Diddi

Alla inlägg under mars 2014

Av Diana "Diddi" - 30 mars 2014 21:39

Helgen är snart över o jag förbannar sommar o vinter tid! Maja vaknar som vanligt vid sex alltså sju i morse, äta ville hon inte göra försen ett o sova vid halv två... Klockan nio ikväll somnade hon.. Insåg redan vid sju att de inte är någon idé att söva henne innan åtta.. Blir kaos några dagar men sen så.
Förmiddagen fick vi besök av faster o gubben. Maja var mer brydd i hunden deras dock ;) fick mera presenter. En liten hoppborg som uppskattades.. Varit o tittat på grannarnas hästar o klappat. Lite läskigt tycker hon dock de är men vill gärna dit.
Imorgon blir de nog en lugn dag då mina fogar skriker efter vila...
Vecka 29 välkomnas o jag hoppas den går över fort. Vill inte vänta mer nu. Är tröttare än tröttast o känner mig otymplig. Förstår inte hur jag kan känna mig större nu än när jag gick med Maja o vägde dubbelt så mycke?!? Men men. Den som väntar på något gott ;)
Ha en trevlig kväll.
Bjuder på en bild..

Av Diana "Diddi" - 27 mars 2014 20:38

Vansinnigt är vad det är! Igår var jag o skällde på försäkringskassan, idag fick jag ett brev om att dom begär kompletteringar från doktorn. Men att det ska ta så lång tid innan dom ens kontaktar honom?!? Och vad är det för doktor som jobbat där i år o dagar som inte kan skriva ett läkarintyg korrekt? Vansinnig!! Imorgon är det fullt upp men på måndag ska jag ringa till doktorn o säga åt honom att han måste få fingrarna ur! Seriöst?!? Fan vad less jag blir!

Idag har vi varit o kollat på bilen vi är sugna på igen. Imorgon ska min bil kollas och vi ska bestämma oss.. Nackdelen är att den inte kommer försen om ca 12veckor alltså då vi är beräknade... Men ja, vi får se. Imorgon vet vi.
Denna vecka har vi fortsatt Kalasat. I tisdags kom Majas moster Anna med familj o Maja var så uppspelt att hon hade svårt att somna ;) igår var hon o jag på China o grattade mellis o de grattade Maja, blev riktigt lyckad början på veckan.

Nu får de bli en novalucol o lite tv innan jag däckar!
Ha de!

Av Diana "Diddi" - 23 mars 2014 19:55

Kalasat för tösen idag. Full fart och majsen var så uppspelt så hon knappt hade tid att sova. ;) men nu sover hon. Vet inte vem som var tröttast idag. Men de är väl som de ska. Hon har fått många fina presenter. Mest intressant idag var nog dock kusinerna.. Hon vågade till o med ge bebisen en puss på kinden!
Ännu mer prylar o städa bort men vad gör de när man ser hennes lycka. Imorgon får de nog bli en lugn dag, hoppas på fint väder så vi kommer ut en sväng.
Lyckades göra en mimmi tårta men blev väl inte så nöjd själv men den blev god iaf, vaniljkräm o dumlefluff gick hem. I den andra tårtan blev det vaniljkräm, Ahlgrens bilarfluff, dumlefluff o grädde :) mastigt värre.
Nu är bara frågan vad man ska göra med tårtorna, de som är kvar... Kommer bli svårt o få i sig allt här hemma.. Den som lever får se. Finns massa fika om någon är sugen imorgon ;)
Nej nu kolla om de finns något att slumra till på burken.
Hoppas ni haft en trevlig helg!

Av Diana "Diddi" - 21 mars 2014 21:10

Tandläkaren var inge kul alls. Hål hål hål ja på den bilden hon tog ( en bild jävel) såg hon tre tänder o de var hål eller början till hål i de. Kul! Skit kul! I tanden som gett mig mest skit just nu så är det en provisorisk lagning i. Tänkt att hålla till den 24 april. Då kan jag påbörja en rotfyllning om jag vill. Men 4500 för en tand jävel?!? Kommer nog att dra ut den istället. Inget som syns ändå så varför hålla på o lida en massa i onödan? Men på måndag ska jag dit igen, fast bara på koll av de andra tänderna som inte blivit kollade sen 2007.. Sa jag att jag har tandläkar skräck?!? Har ju fått tider men antingen struntat i de eller avbokat. Bara varit där akut med mina visdomständer o blivit ännu mer rädd då kärring jäveln bedövade mig med en spruta o drog sen så det kändes som hon slet ut hela käken på mig. Fast jag både skrek och grinade som en stucken gris, jag skulle inte vara så fånig sa hon till mig då.. Tack o lov jobbar hon inte kvar.

Idag har jag o majsen varit o handlat till kalaset. Fick en idé om att prova dumlefluff, så jag ska försöka mig på de imorgon. :-) blir nog kul. Om jag får till de så kommer jag nog göra en Ahlgrens fluff oxå :-) trött på sylt i tårta. Stora utmaningen blir att få till mimmi tårtan. Har köpt massor med marsipan så nu ska jag nog få till de ;-) men jag har ännu ingen bra bild att gå efter så de blir att leta vidare.

Imorgon ska vi försöka städa lite så man vågar släppa in någon här. Möblera det som jag ska ha det i hallen blir de oxå. Sen vill veckan ska vi riva lite i Majas rum och sätta en bit väv där det suttit en garderob och sen ska det målas :-) det går framåt! I like!

Igår var jag äntligen till syster o träffade dem nya lilla prinsessan. Vad jag älskar deras bebis doft. Maja var lite osäker o vågade inte riktigt gå fram försen jag höll i henne. Åh så söt! Man längtar ju inte mindre till förlossningen nu direkt.. ;-)

Nej nu får det vara bra för idag. Dags att läsa lite o se om John blund behagar dyka upp!
Trevlig helg!

Av Diana "Diddi" - 19 mars 2014 22:22

Vecka 27 och nu har kroppen börjat samla vatten.. Känns sådär. Fingrarna är svullna o börjar likna prinskorvar, sexy as hell ;) halsbrännan har kommit oxå, bara på kvällarna tack o lov. Men äter jag försent vet jag vad som väntar. Vatten är det enda som jag kan ta utan att få halsbränna men det är ganska bra ändå, jag brukar vara värst med små ätandet på kvällarna så nu är det bara o välja, pest eller kolera :)

Imorgon väntar ett besök hos tandläkaren, jag borde ha gått dit för länge sen egentligen o lagat hålet men jag sköt på de o nu fick de bli akut tid imorgon. Ingen återvändo! Det jobbiga är att jag ska dit igen på måndag o få domen på de andra tänderna.. Men det är då det. Vi försöker överleva morgondagen o hoppas dom är snälla mot mig. Paniken ligger verkligen o trycker i bröstet, men har blivit lovad en snäll tandläkare. Så hoppas på de då, om de nu finns någon sån..
Efter det så blir det att fixa lite till trollets kalas på söndag. Handla o så sen tar jag med mig henne på kaffestugan på fredag o fixar marsipan till tårtan så slipper jag krångla med det :-)
Nu får de bli lite bok som toppar denna kväll.
Natti natti!

Av Diana "Diddi" - 16 mars 2014 20:37

"Maja fyller tå år!" säger hon o visar två fingrar. Jag har sjungit o hurrat till hennes stora förtjusning! Hon har fått paket som hon snabbt rivit upp. Bäst verkade leran vara. Vi tog med oss mormor ut på lite fika men annars har det varit lugnt. Kalasa får vi göra nästa söndag :)
Idag är det även ca 98 dagar tills hon blir storasyster. Hon kallar bebisen för lillebror även om vi inte har en suck om det är en lillebror eller lillasyster.. Verkar vara de hon önskar iaf..
Bebisen känns mer o sparkarna är hårdare nu. Fogarna strular allt mer för var dag. Huvudvärken är kvar men nu är den mer begränsad mellan ca 10 o 16 sen släpper det mer o mer. Fortsätter med mina örondroppar.
Imorgon ska jag packa ner det sista i rummet Maja ska ha sen ska gubben få ta ner allt i källaren ;)
Händer inte så mycket här, förutom Maja som pratar iprincip nonstop ;)
Ha en toppen vecka.

Av Diana "Diddi" - 12 mars 2014 22:19

Igår var det mvc till o börja med, magen växer som den ska o jag har gått upp 6.5kg än så länge. Hjärtljuden låg bra på en bökig bebis. Efter det fick jag träffa denna underbara läkaren som även hade oss under utredningen. Jag berättade vad jag var rädd för och vad jag ville. Hon tyckte att de verkade genomtänkt och frågade om jag skulle gå med på ett ultraljud vecka 39+0, 39+1 och sen även kolla livmodern då. Och om det såg normalt ut och livmodern inte var stenhård kanske jag kunde avvakta några dagar eller bestämma oss utifrån det.. Men enligt henne verkar det som att jag kommer att få ett snitt pga att det oftast, inte alltid, brukar vara så då man blivit det förut. Men jag får gärna prova o bli igångsatt o se hur det går. Men vi bestämmer sånt efter ultraljudet. Vilket känns bra. Det är en plan och de har dämpat lite av min oro.
Idag var jag upp till en doktor med skallebanken jag haft. Jag sa på en gång att han måste prata högt för jag hör dåligt nu. Fick ett mumlande svar.. Men allt såg bra ut. Dock var jag svullen i hörselgången o väldigt irriterad. Fick droppar att ha i drygt en månad. Och har inte de gått över tills dess ska jag kontakta dom igen.. Men annars hade jag inget mer smittsamt än vad en förkylning är. Så jag kurerar mig med c vitamin dvs frukt frukt frukt. Vill bli frisk nu. Är less på det här. Plus att jag inte fått träffa den nya fina tjejen. Men man vågar inte när det är en massa skit som går. Det är inte värt att en liten ska bli sjuk för det. Men nu bör det vända snart.

På söndag blir trollet vårt två år oxå. Tänkte kalas då men så insåg vi att gubben jobbar dag o nu är vi sjuka så då varken vill eller orkar vi ordna något så vi skjuter upp det till veckan därpå. Vad kan man köpa för rolig present till en tvååring månntro? Ska iaf köpa lera för den hon hade har torkat ihop o är slängd o den saknar hon. Men mer då??
Ja ja, något onödigt kommer vi väl på. ;)

Massor att skriva men tröttheten tar över nu.. Hörs en annan dag folket!
Hade!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards