "Diddi" - 30 juli 2013 19:52

Hur man än vänder och vrider på det så funkar det inte alltid. Det är bara så. Tankarna far och allt går upp och ner...
Mycket i skallen men svårt att få ner det i ord..

Av Diana "Diddi" - 21 juli 2013 22:59

Har i flera dagar tänkt att jag skulle skriva men tiden, den kära tiden räcker inte till.
Sen jag började jobba så är Maja superknölig på nätterna och tokmammig på dagarna. Till mig somnar hon relativt snabbt, mormor oxå, men pappan ska det knölas med i timmar varje kväll. Fattar inte. Nog för att det är jag som stått för nattningen 9 av 10 gånger men så här svår?!? Ovant för oss alla.

I tisdags drog jag med mig gubben o majsen till lekkompaniet. Maja var verkligen i sitt rätta element. Men jag tror vi hade lika skoj allihop ;) man blir ju barn på nytt :P
Onsdagen var vi och firade lille kusinen som fyllde två. Söta som socker tillsammans även om dom inte är helt överens ;) Maja tar något hon inte får av kusinen sen springer hon allt vad hon har o tjuter av lycka medans kusinen står o är förbannad o skriker ;)
Ledig helg hade vi oxå. Gjorde inget speciellt, njöt av att vara tillsammans allihopa. Dock jobbade jag idag då jag bytte bort min onsdag för kalas :) denna vecka är det bara två lediga dagar. Men som sagt, det är tur det bara är över sommaren.. Saknar att mysa med hjärtat på kvällarna och tycker som sagt att det är lite jobbigt att vara så mycket ifrån henne. Men men.

Till hösten då? Vad ska jag göra då? Har ju inte hur mycket dagar som helst kvar att stämpla heller, står väl inte på innan man blir ut fasad. Ska kolla upp hur det är med de där att plugga. Om de skulle funka. De är så mycket som måste passa oxå där. Ekonomi och allt sånt. Vi får se helt enkelt.
Nu blir de natten här o hoppas på någon timme i vårt bastu hus!

Hoppas ni har de bra allesammans.
Kram kram

Av Diana "Diddi" - 10 juli 2013 20:26

Att inte räcka till och känna sig vilsen känns nog igen av andra mammor. O pappor också för den delen.. Idag har det varit en rent ut sagt SKITdag, Maja hade bestämt att de skulle trilskas som vanligt på morgonen och hunden oxå. Gubben glömde sätta för grinden in till toan igår så de låg x antal blöjor i hallen i morse.. Nasty shit! Sen började jag städa men varken orken eller lusten finns där idag. Sen ballade gubben ur o blev sur tillråga på allt så han stack en sväng. Lika bra va väl de annars hade vi väl börjat bråka. Så har dagen flutit på hela dagen. Skrik o höga protester från Maja en trött o grinig mamma och en surmulen pappa. Lyckat! Och ja en hund som inte lyssnar för fem öre!! 

Men nu är de kväll, gubben ska jobba lite yra i Orsa och majsen sover sen en timme tillbaka. Jag har pratat med mamsen idag, och ja jag ska väl erkänna att det är tufft men de tycker väl alla föräldrar någon gång. Men jag känner mig hemskt otillräcklig just nu då jag jobbar 12 timmars och ibland jobbar även gubben då ska mamma ta hand om Maja, jag vet att hon inte har något emot det men de känns som att man lastar över sitt barn på någon annan.. =/ Jag älskar att jobba men de är väl nu jag känner att det känns helt ok med att det är över sommaren och kankse sen bara extra efter det. Jag ville ju inte ha barn för att någon annan ska behöva ta hand om henne. De är mitt barn och mitt ansvar och kankse är det väl så att jag tar mitt ansvar då jag jobbar och fixar barnvakt, allt känns ju bara så jävla ovant. Just nu längtar jag tills nästa vecka då jag bara jobbar två dagar och får mysa resten men majsen.. =) I love it!! 


Som sagt dagen har varit till min stora förtret inte alls bra. 

Men jag hoppas på en bättre dag imorgon och på solsken utan storm.. 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards