Diddi

Alla inlägg under oktober 2013

Av Diana "Diddi" - 24 oktober 2013 20:41

Min prinsessa sover. Om än lite oroligt pga snor o slem. Men hon sover för stunden. Helt ärligt ligger jag i soffan o funderar på om jag oxå ska gå o lägga mig. Jag älskar att ligga i sängen o läsa o lyssna på hennes andetag. Nästan mest längtar jag tills du vaknar o vill sova bredvid mamma. Det är mysigt men ibland oxå lite jobbigt att aldrig få sova ifred. Men mest älskar jag de nog. En dag som känns som den kommer att komma alldeles för fort är hon en stor tjej som inte vill veta av mys med mamma o sova tätt intill. Så jag försöker njuta så mycket jag bara kan.

Jag jobbade lite måndag till onsdag o idag blev det ledigt. Medans Maja var på dagis skyndade jag mig ner på Mora o köpte vinterskor o en overall till henne. Skorna satt bra men overallen ville hon inte ens prova. Får försöka imorgon igen. Pappan funderar på att ta med henne på hockey imorgon. Får väl se hur det blir. Tro vad jag ska unna mig då?!? ;)

Försöka härda ut i tjugominuter till innan jag slänger in handduken för idag. Trött är bara förnamnet. Å snart har jag nog ordnat bastu här inne med värmepumpen oxå!

Ha en trevlig helg folket!

Av Diana "Diddi" - 20 oktober 2013 20:41

Imorgon ska jag äntligen få jobba lite. Eller ja dom närmsta tre dagarna :)
Just nu rullar livet bara på. Jag väntar på jobb o tar snart vad som från tills jag börjar i Grönklitt. Men jag har inga höga förhoppningar på något annat just nu.

Maja är en hand full o hittar på mer o mer bus för varje dag. Men hon lär sig nya saker varje dag oxå. Idag har hon kommit på att hon inte vill sitta i barnstolen längre utan hon skulle sitta på "tola bans tol" idag. Så de fick hon o var riktigt duktig på att sitta still. Hon har haft några dagar (veckor) med mat protest o har bara ätit korv, köttbullar, gurka, o de tillbehöret som varit till. Men idag lyckades jag få i henne en stor bit köttfärspaj till lunch o nästan en hel portion köttfärssås o spagetti. Inte ett ord om bulla idag :)
Imorgon ska hon få vara hemma med pappan o leka slut på honom för en gångs skull;) tror dom kommer ha super kul.

Nu ska jag unna mig en bit budapest :) och sen blir de lite partaj innan man hoppar i lopplådan!

Hoppas ni haft en trevlig helg!

Av Diana "Diddi" - 8 oktober 2013 11:30

Ibland undrar jag om vi fått ett vild djur istället. Då det är mer högt än lågt och inget duger, det roliga är när dom dagarna avis fler o efter varann.. Man hinner lixom inte vila upp sig mellan, för när trots dagarna är så är det oxå dåligt med sömn.. Men hon är himla rolig mellan varven! Säger roliga saker och gör roliga grejer. Trots i all ära! Men lite vila hade jag inte tackat nej till. Så idag när majsen är på dagis o styr o ställer så passar jag på att vila lite. Bara ligga på soffan, blogga, kolla tv o lösa sudoku. Det kallas jag vila!

Det händer så mycket, hon är så duktig på att prata o förklarar vad hon vill o inte vill! Dock är hon inne i en matvägran! Hemma är det bara korv, gurka, majs o köttbullar som funkar, ibland kan jag lura i henne lite pasta oxå. Men på dagis äter hon allt o duktigt oxå.

Jag själv står still på vågen o blir frustrerad! Måste röra mig mera o hoppa in i karusellen igen. Men det är svårt. Det finns så mycket annat som måste göras på dagarna o Maja tar sin tid. Men nu är det dags att ta tag i sig själv igen.

Ha en toppen vecka så ska jag göra mitt bästa för det oxå!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards