Diddi

Alla inlägg under april 2014

Av Diana "Diddi" - 30 april 2014 20:34

Mardrömmar from hell. Sover ca tre timmar innan jag vaknar alldeles kallsvettig. Jag drömmer om förlossningen och allam mardrömmsscenarion jag kan få min sjuka hjärna att producera.. 

drygt 50 dagar kvar till bf men inte om jag får bestämma. Men vi får väl se.


majsen o jag tänkte gå å kolla på brasan ikväll men det snöblandade som kommer ner lockade mer till mys i soffan med lite gott ;) men nu sover hon o jag sitter här o kollar pretty woman. Blir en lång helg. Imorgon blir det nog en tur till mormor . Idag har gubben målat det blåa i hennes rum och jag det rosa elementet, mer rosa mamma sa hon när hon fick syn på det ;) hoppas på att få det klart nästa vecka.


men men nu får de bli nostalgi o tv.

trevlig valborg på er!

Av Diana "Diddi" - 26 april 2014 21:08

57 dagar kvar. Solen är här o det känns som sommar. Enda som fattas är grönt gräs o blommande träd. Och bebis såklart! Sen kanske lite mer värme är att önska men den duger bra nu oxå, jag som blir varm fast de inte är soligt ;)
Majsen har fått spenderat dagarna mest ute. Fast hon helst vill in o mysa. Blir lite mer kul o vara ute o leka bara alla leksaker kommer upp. I onsdags tog jag o majsen o åkte till en vän Orsa o fikade o bytte presenter ;) två små prinsessor som fyllt år. I torsdags fick vi härligt besök av bollnäs familjen. Maja letar efter pojkarna än idag.. <3 igår åkte vi till kusin o lekte en stund. Dock ramlade fröken o slog i ansiktet i stenplattor, blödde en del men tänderna sitter fast o hon ska få träffa tandläkaren på måndag o kolla lite extra. Idag åkte vi till Orsa o gick på den minsta marknaden jag varit på, tur de är rättvik till nästa helg, strumplådan behöver fyllas på ;) imorgon tror jag vi får packa in oss o åka o hälsa på mormor för det här tjatats ikväll o kanske slipper vi lite tjat om vi åker dit. Gubben har målat en vända i taket i hennes nya rum o nu är oxå all färg inhandlad. Ska lägga in före o efter bilder sen. Bara golv, lister o en ny dörr som ska köpas. Blir nog bra.
Just nu verkar alla raggare med dess bilar ha intagit ön o faktiskt sover fröken som en stock av ljudet. Tur är väl det!
I torsdags var jag o drog min onda tand, grym tandläkare. De två senaste jag träffat har varit jätte bra o jag hoppas jag får fortsätta gå till han jag har nu. Sprutorna kändes knappt o mina hemska minnen av tanddragning fick en positiv bild igen. Förra två tänderna som jag drog ville hon inte ge ordentligt med bedövning så jag skrek o grinade som en tok när det knakade i hela huvudet o jag kände hur hon slet. Den här gången kände jag inte när tanden lossnade ens :-) så ska det vara. Ska tillbaka på valborg o göra rent lite o sen blir inte nästa besök försen i augusti. Tack o lov.
Nej titta på lite tv innan man hoppar i lådan o läser lite. Magen mår bra o hoppar mest hela tiden ;)
Ha det underbart så länge o njut medan solen är här!

Av Diana "Diddi" - 19 april 2014 22:12

Påsken snart över. Maja fick igår påskägg av farmor o farfar. Idag var vi till mormor där ännu ett påskägg fanns, sen kom e o h ikväll o hade ett till med sig. Damen har godis ett år framåt.. ;) jag fick två fina orkidéer :)
Maja är lycklig över sand i sandlådan speciellt när de är såna här fina dagar. Idag satte vi oss på trappen o mumsade glass, men hon hade inte tid o äta upp den för hon skulle bygga berg i sandlådan ;)

Imorgon ska vi ta oss till mormor o äta lite lunch.. Hoppas på lika fint som idag så vi kan vara ute hela dagen.
På måndag får de nog bli besök hos kusinerna.. Hon tjatar öronen åt oss om dom. På tisdag ska jag till både försäkringskassan o arbetsförmedlingen.. Sjukskrivningen går ut o vänta fyra månader till innan ett beslut funkar inte riktigt så jag får vara arbetslös i en månad iaf innan jag ger mig på föräldradagarna.. Orkar inte allt tjafs med fk och söka några jobb som jag med största sannolikhet inte kommer få kan jag gott göra. Är inte speciellt ansträngande.
Men men, kolla på lite tv innan sängen ropar o hoppas bebis lugnar sig lite, dricka kaffe efter sju var kanske inte så smart ;)

Glad påsk på er!

Av Diana "Diddi" - 15 april 2014 20:22

Rastlösheten har slagit läger. Åter igen vill jag göra massor hela tiden. Men antingen säger bebis ifrån eller fogarna eller så är det för tungt.. Jag älskar den här tiden på året när det nalkas sommar o blommor börjar dyka upp. Man vill vara ute hela dagarna. Gå promenader, pyssla ute o massa saker. Mest längtar jag till alla uteserveringar öppnar o säljer glass så man kan sitta ute o njuta. ;)
Idag skulle vi åka o köpa sand till Majas sandlåda men när vi kommer fram har dom stängt för idag :/ halv fyra en tisdag kändes surt o majsen blev ledsen.. Vi får försöka imorgon igen..
Idag blev gubben ut ringd på jobb några timmar så rivningen av rummet fick ligga på is.. Men vi försöker imorgon igen.

Ikväll gör vi som vi brukar o glor på dumburken. Bebis lever rövare idag o nedräkningen har börjat.. 68 dagar till bf.. Och jag känner mig redan less o gråtfärdig... Hur ska detta sluta??

Nej nu får ni ha de gött.

Av Diana "Diddi" - 11 april 2014 20:43

Lång dag. Gubben väckte oss när han kom hem från jobb strax efter sex, upp äta välling och få på oss kläder, packa väskan glömma hälften.. Lämna bilen på service, ta oss till bussen som Maja inte ville åka med. Bara farfar fick åka buss, men sen tyckte hon de var skoj iaf o ville åka mer. Hem till mamsen/mormor o äta frukost o vänta på bilen.. Tog en promenad tillbaka till Volvo o sen skulle jag skynda hem för att fixa lunch. Men Maja somnade i bilen.. Sen lunch o lite bus sen klädde vi oss för att åka ner till angsmyren o kolla på grodorna. Det kryllade om de. Äckligt o lite fascinerande att se. Maja tyckte bara dom var läskiga.. Så när vi gick tillbaka till bilen låg det en liten ler klump på vägen o hon vägrade gå innan jag sparkade bort den, hon trodde det var en groda ;) fixade middag o sen mera bus innan vi myste med lite ostkrokar. Sen blev det pott träning. Innan hon hinner slå sig ner på pottan så kommer det. Lite skamsen blir hon men allt man kan göra är väl o säga att det inte gör något o sätta ner henne gissar jag. Vi försöker imorgon igen :)
Jag o gubben har tagit oss lite glass o nu ska vi se om de blir någon film innan vi oxå blir klubbade för natten. Full fart imorgon igen :)
Trevlig helg på er, de ska jag ha!

Av Diana "Diddi" - 8 april 2014 21:02

Igår var det kontroll på mvc. Fick med mig hela familjen och Maja var blyg i början o rädd att dom skulle göra illa mamma. Men hennes stora ögon när hon hörde hjärtat på bebisen var underbart. Blodtrycket låg på 118/68 så de var bra. Men urinprovet är skickat på odling då jag hade släppt protein i. Misstänker uvi.. Får väl se. Idag var det bara att åka dit igen för glukosbelastning nr2 ingen anmärkning på förra o betvivlar det nu oxå men man vet aldrig.
Majsen fick vara på dagis från halv åtta vilket resulterade i en tröttis här hemma. Somnade i natt sagan ;)
Jag ligger i soffan o har konstig känsla i magen, nästan som kramper men bebis bökar som vanligt så jag tror de är maten vi åt idag. Får väl se om det ger sig..
10veckor kvar.. 75dagar. Undra om bebisen eller bilen kommer först.. Hade varit behändigt om bilen kom först..
Men nu blir de att kolla big bang o sen kura ner mig i sängen och läsa lite :)
Ha en toppen vecka!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards