Diddi

Alla inlägg under maj 2014

Av Diana "Diddi" - 30 maj 2014 21:54

Vaknade med en dundrande huvudvärk o ögon som sved, mitt andra migrän anfall någonsin.. Halvdö i soffan med majsen som var nöjd o mysa idag. Några panodil senare så började även jag funka. Men medan jag slumrade i soffan i tron att gubben hade koll på madame har hon hittat en tuschpenna vi glömt lägga bort o begett sig in på sitt rum (sitt nymålade rum!!) o satt glatt i sängen o målade med pennan på väggen ca 10cm sträck på ca två meter i bredd.. Sängens fotända hade fått sig en ny kulör oxå samt lite kladd på sängkläderna.. Hysteriskt gråtande medan vi skrubbade för glatta livet.. Tack o lov försvann de med lite medel.. Nu är alla pennor insamlade o undan gömda! Först blev vi nog lite fulla i skratt över att hon kommit på tanken.. ;) nu kan man iaf le åt de.
Kollat på nytt plasttak till uteplatsen o tagit hem lite pellets. Imorgon ska gubben åka o köpa tak o trall så vi får ett nytt fint golv där.
Majsen o jag åkte till bästa mormor efter lunch o där fick hon klubbor. "får jag godis? Faktiskt fredag dag mamma!" sa hon åt mig tidigare. ;) bestämd dam! Hem o fixa lite middag o fredagsmys innan vi tog oss ett bad. Hon somnade på två röda. Nu försöker jag titta på en film med gubben men rastlösheten har slagit rot.. Jag är uttråkad o vill inte vara gravid längre. Önskar bara bebisen vill komma ut. Jag ska slå ett slag för Pekingsoppan imorgon o kanske även hitta på något lite starkare till middag.. Jag gör vad jag kan. Så länge de inte spöregnar får de bli en långpromenad oxå.. Vad mer kan man göra förutom färdknäpp?? Ja nu är jag less så de sjunger om de..

Aja ha en trevlig helg folket o hoppas med mig att bebis vill komma nu!! ;)

Av Diana "Diddi" - 29 maj 2014 22:35

24 dagar kvar till bf. 17 dagar till ultraljudet. 5 dagar kvar till nästa mvc besök. Tiden går SÅ sakta.. Om det vore måndag iaf.. Men men. Den som väntar på något gott kan få vänta jävligt länge..
Försöker fördriva dagarna så bra jag bara kan. Men eftersom jag sover så dåligt så är orken inte på topp.. Men idag har vi varit ute med vår prinsessa som precis upptäckt att det är roligt att gunga igen. Och åka ruschkana.. Skjuta på hunden med vatten pistolen är ett nytt nöje. Att vattna smultronplantor vill hon göra varje dag även om de regnar.. ;) ikväll har jag o gubben målat mer i uterummet bara några strykningar kvar.. Så om vädret tillåter ska gubben måla de sista imorgon sen river vi taket o målar det absolut sista.. Invändigt!
Majsen o jag ska försöka roa oss på egen hand. Hoppas på fint väder!

Hoppas än mer på att liten vill titta ut!

Av Diana "Diddi" - 27 maj 2014 11:15

Vecka 37, 26 jobbiga dagar kvar.. Jag har plockat fram babyskyddet och packat bebis kläder. Ska fixa lite mer strumpor o en gosig filt. För blåser det arktiska vindar även då blir de nog lite kallt åt liten.
Känner jag något? Ibland tror jag de, men så släpper det o jag börjar tro att jag inbillat mig istället. Får värkar som lägger sig som ett band från ryggen o fram minst en gång om dagen. Annars är det sammandragningar lite då o då.. :-) Kan ju hoppas det börjar hända något. Det äckliga (blunda o läs längre ner om du är känslig) är att det börjar komma som små klumpar när jag varit på toa. Förmodligen lite slempropp, var ju likadant med Maja..
Men mer än så känner jag inte. Är piggare än jag varit någongång under graviditeten. Om en vecka tillbaka till mvc o sen är jag nog klar där.

Maja har fortfarande svårt för kryp o är lite nojig. Värre är de om hon är trött, då vill hon bli buren hela tiden. Annars kan hon hantera de men bryter ihop om det hamnar en fluga på henne.

Gubben har varit duktig o målat som bara den på uteplatsen på baksidan, jag har oxå roat mig med det. Kommer bli kanon när de är klart. Men idag blåser det o han ska iväg o jobba natt så vi vilar idag. Skulle behöva städa lite men orken o lusten till sånt är bortblåst! Så vi hänger i soffan idag med djuren :-)

Imorgon hoppas jag på att det händer något men ska iaf ner på mora en sväng o leta lite böcker o sen lite strumpor.

Hoppas ni får en trevlig vecka så ska vi försöka med det oxå ;-)

Av Diana "Diddi" - 22 maj 2014 20:38

Kan tiden gå lite snabbare tack! Idag är det en månad kvar. 31dagar. Men tiden för ultraljud har vi fått den 16de. Så de känns iaf bra. Majas utvecklingsamtal var kul. En envis tjej, men de visste vi ju ;) hon är ju glad o oftast snäll mot de andra barnen o är snabb o berätta om de är något de gör fel. Precis som hemma.
Fick lite bilder o att hon ska flytta till mellan barns avdelning om det hinns med innan sommarlovet annars blir det i höst. Stora tjejen.

Bebis då jo den känns på alla tänkbara sätt o vis nu. Värmen är ju underbar men aldrig varit så plågad av den som jag är nu. Har inte allt för mycket sommarkläder som jag kommer i heller men men. Fötterna är som bollar o händerna gör mest ont hela tiden. Domnar lätt bort i fötterna/benen men verkar ha o göra med både vattnet o hur bebisen ligger.. Eller jag.

Maja har fått noja på allt som kryper eller flyger. Det satte sig en liten blomfluga på hennes hand idag o hon blev helt hysterisk! Sen skulle hon vattna sina bärplantor o så kröp det en myra där o så var det samma visa igen. Så kvällen har spenderats med en liten tjej som skulle bli buren överallt. Alla små prickar o små skräp på golvet o hon bröt ihop.. Eller om det flög förbi en fluga... Värmen gör väl inte det så kul heller så allt har varit jobbigt för henne idag. Förstår henne. Är själv helt slut. Men lite lek nere vid campingen o hon åkte ruschkana helt själv för första gången. :)

Nu blir de några hinkar isvatten o sen bums i säng. Skulle ju bli varmt imorgon oxå...
Ha en trevlig helg. Ska jag försöka med!

Av Diana "Diddi" - 19 maj 2014 21:54

Eller 34 dagar. Har varit på mödravården idag o mätt o lyssnat o gjort en sammanfattning. Magen har inte växt lika mycket o vikten är ett kilo mer än förra kollen.. Så de var bra. Hon hade problem o hitta bebis idag o funderade ett tag på om hon skulle skicka mig till Falun. Men en annan barnmorska kom in o kände oxå o tyckte dom kunde kolla med sin gamla ul maskin lite snabbt. Dom ville veta om bebis vänt sig eller inte. En snabb dutt under revbenen visade ett pickande hjärta o sen snabb titt neråt var ett huvud. Så den ligger åt rätt håll men är inte fixerad. Och jag slapp åka till Falun. :)
Annars har jag varit på China idag o städat med dom. Kul o göra något annat än att bara sitta hemma o vänta.
Ska dit imorgon oxå o sen sticka iväg på utvecklingsamtal på dagis en snabbis.

Majas rum är äntligen klart o hon är så stolt över det.
Så nu blir nästa projekt att måla om i vårt sovrum.. Frågan är om vi ska lägga klickgolv eller heltäckningsmatta.. Jag röstar på klick o gubben på matta.. Jag tänker bara på allt hår som kommer fastna ifrån djuren även om man inte har dom där..vi får väl se när den dagen kommer ;)
Nu får de bli lite sova, eller försöka sova mellan toa besöken..
Ha en toppen vecka!

Av Diana "Diddi" - 15 maj 2014 21:29

Det sägs så. Men jag hoppas inte de. Är glad att jag vet att jag inte kommer behöva gå mer än de 39 dagarna. Sammandragningar har jag iprincip varje dag. Ibland känns det som en förvärk o sträcker sig bak på ryggen. Vilket är bra men bebisen blir helt vild efter dessa. Minns inte att jag hade såna försen kvällen innan Maja kom. Jag minns inte heller hur det kändes när det startade eller att jag kände så som jag gör nu överhuvudtaget. Det har varit en jobbigare graviditet så mycket vet jag iaf.. Men snart är det över.
Mamma gissar för fullt, förra veckan sa hon den 14 men idag sa hon den 8, hon hade haft en dröm berättade hon. Vi får väl se..
Vad tror du?
Själv tror jag på den 16de..

Imorgon är det drop in fika på Majas dagis. Frågade henne idag om mamma o pappa fick komma o fika på dagis men de tyckte hon inte. Vi skulle vara hemma ;)
Hon är inne i en härlig trots nu o blir hysterisk så fort hon inte får som hon vill, lite smått jobbigt men det är väl en av alla dessa perioder de ska igenom.. Jag längtar verkligen till tonåren ;)

Nej försöka sova lite o hoppas på en mindre blåsig men fin dag imorgon.
.
Kram på er!

Av Diana "Diddi" - 14 maj 2014 22:12

Det sägs så. Men jag hoppas inte de. Är glad att jag vet att jag inte kommer behöva gå mer än de 39 dagarna. Sammandragningar har jag iprincip varje dag. Ibland känns det som en förvärk o sträcker sig bak på ryggen. Vilket är bra men bebisen blir helt vild efter dessa. Minns inte att jag hade såna försen kvällen innan Maja kom. Jag minns inte heller hur det kändes när det startade eller att jag kände så som jag gör nu överhuvudtaget. Det har varit en jobbigare graviditet så mycket vet jag iaf.. Men snart är det över.
Mamma gissar för fullt, förra veckan sa hon den 14 men idag sa hon den 8, hon hade haft en dröm berättade hon. Vi får väl se..
Vad tror du?
Själv tror jag på den 16de..

Imorgon är det drop in fika på Majas dagis. Frågade henne idag om mamma o pappa fick komma o fika på dagis men de tyckte hon inte. Vi skulle vara hemma ;)
Hon är inne i en härlig trots nu o blir hysterisk så fort hon inte får som hon vill, lite smått jobbigt men det är väl en av alla dessa perioder de ska igenom.. Jag längtar verkligen till tonåren ;)

Nej försöka sova lite o hoppas på en mindre blåsig men fin dag imorgon.

Kram på er!

Av Diana "Diddi" - 6 maj 2014 20:54

Japp, vecka 34 är här. Varit på mvc idag o allt verkar bra. Blodvärdet är väl inte på topp men helt ok. Fortfarande äggvita i urin så det blir koll varje gång nu framöver. Magen hade växt väldigt mycket o om jag hamnar över kurvan nästa gång (om två veckor) så blir det ett tillväxt ul. Vikten ligger jag fortfarande bra i o har gått upp totalt 12.5kg :-) hon tror bebis har lagt sig till rätta men eftersom det fortfarande finns plats för kullerbyttor så ska vi vänta tills nästa gång med att kolla de. Lever rövare mest hela dagarna nu känns det som.

Igår var jag o klippte av mig håret. Skönt!! Maja fick också klippa sig men hon tyckte mest det var läskigt. O när hon frågade om Maja ville ha en figur i håret så ville hon de först men sen ville hon bara ha den på papper istället.
Nu är det tydligt att hon kommit in i trots o blir skogstokig om hon inte får som hon vill.. På dagis tar det minst en kvart innan hon får på sig kläderna. Hon ska springa runt hundra varv o jagar jag henne tar det ännu längre tid för då blir det ju en kul lek.. Men hon trivs bra på dagis o om två veckor ska vi på utvecklingsamtal :-) ska bli kul. Man önskar man fick vara en fluga på väggen ibland. Hennes rum är snart klart. Ska köpa dörren o montera den sen ska golvet läggas o sen är det bara att inreda :-D ska bli kul. Hon älskar sina färger o vill in dit varje dag o titta ;)

Eftersom bebis ramlat ner så har jag inte alls lika ont i fogarna. Tack för det! Denna graviditet har varit sjukt jobbig. Men snart så kommer även något gott ur detta.

Dags att hitta en kvälls macka o ladda för lite big bang ;)
Ha de gött i rusket!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards