Diddi

Alla inlägg under november 2014

Av Diana "Diddi" - 28 november 2014 22:56

Idag har vi äntligen fått komma till barn mottagningen! Två och en halv timme... Doktorn tyckte det lät bra just nu. Men hon hade träffat andra barn som lät bra o var inte förvånad om det skulle visa sig som allergi även om det är ovanligt så händer det. Så vi gick igenom hela sjukdomsbilden o alla journaler som fanns. Utan att tveka tyckte hon att det behövdes lite luftvidgande som hon ska inhalera till o börja med två gånger om dagen. Sen minska ner till en gång o även en snabbverkande som vi kunde ta om hon blev väldigt tätt o hostig. Massor av prover är tagna bla allergi mot katt, hund, mjölk, ägg och något mer, kolla upp crp o vita blodkroppar o kikhosta.. Å något mer.. Så nu hoppas jag att vi kan få lite klarhet! Idag vägde hon 8120 o var 66cm lång.. Tre centi på 18dagar...
Ikväll sover hon iaf. För tillfället kanske man ska säga.. ;-)

Maja har blivit ligist på dagis o pucklar på sina kompisar eller slår på dom med leksakshammaren.. Men i torsdags fick hon igen o blev riven på hakan o under ögat.. Idag har hon gjort allt hon kan för att hitta på massa bus som hon inte får. Hon vet så väl att hon inte får o hon vet konsekvensen men gör det ändå. Imorgon hoppas jag vi kan stilla lite av all energi med pepparkaksbak hos moster/syster. Hoppas kan man ju.
Jag har faktiskt lyckas få mig några fler timmars sömn de senaste nätterna men har ju en del att ta igen.

Hoppas på en lugn helg o snälla barn ;-)
Nu ska det sovas innan stora tjejen kommer o ska sparkas :-P

Trevlig helg!

Av Diana "Diddi" - 18 november 2014 21:07

Det känns som att man är övermänsklig! Jobbiga nätter med en ständig oro o ändå orka styra upp dagarna. Man måste ju.
Idag var vi med juni till vc igen då det gått två veckor på mollipecten utan framgång.. Doktorn idag tittade häpet på mig när jag berättade hennes historia.. Varför har ni inte fått komma till barnmottagningen? Frågade hon mig! Ni måste ju utredas, såhär kan ni ju inte gå o ha det.
Hon ville skriva ut lite luftvidgande men var tvungen att kolla med Falun först då hon är så liten. Svaret från Falun var absolut inte!! Så hon fick inte skriva ut något för att hon var liten. Men en remiss till barn skulle hon fixa o brådskande skulle hon skriva på den. Hur orkar du? Frågade hon innan jag gick.. Jag måste var allt jag fick ur mig.
Hon trodde dock stenhårt på att hon har förkylnings astma o behöver få inhalera.. O om vi skulle få mera besvär skulle vi begära oss direkt till Falun så en barn doktor kunde kolla på henne. Skulle det bli akut kunde jag begära det av ambulansen oxå! Bra att veta. För det känns som en ny vända någon natt är nära..
Jag själv känner mig som en sån mamma som försöker övertala doktorerna att mina barn är sjuka. Hon ansåg att jag absolut inte skulle känna så. En mammas magkänsla är oftast helt rätt när det gäller ens barn.
Så det kändes ju betryggande iaf. Även om inte känslan förvinner..
Idag har hon haft riktigt svårt att sova pga hostan.. Men nu sover hon iaf för stunden så får vi se hur natten går..
Vet snart inte var jag ska ta vägen. Känns tungt att aldrig kunna slappna av. Ikväll önskade jag att hon var två år även hon, att de hellre hade fått kommit som tvillingar hon o Maja för då hade hon kunnat berätta vad som var fel o om hon hade ont.. Även om varje ålder har sin charm så är det verkligen fruktansvärt jobbigt just nu. När det gäller mina barn vet jag hur man ber om hjälp, desto svårare att be om hjälp för sin egen skull..

Maja är oxå hostig men inte lika illa. Hon klarar av det bättre. Glad att få vara på dagis o vill klä sig för att åka dit redan vid sju på morgonen. Innan hon blev sjuk o var hemma så var hon svår att få in på dagis o svår att klä på. Nu springer hon in o letar snabbt upp en kompis.. :-) så glad att det funkar igen..

Snart dags att stjäla lite av nattens timmar med sömn.. Dom räknar man lätt på tre fyra fingrar..
Trevlig kväll..

Av Diana "Diddi" - 10 november 2014 21:19

Att få träffa lillasyster är alltid som en dröm Svårt att förstå att det verkligen är sant att hon är här. Lite magi över det hela. Lite extra kul nu var att även min andra storebror var med. Alltså var vi barn från Lund sidan samlade för första gången på 22år! Helt sjuk känsla. Maja var lite blyg i början men snart sprang hon runt som hon brukar. Fick med sig Nicole på rummet o byggde Lego. De lyckades kommunicera på något fantastiskt vis även om de talar helt olika språk :-) underbart att se! Önskar man fick lite mer tid tillsammans bara. Men det är ju mitt val att hålla avstånd till de övriga i familjen oxå.. Men riktigt kul var det!

Sen på natten Kommer majsen in o gråter. Öronvärk igen!! Vc på måndagen o en tid med båda barnen. Maja var fortfarande röd på öronen o hade öroninflammation. Fick ett antibiotika istället för Pencilin. Juni fick hostmedicin som även vidgar luftrören. På kvällen får Maja sin medicin. Hela natten gick till att hålla om henne för att hon inte skulle klia sönder sig helt o hållet! På morgonen har hon nässelutslag på fötterna o handlederna. Ringa vc igen o få Pencilin igen.. Nu är kuren tagen för båda o idag fick jag träffa doktorn. Huvudvärken från helvetet skulle nu få hjälp. Undersökt från topp till tå. Lämnat några prover dels allergi prover. Mot vad kommer jag dock inte ihåg. Men fick lite avsvällande tabletter för förkylningen eftersom nässpray ger mig näsblod. Och starkt skit för huvudet. O nog fan försvann huvudvärken. Men jag ska tänka mig för innan jag tar en. Hög som ett hus. Så till natten vågar jag inte ta någon ifall ungarna vill något. För jag kommer sova som en nockad boxare i så fall.. Sen om jag ska ut o köra bil. Men den gjorde sitt jobb..

Efter en vecka hemma från dagis blev Maja överlycklig när jag berättade att hon skulle dit imorgon.
Juni var på bvc idag. Vikten ligger i överkant på 7740 o längden 63 stark o pigg tjej. :-)
Men nu tv o sen däcka!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards