Diddi

Alla inlägg under april 2012

Av Diana "Diddi" - 30 april 2012 19:04

Tjejen har åkt på hostan å nästäppan from hell! Tycker så synd om henne, man önskar man kunde ta det istället för henne. Så nu sover hon efter lite mat. Varit svårt att få i henne nu när hon är så tätt.


Jag själv är också tätt i näsan och harklig i halsen.. Men mitt beror nog mest på pollen. It sucks!

Bara å hoppas hon inte åkt på allergin.

Ja, dagarna går ganska fort numera. Så det händer så mycket men man glömmer allt så snabbt. Iaf jag. Det är så mycket som snurrar. Just nu håller jag på å planerar för dopet. Men jag tror jag fått klart det mesta. Kyrkan är bokad, präst är bokad, fika lokal är bokad och indjudningarna skrivna. dom ska bara postas. Sen ska det kollas vad som man ska bjuda på. Och sen ska jag nog följa med mamsen till Idre å hämta dopklänningen som jag hade när jag döptes.

Så det är mycket att stå i. Men jag får underbar hjälp av min fina och älskade mamma. Hon är verkligen guld värd. <3


På torsdag är det dags för BVC besök igen och då ska vi även få träffa BVC-läkaren. Den 15de ska vi till falun å kolla hjärtat igen och sen ska jag upp å kolla magen igen den 18de. det är mycket inbokat. Men dagarna går lite fortare. Men nu ska jag å gumsan iaf hålla oss inne tills hennes hosta ger med sig lite om inte annat så till på torsdag iaf. Så svårt att veta hur mycket man ska klä dom nu när det växlar så i väder. :S men man lär sig ävl kanske.


Nu ska jag passa på att njuta lite av tv innan ho vaknar å vill ha lite tröst.


Ni får ha en toppen valborg gott folk.

Drick med måtta! ;) (de hade inte jag gjort)


See you when I see you!

Av Diana "Diddi" - 22 april 2012 16:42

Drömmen är underbar!

Men allt är inte guld och gröna skogar bara för det. Livet fortsätter ju.


Allt kan hända. Saker man minst anade. Saker man anade men inte ville inse. Saker som gör en glad och saker som gör en ledsen.

Helt ärligt så är jag stressad. Jag hoppas jag hinner träffa min mormor igen innan det är försent. Grät några tårar igår och tittade på Maja och insåg hur fantastiskt lik hon är min mormor. (även om det bara är jag som ser det) Min mamma var upp igår för morbror min fyllde 60 år. Jag ville följa men eftersom snön vräkt ner så var det inte så skoj om det händer något på vägen om man har en liten med. Så vi var hemma. På ett vis glad för att jag gjorde det men ändå så är det ju familjen. Man vill med. Främst så vill jag att Maja ska hinna träffa sin gammelmormor. Det jag faktiskt aldrig trodde skulle kunna hända. Men nu har vi chansen så snart ska vi åka upp så dom får träffas. Även om hon inte känner igen mig så känns det viktigt att dom får träffas.. I know, de låter konstigt men så är det. Svårt att förklara.


Ja mycket händer och inte kan man göra så mycket åt det utan inse att saker förändras och allt inte är som förr. På både gott och ont. Det gör ont i hjärtat när man tänker på allt men tur jag har min ventil både här och i form av tårar. Och speciellt i min mamma.


Nu vill jag bara att vi ska få åka till Falun så den här månaden får gärna gå fort. Jag vill veta att hennes hjärta mår bra. Och att vårt hjärta mår som hon ska.

Men en knapp månad så är vi där och har det svart på vitt. My hopes are high!

Nu ska jag se vad mitt lilla hjärta vill, hon har lite svårt å sova då hon är så himla tätt i näsan å slemmig i halsen så jag försöker ge henne varje chans hon kan få till sömn.


Ha det bra så länge och hoppas ni haft en toppen helg. Det har jag <3


Av Diana "Diddi" - 20 april 2012 19:54

Dagen har gått riktigt fort. Besök från Bollnäs var mycket trevligt. Sen trevligt samtal från Vemdalen. Och i morse läste jag mig till att en gammal klasskompis fått bebis. Tycker dagen varit lyckad. Nu har jag en bebis på bröstet som inte vill ligga själv. Så vi myser i soffan med en riktig tjej film! Imorgon skulle vi ha varit upp till Idre men eftersom det vräker ner snö så stannar vi hemma. Ska in till Mora å fixa några snabba ärenden sen hem å vänta på besök :-) sen får vi se vad som händer mera. Men jag får önska en trevlig helg. Jag ska fortsätta planera dop å se vad man ska bjuda på. ;-) ha de gött så länge! PussKramFörresten GRATTIS ALLA NI SOM FYLLER ÅR IDAG! Ni är några stycken.. ;-)

Av Diana "Diddi" - 19 april 2012 17:05

Gubben har blivit inringd på jobb. Skruttan ligger här brevid mig i soffan och snarkar ikapp med hunden ;) Jag myser. Jag har allt jag drömt om! Eller ja nästan iaf. Det finns väl saker man alltid vill och saker man vill ha. Men kan man inte få allt så är jag super nöjd så här! =)


Jag ska väl se om jag hinner ringa en god vän i kväll. Har försökt ringa henne några dagar men skruttan har varit halft om halft hysterisk på kvällarna. Så efter maten om en stund så om hon fortsätter att sova så ska jag ringa henne. =) Svårt å prata med någon när man knappt hör vad man tänker när hon sätter igång å skriker. ;)


Och imorgon kommer en annan god vän hit å hälsar på. Skönt å ha något att se fram emot. Dagarna går lixom ihop annars. =) Så besök är alltid trevligt. Så länge man inte har hundra andra saker att göra på dagen ;) Men än så länge är det bara trevligt. =) själv tycker jag det mest känns lite jobbigt att åka TILL folk men jag måste väl komma över det också. Så någon dag när fröken J har tid ska jag titta förbi! <3


Nej nu ska jag nog se om jag hinner göra en macka innan hon vaknar och ska ha mat. Jag köpte salami idag och som jag längtat efter det!! Det var lika gott som jag föreställt mig (=


Ha en bra helg får man ju säga nu. ;)

Puss på er!

Av Diana "Diddi" - 18 april 2012 23:06

Då var onsdagen snart slut oxå. Jag har varit till doktor å kollat magen. Fick iaf veta att äggledare och livmoder såg bra ut å att de sistnämnda dragit ihop sig fint och ärret såg bra ut. Men varför jag har ont i magen kunde dom inte svara på. Så några prover är tagna och ska få svar på dom imorgon. Om de inte visar något så ska jag tillbaka om 3 veckor å se om de blivit bättre. Så jag hoppas det blivit bättre iaf.Idag har Maja fått träffa sin andra moster som bor några mil bort. Tror hon lyckades charma även dom ;-) så nu håller jag tummarna för dom! Hoppas verkligen dom får en egen snart! <3 vi hann även förbi mormor å kusin å moster innan det. Nu ikväll är fröken en riktig kinkis som har en otrolig magknip! Fick fel mat och det förstörde hela kvällen. Så vi får väl se om fröken kanske somnar tillslut. Man tycker så himla synd om dom när man inte kan göra något! :-( men nu ska vi göra oss klara för kvällen. Imorgon är en ny dag.Sov gott :-)Har förresten lyckats få en tid till Falun å kolla hennes hjärta. Jippie! Bortglömda som vanligt!

Av Diana "Diddi" - 16 april 2012 23:36

210 på 6 dagar. Gram alltså. Tjejen börjar bli duktig nu. Hon äter helt okay och går stadigt upp i vikt och hon har vuxit 5centi sen hon föddes. Jag blir alldeles varm i hjärtat! Sen var det ju hennes hjärta. Falun har glömt sätta upp henne på väntlista för återbesök. Så bvc sköterskan var arg å jagade reda på reda på någon som kommer ringa mig imorgon å vi får en tid så nu hoppas jag dom ringer. Nej nu ska tjejen ha mat. :-)

Av Diana "Diddi" - 14 april 2012 20:21

Tillslut slog hon igen sina blå och vi fick någon timmes sömn tillslut. Magen som krånglar. Därför är hon mammas bökgroda.lilla kinkiga groda. Idag har vi varit till moster å kusinen å hälsat på. Elr ja, Maja tog igen förlorad sömn ;-) sen har vi satt ihop en hylla som gubben fått i arv. Nu är han och jobbar några timmar så jag har fröken själv. Vi ska nog försöka ta en tidig kväll men tror inte vi kommer lyckas. Jag har så ont i/på magen så det är nästan så att inte ens tjejen kan ligga där :-( så de känns lite jobbigt. Men ska ringa upp på måndag å höra om man får träffa en doktor elr något för de känns inte som det är som de ska. Nej det tog drygt två timmar å skriva de här så jag ger upp för idag. Tack å bock. Vi hörs!

Av Diana "Diddi" - 14 april 2012 00:05

Ja de kan man fråga sig. Borde egentligen sova men tjejen har hicka å är gnällis så lika bra å trösta så kanske jag får min sida av sängen för mig själv i natt. Det verkar inte lovande dock.. Sen så har jag ont i magen. Är öm ovanför snittet å har som en liten "bula" där och ont åt sidorna från naveln. Känns lite som eftervärkar blandat med mensvärk. Vet inte kaf jag ska tro.. Så länge det inte blir värre så kommer jag vänta tills på måndag å prata med dom när jag ska in med lillan på koll. Nej, nu verkar det som att det är kört här om jag ska lyckas få någon timmes sömn innan nästa matning. Behöver jag säga att vi inte riktigt har en toppen kväll/natt idag? ;-) men den som längtat å väntat på denna tjej klagar inte! Hon får böka hur mycket hon vill mammas lilla hjärta! <3 nej sov gott å trevlig helg!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards