Diddi

Alla inlägg under oktober 2014

Av Diana "Diddi" - 31 oktober 2014 20:40

Haft en hemsk natt. Ungarna har sovit. Halva natten har Maja sparkat mig i min redan onda rygg andra halvan har hon hostat o nyst, för att inte tala om snarka. Hon låter värre än gubben... Så idag tog jag tag i det jag skjutit på länge.. Jag ringde reumatologen i Falun för att få höra att jag inte längre är i deras system... Jag får vända mig till vc o få en ny remiss. F*** YOU! Jag menar det är ju nu jag behöver hjälpen. Det är ju därför jag hör av mig. Men jag ringde vc som var förvånade att jag var tvungen att få en ny bedömning då jag fått en diagnos.. Men kallelsen till läkaren i Mora skulle väl dyka upp inom tre (3!!!) månader... Men jag får väl knapra mina panodil som iaf tar bort huvudvärken...

Veckan har gått alldeles för fort. Som vanligt när gubben är ledig.. Men nu är det mitt pill att måla vid garderoberna kvar sen ska bara golvet läggas o listerna sättas.. Väggen vi gjorde vart kanonbra! Ska ta en bild o lägga upp sen..
Idag har vi haft fina mormor på lek besök. Maja var överlycklig att hon var här. Men barnen har varit trötta idag..
De senaste kvällarna har vi varit ute på kvällspromenad o Maja ska lyckligt ha sin reflexväst o ficklampa med sig.. <3 skönt avslut på dagen o juni har ju kommit in i att hon ska sova ute i vagnen på dagarna men varit lite svår att få att sova på eftermiddagen men sen vi började gå ut så somnar hon innan vi lämnat gården. Oftast räcker det med att hon får nappen o snuttefilt o ner i vagnen så sover hon. ;-)

Imorgon landar min lillasyster i Sverige igen.. Var två år sedan vi sågs senast.. Ska få träffas på söndag om allt går.. :-) jag trodde ju dock det var fredag igår så.. Helt dag vill. Igår jobbade jag några timmar. Vilket var både skönt o välbehövligt. Att få komma ifrån o bara vara vuxen några timmar.. Får se om det blir mer framöver.

Strax uppsöka sängen o invänta kvällens/nattens massage o försöka dela täcke... <3
Glad halloween på er

Av Diana "Diddi" - 25 oktober 2014 22:43

Musten gick ur mig ungefär vid halv fem idag. Dagen stress är över. Juni är nu döpt o har gått laget runt o blitt nussad o snusad på. Största glädjen är/var att min fina mormor kunde komma. Hon var så dålig då Maja döptes o kunde inte då åka alla dessa mil men nu är hon pigg o var så glad över att få se sina barnbarnsbarn. Älskade fina mormor.
Lyckades fixa smörgåstårta o en vanlig tårta i morse då orken tröt igår o jag helt slut gick o la mig strax efter nio.. Helt slut idag oxå men har lite svårt att slappna av ikväll. Även om jag bara känner att orken är slut. Blev några fler än jag räknat med men vi fick tränga ihop oss o finns de hjärterum finns det stjärterum. ;-) juni fick jag o sova två timmar innan lunch men sen var hon vaken från elva till strax innan tre då hon tvär slocknade. Många ansikten o nussar o hon mådde som en prinsessa ;-)
Maja ville absolut inte gå med mamma o pappa i kyrkan. Hon skulle sitta med theo! Så hon fick hoppa in där o satt snällt hela tiden. Överlycklig att alla skulle hem till henne sen o leka.. Lilla go hjärtat mitt. Men när alla åkt så gick hon o hämtade nappen o snuttefilt o undrade om vi skulle sova nu.. Tröttsamt o ha tjocka släkten på besök ;-)

En regnig morgon blev en fin höstdag. I samma stund vi åkte upp till kyrkan kom solen fram. Kan bara tacka de varmaste för en trevlig dag o många fina presenter.

Rensat undan o skickat med folk tårta men ändå är det mängder över.. Får nog ta ett besök hos mormor imorgon ;-)
Nu blir det att jaga rätt på den där John blund. Känns inte som att han är allt för långt borta.
Tack än en gång.
Trevlig helg o
Carpe Diem!

Av Diana "Diddi" - 23 oktober 2014 22:06

Ganska exakt fyra månader efter att juni föddes har jag nu kommit ner i inskrivningsvikten :-) delmål ett år alltså nått! Nu är jag alltså under 80kg igen. Det känns jätteskönt. Men nu ska vi satsa mot nya mål. Jag tar små mål så att det känns som det händer något så jag slipper känna att jag fastnar.. Så nu är vikten på 79,6 och mitt nästa mål är 76 då jag hade den vikten innan jag blev gravid som jag då lyckats gå ner med Maja. Så nu ska jag kämpa vidare o jag ska erkänna att jag inte ansträngt mig speciellt mycket för att nå hit. Men känner att det är dags att lägga i en högre växel.. Träna lite på riktigt! Bra är ju den träning som blir av..
Men men. Känner mig bara glad att det går åt rätt håll..
Grattis till mig :-)
Kolla lite big brother o njuta för imorgon blir det full fart..

Av Diana "Diddi" - 20 oktober 2014 23:32

Ligger i sängen o försöker sova. Det går inget vidare.. Ångesten är o hälsar på. Jag vet varför men kan ändå inte skjuta de ifrån mig. Det har väl varit lite mycket nu på sistonde. Eller sistonde o sistonde. Sen juni kom till världen. Men detta är mitt första ångest anfall på ganska länge.. Oron som man/jag dras med ständigt gör att jag är konstant stressad. Förr hade jag ro att sova en stund på dagen om natten varit jobbig av någon anledning.. Men nu ligger jag på helspänn även om jag vet att gubben har kontroll. jag är så spänd att jag har fått en muskelknuta på ena axeln/nacken så det är som en enda stor knöl. Igår hittade jag blåmärken på de mest udda ställen.. Ett på revbenet, ett snett under det andra revbenet ett under bröstet o i armhålan... Och en röd knöl på smalbenet.. Vet inte hur de uppkommit eller vad jag gjort för konstigt. Minnet börjar bli dåligt, jag brukade ha stenkoll nu kan jag gå från spisen o några minuter senare komma på att visst fan jag lagar mat.. Så nu när jag lagar mat måste jag stanna i köket vid spisen så jag inte glömmer bort mig. Jag skriver små listor på saker jag inte får glömma, sätter larm på telefonen om det är viktigt. Idag insåg jag att jag druckit ca fyra dl på hela dagen en kaffe kopp bort räknad. Nu ligger jag som sagt i sängen o försöker behärska min andning o trycket i kroppen.. Ja jag ska erkänna jag väntar på att Maja ska komma in o krypa ner oxå.. Samtidigt hör jag juni ligger o slänger sig i sängen..
På lördag är det dop. Jag har massor att göra men tänker faktiskt försöka att komma hemifrån o göra något roligt imorgon. Shoppa.. Eller ja kolla om jag hittar några kläder till mig själv o komma loss ur bubblan vi har här hemma där det känns som ständig kaos..

Gubben ska få fixa o dona i vårt sovrum med hopp om att det blir klart snabbare..

Juni har iaf blivit piggare o är inte lika ansträngd längre.. Däremot har hon smittat hela familjen med sin förkylning. Snoriga hela högen! Tog lite nässpray ikväll o som vanligt börjar jag blöda näsblod.. Ett samtal till vc är iaf inplanerat så att även jag kan få något mot nästäppan..

Det hjälpte lite att skriva av mig ångesten o nu kanske jag kan få någon timmes sömn även jag..

Ha de gött
Carpe Diem!

Av Diana "Diddi" - 20 oktober 2014 23:32

Ligger i sängen o försöker sova. Det går inget vidare.. Ångesten är o hälsar på. Jag vet varför men kan ändå inte skjuta de ifrån mig. Det har väl varit lite mycket nu på sistonde. Eller sistonde o sistonde. Sen juni kom till världen. Men detta är mitt första ångest anfall på ganska länge.. Oron som man/jag dras med ständigt gör att jag är konstant stressad. Förr hade jag ro att sova en stund på dagen om natten varit jobbig av någon anledning.. Men nu ligger jag på helspänn även om jag vet att gubben har kontroll. jag är så spänd att jag har fått en muskelknuta på ena axeln/nacken så det är som en enda stor knöl. Igår hittade jag blåmärken på de mest udda ställen.. Ett på revbenet, ett snett under det andra revbenet ett under bröstet o i armhålan... Och en röd knöl på smalbenet.. Vet inte hur de uppkommit eller vad jag gjort för konstigt. Minnet börjar bli dåligt, jag brukade ha stenkoll nu kan jag gå från spisen o några minuter senare komma på att visst fan jag lagar mat.. Så nu när jag lagar mat måste jag stanna i köket vid spisen så jag inte glömmer bort mig. Jag skriver små listor på saker jag inte får glömma, sätter larm på telefonen om det är viktigt. Idag insåg jag att jag druckit ca fyra dl på hela dagen en kaffe kopp bort räknad. Nu ligger jag som sagt i sängen o försöker behärska min andning o trycket i kroppen.. Ja jag ska erkänna jag väntar på att Maja ska komma in o krypa ner oxå.. Samtidigt hör jag juni ligger o slänger sig i sängen..
På lördag är det dop. Jag har massor att göra men tänker faktiskt försöka att komma hemifrån o göra något roligt imorgon. Shoppa.. Eller ja kolla om jag hittar några kläder till mig själv o komma loss ur bubblan vi har här hemma där det känns som ständig kaos..

Gubben ska få fixa o dona i vårt sovrum med hopp om att det blir klart snabbare..

Juni har iaf blivit piggare o är inte lika ansträngd längre.. Däremot har hon smittat hela familjen med sin förkylning. Snoriga hela högen! Tog lite nässpray ikväll o som vanligt börjar jag blöda näsblod.. Ett samtal till vc är iaf inplanerat så att även jag kan få något mot nästäppan..

Det hjälpte lite att skriva av mig ångesten o nu kanske jag kan få någon timmes sömn även jag..

Ha de gött
Carpe Diem!

Av Diana "Diddi" - 17 oktober 2014 12:15

Helvetes natn är över..
Vi gick o la oss vid elva, juni hade svårt att somna men lyckades till o från. Jag inte slappna av, kände något på mig. Precis när jag la mig tillrätta så börjar hon hosta.. Jag vrider henne på sidan men hon är så tätt att hon inte får luft. Suger ur näsan o går ut för hostan ska lätta. Hostar lite mindre men andas stötvis. Jag springer in o tar telefonen o ringer sos. De skickar ambulans o under tiden är vi ute i overall o täcke. När de kommer å vi får Komma in i ambulansen mäter de syret hon ligger lite lågt o får verkligen kämpa för att andas. Falun säger han.
Hon får då syrgas o i Mora syresätter hon sig bättre så vi åker in till mora för bedömning. Hon har lite hög puls o andningsfrekvensen ligger högt. Rosslig o hostig. Doktorn ringer Falun o vi tar temp lite feber. Vi får vänta en halvtimme o hon piggnar till mer.
Vi får veta att hon haft ett krupp anfall som gett med sig med hjälp av syrgasen. Vi får åka hem men vara beredda på att åka in igen om det kom tillbaka.

Hon somnade i bilen påväg hem o sov till nio i morse. Var vaken en timme o nu har hon snart sovit två till. Är tätt o rosslig men ändå pigg o pratsam.
Maja vaknade naturligtvis när vi åkte o blev orolig. När vi kom hem i morse hörde jag henne prata i sömnen " Så ja juni, de blir bra. Ta det lugnt juni" *snyftsnyft* idag har hon klängt som en liten apa o springer till juni så fort hon låter..
Älskade barn om jag bara kunde ta alla era krämpor och besvär!!! Jag älskar er mer än vad ord någonsin kommer räcka att förklara.

Idag är vi alltså lite slöa, men ska fixa lite grejer o sen kyla ner sovrummet o njuta av en förhoppningsvis lugn dag..

Av Diana "Diddi" - 14 oktober 2014 21:59

Jag är trött. Inte fysiskt trött men psykiskt. Att ständigt känna denna oro med juni. Nu har jag slarvat med städningen i två dagar, jag/vi har helt enkelt inte orkat med. Och redan igår började hostan.. Nu är det så att hon även är snorig helt plötsligt. Vi kör ju med koksaltlösning varje dag för att göra slemet lättare att få upp. Vilket resulterar i att hon kräks. Visst det är bra men hur jävla länge ska man hålla på med koksalt? Det hjälper ju föga.. Men å andra sidan har vi inget annat som hjälper heller.. Jag står i valet o kvalet om jag ska ringa vc för att dom får lyssna på henne igen. Hon har börjat dra sig i öronen oxå, det jobbiga är ju att inte veta om hon har ont i dem eller om hon bara har upptäckt dom?!? Hur gör man? Ringa för att få kolla det eller avvakta? Känner mig som en sån mamma som övertygar läkare om att mina barn är sjuka.. Men vad gör man inte för sina barn. Man vill ju att de ska få må bra. Vem vill se sitt barn ha ont. Och jag känner ju i magen att det är något!! Det är hemskt!

Hur som så är vi annars friska. Maja har blivit jätte duktig o skulle gå till dagis utan blöja idag. En olycka på hela dagen. Hon hade blöja när hon sov på dagis och ville ha den på sig tills hon hade bajsat sen ville hon ha kalsjong som hon säger. Så duktig. Hon ville inte ha blöja när hon skulle sova men jag har inte fixat kiss skydd till hennes säng än så vi kör med blöja några dagar till iaf! Sen sover hon ju halva nätterna i vår säng så de känns säkrast med blöja ett tag till. Efter Pencilin kuren blev hon dålig i magen o är alldeles röd mellan benen.. Jag smörjer o smörjer o nu äntligen börjar det bli bättre.

Imorgon ska allt till sovrummet inhandlas så vi kan köra på o kanske bli klara till dopet. Vore ju toppen men vi ska inte stressa..

Men nu ska här sovas. Natti natti

Av Diana "Diddi" - 12 oktober 2014 20:26

Barnen sover.. Just nu.. Vi tittar på dålig tv o planerar vårt sovrum.. Vi har flyttat ut o tryckt in oss i Majas gamla rum. Vi har några cm golv yta men det är allt. Fönstret är på plats o ska bara snyggas till. Lister ska rivas o väggar o tak ska tvättas. Vi måste fundera ut var vi ska göra av alla kläder i garderoben då vi målar om eftersom vi ska spraymåla. Drömmen är att få allt klart till dopet men vi får se. Köpte golv idag iaf. Så nu ska gubben köpa de sista snickar grejorna imorgon så vi (gubben) kan köra på när han är ledig. Hoppas vi bara att han orkar hålla på oxå o får för Maja. Känns skönt att vi ska få de fint där inne oxå. Visst är det skönt med ett svart sovrum när det är sommar o då vi förut, innan barnen, kunde sova halva dagarna. Men nu känns det mest instängt. Så vi kör på o hoppas att vi hinner som sagt.

Häromdagen fick jag veta att min lillasyster kommer till Sverige i början på november. Ska bli kul. Får se om hon ska bo med oss eller hur det blir. Ska se till att försöka träffa henne mer denna gång iaf synd att de bara är några dagar. Bara barnen blivit större ska jag hälsa på henne. Nu vill man ju inte så gärna flyga med två små eller lämna dom själva med pappan... Vet själv hur det är!

Massor i skallen men jag kan inte riktigt få det på pränt.
Oron över juni hänger över mig hela tiden. Hon är rosslig o hostar massor nu och kräks upp massa slem. Känns som man är på helspänn jämt. Jag tvättar o tvättar o städar o städar.. Däremellan ska det vara mat o lek.. Tur att Maja får leka av sig några dagar på dagis.
Juni snurrar numera över på mage från rygg.. Men högst en gång per dag o då ska hon vara utan byxor.. Hon avskyr att klä på sig byxor varje dag. Men hon accepterar det tillslut. Igår hittade hon sina tår o började suga på dom. ;-)

Ska passa på o vara lite social nu när äntligen barnen sover i något bra tid.

Carpe Diem!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards