Diddi

Alla inlägg under augusti 2013

Av Diana "Diddi" - 28 augusti 2013 21:03

Uj uj här händer det grejer. Inte här här men hos mig ;)


Maja kommer med nya ord varje dag, idag fick jag höra häst för första gången =) Två förstående meningar kan hon säga utan problem men tappar bort sig när hon ska säga längre än tex pappa jobba. Och sen går hon o skriker på katten o hunden, "dumma katten" "dumma Voovä" ;) 

Helgen spenderades med lite jobb och lite överraskningsfest. 

Lugn helg på jobbet. På lördag när jag åker hem ringer jag till chefens fru o säger att han är på väg hem, chefen alltså ;) Där hemma lurar hans bror, fru och brors barn som kommit från England. Suprise. Han ringer därpå till min kollega i köket och ber honom jobba på söndagen. Så vi i personalen samlas på jobbet vid tio o fixar lite innan vi åker tillsammans hem till honom och smyger in på gården och sen sjunger vi för full hals när han sitter i köket o äter frukost, han får på sig kläder o grabbarna åker till gokartbanan men på vägen dit (samma väg som till flyget) börjar det skojas om att flyga så han som kör kör bort till flygplatsen först o där står planet också ;) Men dom vände ro åker tillbaka till gokarten o åker gokart istället. jag o kollagan fixar lunchen o åker ut o möter upp dom efter o sen äter vi tillsammans. Därefter går vi och spelar Paintball som för övrigt var skit kul och absolut ska göras igen. =) Sen lämnas dom av en efter en o vi får fräscha till oss innan vi åker ut till deras stuga och äter middag och njuter. En jätte lyckad dag/kväll. 

Det roliga i kråksången är att chefen hade hunnit planera en egen fest men till på måndagen så vi fick gå å fnissa hela helgen när han ringde o bjöd in folk så vi fick go middag även på måndag =) 

tisdagen kände jag mig helt bakis. och träningsvärk from hell!! Men de var lätt värt det. 


Idag har det jobbats igen. Min sista vecka på jobb. På måndag ska jag åter till arbetsförmedlingen, men jag ska även på en intervju på eftermiddagen. =) Så jag håller mina tummar. 

Det händer så mycket så jag vet inte allt jag kan skriva. 

Nu ska jag trösta min dotter som verkar vakna till IGEN! 


Ha de bäst så länge..

Av Diana "Diddi" - 19 augusti 2013 22:31

Det här tagit lite mer än två år, en graviditet, men snart är jag nere på inskrivnings vikten! 41 jävla kilo har jag fått bort sen den 16 mars 2012 jag är sjukt nöjd men långt ifrån i mål. Delmål ett år däremot nära exakt ett kilo! Att jobba gjorde susen, tappat 6kg sen i juni och det känns helt underbart!
Att jag även tappade nästan två kg pga magsjuka är en annan historia. ;-)

Helgen ja den spenderades ner bäddad i soffan kramades med hinken! Fy fan vilken magsjuka jag åkte på. Man är inte kaxig då inte. På söndag mådde jag bättre o vi åkte o skulle åka karusell med maja, men det var helt värdelöst! Dyrt och nästan inga barn karuseller alls. Riktigt surt, men hon vann en nalle iaf ;-) idag var det åter jobb och lite paus så jag följde André och Mattias hem till Jessica för att mata katter. Allt jag kan säga är att jag är kär! En svart liten ulltuss! Sååå söt! Visserligen var alla 10 bebisar söta men den vann mitt hjärta! Underbara djur! Nu är det väl meningen att jag ska sova men ska läsa lite först. Alltid skönt o koppla av med en bok. Någon som har något boktips? Börjar sina för mig nu.

Hoppas ni hade en trevligare helg än mig o att de blir en toppen vecka! Kram kram

Av Diana "Diddi" - 17 augusti 2013 12:22

Livet rullar på. Snart tillbaka till arbetslösheten igen. Sökt några jobb men inget napp ännu.
Jobbade två dagar sen åkte jag på magsjuka. Djävulska påfund. Men idag har jag äntligen fått i mig lite fast föda. Men febern är kvar o de känns på energin.
Precis fått majsen att sova lite, hon var extra mammig igår för att jag inte sov i samma rum som dom natten innan. Men men. Hoppas att resten av familjen klarar sig undan.

Maja är i sitt fulla essä o njuter av varje stund mamma o pappa är hemma. Men hon är nog riktigt nöjd med att vara tillbaka på sitt gamla dagis igen. ;-)
Nu ska jag vila lite o hoppas att den där jäkla febern försvinner.
Trevlig helg folket!

Av Diana "Diddi" - 1 augusti 2013 20:02

Att finna orken till allt, hur faaan gör man? 

Jag vill göra massor av saker men jag har inte riktigt orken. Nu för tiden så sover Maja väldigt oroligt. Dels har hon inte mindre än 4 tänder på väg. Men det har varit en väldig omställning för henne när jag jobbar också o till på de byta dagis i 4 veckor... Det har ändå gått relativit bra med dagis men de är ju ett nytt ställe de också. Men på måndag är hon tillbaka på ön igen. Känns skönt. 

Sen är det inte många veckor kvar tills jag blir arbetslös igen. Well vi får väl se vad man ska göra. 

Ja jag har väl lite smått panik över att hamna på ams igen men jag ska ge mig ut i djungeln igen ska fila mitt cv först bara.. Så får vi se. 


Jag har massor att skriva men svårt att få det till meningar utan att det blir en massa dravel så jag försöker med lite åtgången. 


Nu ska jag lägga schema på dagis o kolla lite tv.. 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards