Diddi

Alla inlägg under oktober 2011

Av Diana "Diddi" - 30 oktober 2011 17:37

Är lite irriterad idag. Kankse lite arg till och med. Det har jag inte varit på länge. Min "nya" telefon sa i princip upp sig igår så jag har den gamla xperian så om ni inte får tag på mig försök igen för de lixom lever sitt egna liv ibland.. Ska skicka iväg telefonen imårn iaf. Om jag ens tar mig upp ur sängen. Har så sjukt ont i skallen idag men har iaf fått tag i hostmedicin idag så jag hoppas de hjälper.

Men varför ska de ALLTID smaka så förbannt illa om hostmediciner? Håller på å kräkas så fort man öppnar korken..


Varit in till mamsen idag och förbi systeryss o familjen. Prinsen pratade på idag. Synd att man är förkyld för moster vill så gärna smuffa på gofisen. Men men snart så.


Ikväll vet jag inte vad jag ska göra. Trycka i mig onyttgheter och se på någon flm som man sett 100ggr om innan elr reprisen på någon serie som man såg i veckan.. Kasst. Är ju idag dom ska visa massa saker men bara repriser. Alla bakfulla människor hade blivit glada och jag också. ;)


Nej hämta lite av den där Äggkakan jag fick idag. Mums!

By the way. Vecka 22+0 idag =) alltså vecka 23 välkommen =)


Ha en mysig söndag allesammans ;)

Av Diana "Diddi" - 29 oktober 2011 20:22

Så dära så dära.

Tid har jag i massor. Energi och motivation är däremot på NOLL. Vill helst bara sova hela dagarna.

Hemma ser det ut som "Hej kom å hjälp mig!" Men inte ska man väl klaga. Dammsuga och diska hinner jag göra en annan dag. Har ju åkt på dunderförkylningen   Så efter att förra helgen haft ont i öronen hela helgen åkte jag upp på Vårdcentralen å träffade doktorn. Fick utskrivet droppar och jag förklarade innan att jag hade redan droppar på recept men att dom är slut i på apoteket för jag hade redan varit och prövat hämta ut dom. Ja ja får jag till svar och han säger att de är inte samma. Ok jag går ner till apoteket och ska hämta ut den å Gubb j*veln har skrivit ut den som är slut fast jag sagt de redan. Så jag fick vackert knata upp igen och säga de då han tittar på mig och säger: "Jamen, du får väl åka på något annat apotek då!!" GAAAAHHH!!! Jag har ju redan försökt!!!!! Så tillslut, TILLSLUT fick jag ett par andra droppar. Fortfarande förkyld och är väl typ döv på ena örat. Men det som inte dödar... Har fått vaccinera mig också mot influensan, bara för att krypet i magen ska må bra.


Sen i veckan fick jag mig en släng av panikångest också. Jippie. Så Söt fick komma hem från jobbet å eskortera mig klockan halv två till mamma. Hyper! Inte kul och mamma var inte glad att jag var sån. Men inte mycket att göra åt! Hon vet ju hur det kan vara. Min underbara älskade mamma sa att jag fick sova hos henne när jag vill. =) De är min mamma de.   Så lite av ångesten är borta men det finns små små saker som hela tiden triggar upp det. Något olika varje dag. Så vi får väl se hur det går fram över. Hoppas det inte blir värre bara, då blir de riktigt jobbigt. Speciellt med tanke på krypet i magen..


Idag har de varit dop på mosters prins. Så fin så. Riktigt fint dop var det. Fick träffa min mormor, morbror å hans fru och min bror med familj så fasters godingar fick jag träffa och busa med också. Shit vad många goda skratt dom trollen ger en.. =)


Nu ikväll så ligger jag i soffan med mina älsklingar. Tittar på "Så mycket bättre" vill egentligen bara sova! Men jag vet att de inte kommer gå än på MÅNGA timmar. Så jag hoppas de är någon bra film på tv ikväll.

Skoternsdag i Mora och jag är såååå glad att jag INTE jobbar. :P


Har förresten varit på arbetsintervju i Sälen. Hahaha.. På HC, men den ena av dom hade inte riktigt fått informationen om att jag var gravid. Och det var inte riktigt graviditeten i sig som var problemet utan snarare att jag skulle ha mitt i säsongen och bryta kontrakten som dom har på boende. Men han skulle höra av sig om de gick å lösa för jag hade så pass bra erfarenhet i jämförelse med andra som sökte.. Så de var ju kul iaf men helt ärligt så vill jag nog inte jobba iaf. Någon gång ibland ja och när krypet är ute så vill jag mer än gärna jobba. Men vi har kämpat så inihelvete för krypet i tre års tid, jag vill verkligen njuta av min graviditet. Fast krypet gör det till lite "Hatkärlek" Alltid när jag precis håller på å somna så vaknar h*n och sparkar utav bara helvete. De går bara inte å somna. Men det är underbart mysigt också men när man ska sova så brukar man vara trött å då blir de lite hatkärlek för jag ÄLSKAR å känna alla sparkar också.


Nu är krypet vaket igen så jag ska väl ta mig en sväng i köket å ta en kvälls macka. =)

Ha en toppen kväll och en super mysig helg allesammans.

Imårn byter vi till vecka 22+0 Det händer grejer. =)

Nu ska  jag ta den dära mackan. =)


Puss på er. =)

Av Diana "Diddi" - 24 oktober 2011 21:50

Jag har mycket att skriva om men varken fingrarna eller ögonen vill som jag vill.


Jag säger iaf grattis till Mellis som fick en pojke idag. =) Grattis Stoltaste Pappan so far. ;)


Ska kolla på tv och prata med fina A & A innan jag dyker i sängen.


Vi hörs en annan dag.

Veckorna går fort ännu. 21+1 idag. =) NICE!!

Av Diana "Diddi" - 19 oktober 2011 20:57

Full fart blidde det idag. =)


Bästa med dagen är att jag å syster lyckades lura på mamma 2 söta katter. Syskon. =) Hur söta som helst. Nästan så att man vill flytta hem igen =) Mammas hund är lite skeptisk och små rädd för dom små liven. Han som är som en björn är rädd för något som ser ut som myror för honom. Till och med min kaxiga hund blev lit spak! de var faktiskt skönt.


Har inte så myckt å säga ska kolla på tv å mysa med min katt =) Sugen på lite kaka men insåg igår att de var många veckor sedan senast jag vägde mig. 11kilo + pekar vågen på.. De går fort! Nu ska här ätas nyttigare.


aja vi får se. Kladdkakan i köket ropar på mig ska se hur bra självdisiplin man har.. ;)


Kram på er

Av Diana "Diddi" - 18 oktober 2011 18:06

Måste säga att de är lite skönt att vara arbetslös. =) Jag är s sjukt trött så det finns inte så att kunna krypa ner i soffan och ta en lur om man känner för de är inte helt fel. Inte heller att kunna följa en serie på tv som man annars inte brukar kunna följa för man vanligt vis brukar jobba. Igr var första gången jag kunde se Barn till varje pris? det fick lixom lite mera sammanhang när man såg de nu. Och jag måste säga att jag gillar det mer än Drömmen om ett barn Jag förstod inte innan hur folk kunde tycka de men nu fattar jag. Har svårt å hänga med då jag ser serier på datorn. Men ack så mycket bättre det är. Iaf om man ska se till de första avsnitten. Det kankse tar sig på trean också..


Idag har jag varit till arbetsförmedlingen och visat intyg, fått peppning och ska till å träffa en av deras cocher (vet ej hur de stavas) efter det tog jag lite sen lunh med E och vi gick och tittade lite i affärer. Hittat ett par vinterskor men frågan är om jag verkligen ska lägga ut 800 på ett par skor som jag inte vet om jag trivs i. E hittade ett par skit snygga som hon köpte. Trevlig dag. Nu dricks det lite kaffe och snart ska jag orka ta mig till köket å laga lite mat. Men jag myser i soffan en stund till istället. =)


Imårn så ska det handlas dop present till mosters prins. Sen ska jag umgås med mitt hjärta resten av dagen! På torsdag styr jag nog kosan till Bollnäs.. den som lever får se.

Nu mat!

Puss på er.  

Av Diana "Diddi" - 17 oktober 2011 22:45

Nu så har jag gräddat pannkakor i en timme. Det är  de värsta med pannkakor, de tar sån tid å göra. Men de ska bli gott. Slängde ihop en sockerkaka och en kladdkaka bara kladdkakan som är kvar.

Middagen blir sen idag. Elr kvällsmat för mig. ;) Söt slutar snart jobbet så då ska vi slänga i oss lite pannkakor med alla tillbehör. =) Sen ska söt bära pellets hela natten för den stod å väntade på mig när jag kom hem från affären. :) Jag slipper men jag har varit nere å städat undan lite iaf de lilla som jag får bära. Kankse en kartong för mycket men ibland är de okay. =)


Nu ska jag ta en titt på kladdkakan och vakta dörren för nu vill jag ha pannkisar. =)


Imårn är en ny dag då ska det tvättas, till arbetsförnedringen och sen lite social tid med E. Ska bli skönt. Imorgon är en annan dag.


Smaklig måltid ;)


Av Diana "Diddi" - 17 oktober 2011 17:32

Fick vara barnvakt idag på morronen till ett busfrö. Hon var snäll men så mycket hyss man kan göra vill hon göra. Typisk 2 åring. =)

Efter att mamman kom hem åkte vi till Dalen å hämtade betyg som jag sullat bort. Träffade vår gamla lärare. fantastiskt att hon kommer ihåg alla från klassen. ;) Nu är jag hemma. Fått brev av arbetsförnedringen att jag måste söka jobba i grönklitt. Vilket jag redan hade tänkt. Dom är helt rubbade ju. Men nu är det gjort så då kan jag meddela det. Fått papper av gamla jobbet också. så nu hoppas jag de e klart. Börjar bli lite rastlös.


Ska åka upp å handla lite mat måste bara komma på vad. Fick tipset på pannkakor och de ska vi nog nappa på =) Snabbt(?) Enkelt! och GOTT!

Köpa lite grädde så är de klart sen. =)


Kommer nog komma pellets ikväll också.. Taskigt läge. Jag som inte får bära säckarna. Så jag klarar mig =)


Måste bara berätta om busfröet jag var barnvakt åt.

Hon klappar mig på magen och säger bebis. Sen trycker hon under en ballong under min tröja och säger "BEBIS! Blong bebis!"

Vet inte hur man ska tolka de. Ser jag ut som en blong? (Ballong)  ;)


nej handla var de.

Puss på er.

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2011 17:23

Idag har det sparkats så det sjunger om de. Igår var de lugnt men fått dubbelt upp idag. =)

Ligger i soffan och kollar på lilla jönssonligan =) I brist på annat. Idag har jag faktiskt inte gjort så mycket. Är ganska trött idag. tagit mig ut på en promenad med hunden i det fina vädret och sen var vi ute å lekte en vända. Ni ligger han å katten på soffan och snarkar ikapp. Gubben är ute å åker kommer väl hem snart.


Har ätit lite lunch (ärtsoppa) Och en halv canaloupe Melon. Mumsigt. Kanske inte är den bästa kombon men äh gott var de.

Imårn ska jag fixa med lite papper och å åka till dalen å hämta mina betyg. =/ Blir nog bra de där.


Nu ska de fixas lite mannen kom just hem =)


Puss på er.

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards