Diddi

Alla inlägg under april 2015

Av Diana "Diddi" - 22 april 2015 21:20

Bvc med lilltuss idag. 9820g o 73cm. Stadig tjej. Full fart hela dagen. Tog en härlig promenad till dagis o hämtade Maja, vi tittade på hönor o hästar o Maja var nöjd.
Fick lite bassning på bvc oxå, försöka lägga om maten lite så den blir bättre enhetligt, o sen minska sovandet på dagarna för att hon ska sova ordentligt på nätterna. Och jo vissa dagar kan hon sova upp till 6 timmar, men vem har hjärta o väcka en söthög som sover så sött? Men det har gått ganska bra idag. Vi går se hur de blir framöver.

Tog pick o pack med till syster för lite lek efter dagis o fick även lite go mat.
Väl hemma igen så hugger juni tag i majas leksakskundvagn o traskar iväg.. Byter till gåvagn o traskar ut i hallen o avslutar med en upp o ner vänd plast låda o tar några varv i vardagsrummet innan hon sättet sig förtvivlad på rumpan o gråter floder.. Tar på krafterna o lära sig gå ;)

Men snart traskar hon nog iväg för egen maskin.. Tog ett steg igår uppe på dagis när jag klädde på Maja men sen ville hon inte gå mera.

Nej lite Grey's o längta till fredag!

Av Diana "Diddi" - 18 april 2015 21:32

Det är så skönt att det blir ljusare o varmare ute. Dock lite blåsigt men äh, snart är de sommar ?
Juni blev jättesnorig i början av veckan och har haft det lite kämpigt med tätt näsa, men orsaken är ganska glädjande, inte mindre än TRE tänder är påväg! Äntligen. En har spruckit upp nästan helt o sen en till känner man har börjat titta upp brevid i nederkäken o så en som tittar fram lite uppe också ? då får man vara kinkig.

Helgen har varit lugn, igår gjorde vi inte mycket, var ute o lekte. Idag har vi varit hos barnens farmor o farfar o lekt o ätit god lunch. Gubben byggde ett staket åt dem. Middag tog vi hemma o barnen var trötta efter en dag med massa bus så kvällen blev lite kinkig så de fick kvälla tidigt idag. Till sju hade de båda slocknat på soffan.

Jag fick mer skallebanks medicin utskrivet o har varje dag sen jag började ta dom igen ett fruktansvärt illamående. Så nu ska jag göra ett uppehåll med dem så jag ser att det verkligen är av de jag mår illa. Samma biverkning kan man dock få av ppillerna jag fick så om jag ger fan i värktabletterna o ser om jag blir bättre så får jag väl ringa doktorn igen om jag blir bättre utan dem. Men vettefan om jag kommer klara mig på Alvedon bara men men den som lever får se..
Jag jobbar på med min kropp o har inte vägt mig på ett tag för varje gång jag drar fram vågen kommer Maja. O jag gillar inte att väga mig inför mina barn. Jag tycker inte dom ska veta varför mamma väger sig. Maja frågade en gång varför man vägde sig o jag förklarade att man väger sig för o se så man växer o blir stor så hon tycker att eftersom jag redan är stor (vuxen) så behöver väl inte jag väga mig mer!? Tänker hålla fast vid det o får försöka väga mig när hon är på dagis eller så istället. Tänker inte att min treåring ska förstå att man behöver gå ner i vikt ibland. Hon kommer nog bli varse det en vacker dag iaf.. Men eftersom jag inte vägt mig på ett tag så går jag efter att jag numera kommer i två par byxor jag inte kunnat använda sedan innan jag blev gravid med Maja som en seger. O eftersom jag om en månad kommer ha ett jobb så kommer jag oxå ha råd att börja träna med lite hjälp av en sjukgymnast o hoppas på att få lite muskler o inte bara tappa i vikt. Kroppen behöver ju muskler gör att orka oxå. Jag behöver träning för att jag ska må bra då jag känner mig så mycket rörligare. O rörlig är ändå en stor egenskap att ha som förälder då min stora tjej vill leka häst, kull, kurragömma o u name it! Jag vill orka leka med mina barn, få mindre ont och må bra i mig själv! Så det är nästa mål. Jag har ett mål viktmässigt oxå men nu ligger inte fokus längre på vikten utan mer på orken o rörligheten.

Annars då.. Jo livet rullar på o till veckan ska juni på 10 månaders kontroll o Maja till barnmottagningen.. Hoppas få lite klarhet i saker i ting o håller tummarna gör det bästa!

Med tanke på hur tidigt mina damer somnade ikväll är det nog klokast om jag oxå sluter mina blå för jag gissar på en tidig uppstigning imorgon.. ?

Hoppas ni har o har haft en trevlig helg.
See ta!

Av Diana "Diddi" - 1 april 2015 21:18

Vi börjar nog *pepparpeppar* bli friska... Juni är lite snorig än o Maja är lite hostig men hon har varit hostig sen i julas eller egentligen ännu längre. Jag är lite snorig men nu tror jag att det beror på lite pollen för jag känner mig inte förkyld snorig om jag säger så..
Maja o jag har ikväll letat kläder till att vara påskkärring på dagis. Det slutade med att hon sprang runt o kläderna hela kvällen o bröt ihop ikväll när hon skulle sätta på pyjamas istället, men innan sprang hon runt o "mamma jag påskar" hehe!
Jag o juni tillbringade förmiddagen hos bästa momo. Jag skulle på rektoskopi o var tvungen o ta lavemang så mamma vaktade juni lite. Men nu är det gjort. Försöka få en behandling att fungera o hoppas på att detta funkar så jag får slippa OP. Vill det verkligen inte men ska påbörja behandlingen imorgon ifall jag får någon reaktion så är det bättre o få den på dagen. Så nu håller jag tummarna på detta.
Måste dock ringa vc imorgon o höra om jag ska ha ett nytt recept på huvud medicinen eller om vi ska försöka hitta orsaken.. Känns som de bara försöker behandla utan att utreda..

Annars mår vi faktiskt ganska bra o jag skulle kunna dansa mig igenom dagarna då jag igår fick veta att jag har jobb, lite oklart när jag ska börja bara men som senast till sommaren. Känns som det börjar ordna till sig även för oss. Väntar dock på bekräftelse av att vi fått plats på dagis till juni i höst men tycker den borde dyka upp snart. Fast mora kommun är ju inte direkt kända för att vara snabba...

Skulle vilja börja göra i ordning junis rum men det känns ändå ganska långt bort men skulle vara skönt om de fick ett lekrum så länge så slipper man få alla leksaker i vardagsrummet.. Men det hinns nog det med.
De små sover gott, majsen somnade i soffan med vällingen o juni lekte klätterapa i sängen några hundra varv innan hon kunde somna ;) känns sjukt att vi närmar oss ett år som tvåbarnföräldrar! Men det är ju nu det roliga börjar. Hon har lärt sig klappa händerna, vinka o försöker sig på att dansa (hoppar) och reser sig mot ALLT o tror att hon kan stå o även ibland gå utan stöd. Det rusar iväg. Allt Maja leker med vill även hon ha.

Liten cirkus här ibland, eller ganska ofta då Maja gärna trotsar eller kommer på att hon ska vara bebis..

Men som sagt hoppas vi håller på o krya på oss helt nu. Kanske vi kan träffa släktens nya bebisar.
Nu lite Grey's o sen lopplådan!
Glad påsk!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards