Diddi

Alla inlägg under februari 2013

Av Diana "Diddi" - 27 februari 2013 21:01

Äntligen börjar vi bli friska.. =) 

Bara jag kvar. Har öronvärk men den är bättre idag iom öronvärk får jag huvudvärk o blir sjukt trött. Men de går. 

Idag har skruttan fått varit hos mormor en stund när jag o gubben körde hem en ny kyl vi köpt. När vi kom hem gick vi ut i det fina vädret o åkte lite pulka. =) När vi skulle in blev hon skitförbannad för hon ville minsann inte in hon ville åka mer pulka. Söto. 


Sen slocknade hon till halvsju jätte trött. Så då började jag söka jobb. SUCK! Hur tusan kunde jag vara så dum? Jag saknar ju alla mina kineser o indier... :(  

Men men. Nu är det som det är så jag hoppas på att hitta något så jag slipper på ams o söka mera.. Men men.. Time will tell. 


Nu ska jag kolla på Grey´s o sen däcka i säng. =)


Av Diana "Diddi" - 23 februari 2013 19:52

De tre stegen hon tog var de enda på ett tag.. ;) Än har hon inte gått mera utan kastar sig fram ;) Men nu är hon inte så piggelin min lilla skrutta.. Efter att ha bytt sex lösa blöjor till halv två o en sjunde vid fem så tog jag tempen för tjejen matvägrade o skulle bara ha flaskan o verkade inte alls pigg utan ville bara sitta o mysa.. 38.8 visade den då.. Så vi fortsatte att mysa o bygga lite lego (jag bygger hon plockar isär eller kastar sönder de) vid sex satte vi på pyjamas o hon fick lite alvedon. Lagom tills kväll flaskan klämmer hon ut ett lass till.. =/ Så imorgon ska det handlas lite nyponsoppa o annan lättare mat så hon får i sig lite näring mer än flaskan eftersom hon inte äter välling utan ersättning. Från att vara nästintill stopp o man har matat henne med päron till att försöka få i henne lite stoppande mat elr mat överhuvudtaget. Frågan är om det är förkylning som spökar eller om det är de två tänderna som håller på å komma.. Den ena har spruckit fram den andra är på väg o ska spricka vilken dag som helst. Och än så ska ALLT in i munnen o hon tar det som får plats. Det märks att det kliar. Hoppas på det sista iaf så att hon blir pigg snart igen.. 


Annars då? 

Det händer inte så himla mycket. Vi leker dagarna i ända o är ute en sväng om vädret tillåter för hon ÄLSKAR att åka pulka, o fort ska de gå. =) 

Vi håller på inne i vårt kök, allt är urrivet o vissa delar av golvet är uppbrutet så att röris o elis kan komma åt å göra de dom ska. Om dom nu kan komma någon gång.. Men ja jag förstår att man inte så gärna vill ut nu med tanke på vasaloppsveckan är i farten. Igår så skulle jag hämta mamma så jag stoppar i Majsen lite mat så hon klarar sig o ger mig iväg. När vi närmar oss Mora så tar det tvärstopp vid hånåkni o vi kryper fram. Tar en kvart från hånåkni till brandstationen o efter det en halvtimme till innan jag är uppe hos mamma o sen hem igen tar det minst lika lång tid. Från hånåkni till brandstationen tar det vanligtvis max 1-2minuter.. Så de är stopp i mora numera fram till måndag den 4/3 då alla åker hem igen ;) 


Men men. Nu på måndag så ska jag ta med mig majsen ner på mora o heja på morbror som ska åka öppetspår. =) 


Men nu ska jag kolla på de där dom kallar mello ;) 

Ha en toppen helg o hoppas ni alla är friska o krya. 

Av Diana "Diddi" - 18 februari 2013 20:58

Idag kom dom!! Alldeles själv gick hon tre steg innan hon kastade sig i pappas famn o skrattade glatt. Min stora tjej, glad o stolt :) jag är tokglad att de blev nu o inte på dagis :) som jag förresten ska ringa imorgon o be om ett besök innan så man hittar o får fråga lite :)

annars idag har vi träffat erika o bus. :) måste passa på nu innan vasaloppsveckan startar (torsdag) så ska vi väl se om jag ska skjutsa bror till starten på måndag elr hur han ska göra.. Blir nog bra de. Nu blir de motorcyklar på tv så jag ska spela lite innan jag störtar i säng :) imorgon ska vi till mormor o få lite mat! Mums:)

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2013 21:52

Elva månader blir tjejen idag. Tiden har gått fort o snart ska vi ha ett års kalas.. Känns som det var nyss man fick komma hem med henne. Våran starka stora tjej. Hon har fixerat sig vid lär o gå vagnen o ska gå o gå dagarna i ända :) kan ju hoppas hon går innan hon ska på dagis. Känns lite halvt att hon ska börja redan men rent ekonomiskt kan jag inte vara hemma mer än så.. :( Dessa jävla pengar. Men men, hon älskar andra barn så de kommer nog gå kanon de där.

Jag har slutat räkna tänder då jag inte har riktigt tillträde i den munnen längre ;) de är mycket kan själv o arga miner o lite slag om hon inte får som hon vill :P man kan bara le åt det o försöka säga att man inte får göra så, lättare sagt än gjort.

Nåja om en månad ska vi ha kalas o allt vad det innebär :)

Vi håller på för fullt med köket o hoppas på att el o rör kan komma tillbaka iveckan o göra klart så vi kan fortsätta :)

nu ska jag joina gubben o kolla på åsa-nisse innan vi stupar i säng :)

Trevlig helg på er :)

Av Diana "Diddi" - 7 februari 2013 19:39

Jag är så sjukt trött. Har sovit dåligt i snart en vecka.. Känns både psykiskt o fysiskt. Tröttheten är överhängande hela dagen vilket resulterar i att leken med maja blir lite halvt oengagerad, eftersom gubben är tok förkyld så får jag stå för det mesta oxå vilket gör att man blir ännu tröttare. Hade jag inte velat ha lite egen tid på kvällen så hade jag sovit redan, elr inte. Ligger o vrider o vänder på mig i timmar o när jag håller på å somna in vaknar maja o vill sova brevid mig o då halv slumrar jag bara fram till de är dags att gå upp. I natt har jag legat o lyssnat på gubben som snarkat i timmar.

Jaja de blir väl bättre de där med.

Maja har varit lite hängig i några dagar men är piggare idag, hostar lite. I natt har hon hostat som tusan. Märker inte så mycket av det på dagarna dock.
Idag tog vi oss ut o åkte lite pulka. Skratt o glädje tjut men bara om de gick fort. ;) kusinerna har lämnat en liten lärogå/bobbycar blixten i bilar bil som hon ÄLSKAR!! Hon ska åka heeela tiden sen finns det en liten låda under sitsen som hon plockar o plockar med :) full fart på stora tjejen.

Hoppas hon lär sig gå innan hon börjar dagis annars lovar jag hon kommer gå första stegen där o jag kommer missa det :(

jaja nu blir det big bang theory.. Trevlig helg på er!!

Av Diana "Diddi" - 1 februari 2013 21:14

Dagarna är fulla av lek o bus då fröken enbart sover en gång om dagen numera. Helt över en dag till en annan så var de slut med försöken att sova efter frukost, så nu sover hon efter lunch. De är ju så dom gör på dagis så de är väl bra o det har resulterat i att hon sover lättare på kvällen, jag vet inte om de är så bra heller för när gubben slutar jobba sex o hon brukar vilja sova vid sju så blir hon så uppspelt när han kommer att hon inte kan sova då hon ska o är uppe alldeles för länge. Men det verkar ha ordnat upp sig någolunda iaf. Så länge dom bara sitter o myser när han kommer hem.


Annars då. Nej, det händer inte så mycket. Jag o gubben var till Ikea i tisdags o kökte oss ett nytt kök :) Majsen fick vara med mormor o verkar ha haft det underbart. Är glad att hon anpassar sig så bra. Om 15 dagar är hon hela 11 månader o då är det snart dags för dagis start. Vi fick besked om en dagisplats igår. Det känns lite läskigt. Men ett intet ont. Hon kommer må så bra av att få leka med andra barn, hon älskar andra barn o vill peta o tittar stort på när de sitter ett barn i en annan vagn när vi är ute. Sen kommer glädje tjuten. ;) Älskade unge!! Eftersom att hon fått dagis plats så kommer jag att börja söka jobb inom kort.. De känns sådär. Men jag måste ju. Så jag får väl lägga manken till o se vad jag kan passa som. Att plugga hade varit det optimala men att göra högskoleprov o plugga upp matten känns inte så kul. Jag vill ju plugga med de jag vill göra med en gång.. Men men. Rent ekonomiskt så funkar det inte just nu men jag funderar på om jag inte ska göra högskoleprovet iaf så har jag de ifall jag ska börja inom de åren som provet gäller. Och om jag är smart så räcker högskoleprovet o jag behöver inte matten o kan köra på distans. Men nästa kurs startar inte försen nästa vår så jag hinner nog tänka på de några gånger till. =)


Vad vill man göra annars då? har du ett tips? Vet du ett ledig jobb i närheten av Mora? Give ME!! ;)


Nej nu ska jag kolla på tv o pilla lite mera på min nya fån. En billig samsung men den funkar bättre än den jag hade iaf o de känns som den räcker till mig så länge Majsen är liten o pillig o ska stoppa allt i munnen ;)


Ha en skön helg. Min kommer bestå av att få ut köket i morgon :D LOVE IT!!

Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards