Diddi

Alla inlägg under september 2011

Av Diana "Diddi" - 30 september 2011 13:10

Jag har inte haft någon lust att skriva här. Jag har faktiskt inte haft någon lust med något alls. Känt mig mest osynlig och har nog velat vara det också.


Jag vet inte hur jag ska beskriva varför det inte är nå kul längre. varför jag inte vill skriva. jag tror inte jag kan vara mig själv här. För många som man känner som läser vilket gör att jag inte kan skriva vad jag vill. Synd men jag vet hur jävla fel de kan bli några ord fel å alla tror än de ena än de andra, å så har de blitt pannkaka av alltihopa. Jag skriver hur jag mår lite då och då det får ni nöja er med, tyvärr. Jag får hitta på något annat sätt å få ur mig skiten på.. Tur de finns papper å penna.


Känns som syftet med bloggen börjar blomma ut. Att den haft sina glans dagar.. Vi får se. Kankse bara är en svacka. Men nu vet ni iaf. 10 dagar till UL! Imorgon jobbar jag sista dagen på china. Allt känns så surrealistiskt. Men jag har satt mig i situationen själv... Inget att göra åt. De är som det är!


Nu sjka här vädras. Hunden fiser så jag håller på å storknar.. =/


Ha en trevlig helg iaf.

Puss å Kram

Av Diana "Diddi" - 26 september 2011 22:41

Jag håller mig borta av flera skäl. Jag återkommer och berättar varför om någon dag elr så.


Jag och bebis mår bra iaf. Sparkas och bökas till tusen. =)


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 21 september 2011 18:44

    


Bebis fick vi se idag. =) Var riktigt spännande. =) Låg bara och log hela tiden. Men hon tror att vi bara är i vecka 16+2 idag.. Så vi ska tillbaka den 10de och kolla på knytet igen å se om h*n har växt till sig eller hur det är men de är lite knasigt med tanke på hur mensen är och hur man räknar. Men ja, vad ska man säga. Symptom mässigt så verkar jag ju vara " rätt i tiden" elr vad man säger men ja vad vet jag kankse bara är inbillning också. Men jag hoppas lite att jag har rätt och att jag är i vecka 18+ det känns som vi kommit en bit på vägen då.. Annars så är det beräknad födsel den 5 mars... Hade iof varit skönt för då är Vasalopps skiten över :P


Nej. Ville bara berätta det. See ya! 

Av Diana "Diddi" - 20 september 2011 20:48

Nervös. Glad. Uppspelt. Rädd. Ja och en aning stressad men det är av en annan anledning. Imorgon är det iaf Ultraljud. =) Första! Jag är nervös. Men kanske mest exalterad.. Äntligen ett delmål klart. Sen är det bara en å en halv vecka till nästa delmål. 20+0 snart här. Är idag på dag 18+2 alltså nitton 19 veckor. Mihi.


Tröttis till tusen. Men jobbar på och har idag insett att jag bara har ett par dagar kvar att jobba... 4-5 dagar. Sen tar jobbet slut. Insåg det då vi var iväg och åt med jobbet och jag började tok böla. Tårarna sprutade då A gav mig en kram och ett paket. Tittade på E & C och såg att tårarna rann där också. Söt tittade på  mig och skrattade. Jag kommer att sakna det inget snack om saken!!! 4 år av mitt liv har jag tillbringat med er. Klart att de kommer kännas sjukt konstigt att inte komma till jobbet den 17 men de är dags att gå vidare. Tårarna bara sprutar på mig nu när jag tänker på de. Gravid hormoner till tusen. Men livet är så å jag är blödigare än många andra i vanliga fall också. Sjukt jobbigt att skriva blogg med tårar i ögonen.. Nej nu kan jag inte skriva mera om det här. Orkar inte gråta mer!


Varit mycket tårar nu på senaste. Känsligare än känsligast.

Nej jag har inte så mycket mer som jag kan skriva om just nu för allt blev lite jobbigare än väntat..

Vi ses en annan dag...


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 14 september 2011 23:04

Ny bild på magen finnes under presentationen.. Elr ja den är tagen för typ två veckor sedan.. =)


Men nu har jag fått en kabel som funkar iaf. Så nu ska det komma bilder löpande. =)


Varit lite kass på å uppdatera så jag ska väl informera om att det endast är 7 dagar kvar till UL. 17 dagar kvar på jobbet. 158 dagar kvar av graviditeten. Mycke att se fram emot.


Jag längtar mest efter att få känna mig som en människa som inte bara vill sova igenom hela dagarna. Men jag överlever. Kluddet i magen har börjat leva om lite också. Känner det mest då jag ska gå å lägga mig, knappt så jag kan somna för att det är någon som håller låda. =) Men de gör absolut ingenting. =) Då om någon gång vet jag ju att nån lever. =)


Jobbar som sagt sista månaden nu. Känns lite sådär. Men jag vet att det kommer att gå bra. Livet går ju som sagt vidare. Sen tycker jag väl att tiden går lite väl fort. Ska kolla mig om efter lite mera jobb också innan jag pallrar mig upp på arbetsförmedlingen. =)


Nu ska jag kolla runt lite på jobb, sen blir de nog å försöka sig på å sova en stund. Har just nu en hund bakom rumpan å en katt som kelar med magen och datorn.

Nej. Natti natti.

Av Diana "Diddi" - 6 september 2011 21:12

Om två veckor så vet vi hur de står till med kluddet i magen.. =) Men jag skulle ha lagt upp en ny magbild nu men min hund har tuggat sönder usb kabeln så jag ska bara fixa den så ska de komma in en bild snart. Tyckte själv att magen sjunkit in lite. Svullnaden har väl lagt sig nu lite. Lite skönt är det att inte känna sig som en ballong iaf.


Jobbar min sista månad. Den här månaden kommer de att gå skit fort. Allt kommer vara över snabbare än man tror. Men ja. Sånt är livet och visst kommer de att kännas jobbigt att lämna ett ställe som man varit på så länge. men livet går vidare sen så är de ju iaf ingen som dött.. =)

Nej Har inte mycket att skriva känner mig mest gråtfärdig idag.

Puss på er.

Av Diana "Diddi" - 4 september 2011 00:37

På alla sidor man läser så står det att tröttheten bör avta nu.. Men min är värre än någonsin. Jag kan sova till halv ett/ ett ¨på dagarna och sova middag efter lunchen och sen kunna gå å lägga mig igen id elva på kvällen å slockna som om någon slagit en stekpanna i skallen på mig. Nu sitter jag i soffan och borde gå å lägga mig egentligen men jag tittar på cis och kände för att uppdatera er lite.


Med tanke på att klockan är efter tolv så säger jag så här. Vecka 17 Välkomen. 16+0 idag söndag. Ska be älsk ta en bild på kaggen också imorgon. =) Började känna av skumma saker i magen i veckan. Som jag sa till älsk så känns det som att det är något där inne fast på ett sätt som är svårt å förklara. De kurrar, bubblar, stramar till och fladdrar om vart annat. Så något är det nog. En sak som är skönt är att magen fungerar bättre nu. Vilket är skönt. Slippa tänka på det också. Men som sagt e är nog något där inne trots allt. Och Jag har blivit framflyttat med ultraljudet också fast bara med en dag men det gör inget en dag betyder en dag mindre å vänta. =) Så alltså är det 17dagar kvar =) Wiie.


Men nu ska jag ta mig en natta macka och hoppas på att illamåendet försvinner så jag kan sova gott sen.

Puss på er.


Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards