Diddi

Alla inlägg under juni 2013

Av Diana "Diddi" - 30 juni 2013 23:03

I tisdags var jag och kollade upp hjärtat. Inget farligt, just nu iaf. Så summan av kardemumman är iaf ett ultraljud på hjärtat då jag har ett extra kärl som gör att det pumpas fortare ibland. Där efter blir det att åka till Uppsala för en operation där dom ska bränna bort det här kärlet. En "ofarlig" operation! Så de känns skönt då försvinner hjärtklappningen jag har lite då o nu ;-)

Försökte ta mig upp för gesundaberget i måndags men fick skippa sista backen då jag hade vrickat fötterna x antal gånger och fler skulle de bli på vägen ner. Dock inte så så ont. O inte så farlig träningsvärk heller ;) men ska nog träna lite annat innan jag försöker mig på det igen och nästa gång ska jag linda fötterna ;P på't imorgon igen, inte berget men träning :-P

Jobbat hela helgen och jag myser av att vara tillbaka på China. Vill inte att den här sommaren ska ta slut... Well time Will tell!

Nu blir de lite film sen dyka i säng. Dåligt med sömn dessa dagar..
Hoppas ni haft en toppen helg!
Kram

Av Diana "Diddi" - 20 juni 2013 21:34

Om man ser till dagen så är det idag två år sedan jag fick veta att lilla majsen låg i min mage. Egentligen inte försen den 23dej men det var dagen före midsommarafton :) jag minns så väl den lycka o den rädsla som kom över mig med ens. Men nu är hon här snart ett o ett halvt år gammal <3 mitt älskade hjärta. Kan inte annat än att le när man ser henne, varje dag ser hon något nytt och spännande, glädjen hon har önskar jag alla kunde ha. Det gäller väl alla små barn skulle jag tro. Glädjen i livet för att inte tala om meningen med mitt liv. Skulle ge henne hela världen om jag bara kunde.
Idag har hon varit på dagis och jag o gubben jobbat. Mormor hämtade på dagis och hon hade tjutit av glädje när hon såg mormor. Så glad! Ännu ett glädje tjut fick kom när jag kom hem ;) nu sover hon gott trots att vi glömde snutten på dagis o inte kan hämta den försen måndag.

Nu har jag blivit erbjuden att följa med en kompis o springa upp för gesundaberget. Egentligen vet jag inte om jag orkar men å andra sidan har jag tjatat om att komma igång o träna så jag får ju nästan lov. ;)

Dags att börja peppa med andra ord!!
Glad Midsommar!!

Av Diana "Diddi" - 18 juni 2013 22:28

Hej världen ;) försöker sova men de går lite si så där med den saken. Fick sov morgon till halv åtta i morse så kroppen har väl inte varit vaken alla timmar den brukar då hon vaknar halv sex annars ;)
idag har vi varit på dagis o hälsat på efter lite ledigt, på torsdag ska hon dit igen, men då ska hon lämnas och vi jobba. Tungt i hjärtat varje gång. Men å andra sidan vet jag att hon har jätte kul :)

Idag har vi även busat massor hemma. Hon somnade som en stock efter flaskan <3 nu ligger jag o lyssnar på små lätta andetag och ler åt alla hennes bus under dagen. Hon gör så man somnar med ett stort leende varje kväll. Just nu är hon dock i en mamma period då hon blir hysterisk om jag så bara ska på toaletten o skriker efter mig. Antar att de är för att jag är borta o jobbar nu så hon ska vara nära när jag är hemma.

På jobbet trivs jag som fisken i vattnet. Kan inte förstå varför jag slutade. Men kanske har jag en annan inställning nu än förr oxå. Jag hoppas det. För just nu känns det bara kul o vara tillbaka ;)

kanske dags att försöka sig på ett nytt sova försök :)

trevlig midsommar på er!

Av Diana "Diddi" - 16 juni 2013 00:33

Hon växer som ogräs. Var på bvc i torsdags och vikten har stannat av som sig bör men hon har växt 6 cm på tre månader. Till o med sköterskan blev paff o var tvungen å mäta flera gånger så nu är hon 83cm lång och 12552gram tung ;) stora tjejen.

Jag har jobbat sen i onsdags och längtat halvt ihjäl mig efter min prinsessa, men hon har haft det bra. Men nu blir jag ledig tills på torsdag tror jag. Ska kolla lite med dagis på måndag. Imorgon ska vi nog ha en mys dag jag o majsen. Hoppas på fint väder så vi kan leka ute :) och kanske va en lång promenad, beror nog på mammans fötter mer än väder ;)

det är väl dags att stjäla någon timmes sömn om nu bara fötterna slutar pulsera ;)

Hoppas ni haft en toppen helg o inte allt för mycket skallebank imorgon ;P

Av Diana "Diddi" - 9 juni 2013 20:17

Jobbat dagarna två.. Riktigt gött faktiskt. Å skit kul har jag haft. Dock inte så mycket folk men de var ganska skönt med en mjukstart. =) 


Nu är jag ledig i tre dagar med idag inräknat sen kör vi igen. =) Me like! Men lite jobbigt att vara borta från min skatt men de blir ju bättre. Nu är de ju lite extra jobb så jag går ju inte på schema försen den 24de. Då kör vi på hela sommaren och lite "bättre" tider. =) Tur gubben har semester nu så de är lugnt.. =) Insåg dock efter dessa två dagar att jag måste börja träna igen. Satan vad ont jag har i ryggen. Så nu blir de att kolla var bara. Hade ju varit smidigt brevid jobbet men vete tusan om jag vill gå där.. Kankse kör på simning till o börja med. Ska bestämma mig tills imorgon.. Och kolla lite. Har ju för mig att simhallen stänger en vända.. :/ 


Majsen lever rövare. Det går i trehundra o sen tvär slocknar hon till lunchen o sen trehundra igen och tvär slocknar igen till kvällen. Iaf för mig. Ibland är de lite knivigt att hinna med. Man har ju lite att fixa med under dagen som mat o tvätt o de passar inte alltid den lilla damen.. ;) Men man får anpassa sig.


Nu inväntar jag gubben som varit på fyllekryssning med kollegor. Sen ska jag göra en djupdykning bland kuddarna i sängen ;)


Ha de gött. I will ;) 

Av Diana "Diddi" - 5 juni 2013 20:06

Att unna sig fyra timmar hos frissan var ju  inte igår.. Eller aldrig. Men fy så gött de va =) Nu är jag ljusare i barret och något kortare. Är riktigt nöjd även om jag funderar på att klippa det kortare nästa gång ;) 


Majsen fick vara hos mormor. Där har hon levt rövare.. ;) Hon sov när jag kom tillbaka. Sen mötte vi upp Erika o Novis o åkte till Glassbaren o njöt av lite glass.. Varför har man inte kameran i bakfickan jämt?!? Nova är sååå söt mot Maja. Älskar att se dom "leka" dom åkte kana och novis hoppade i borgen. =) 


Jag har gjort en helomvändning i jobbet. Blir inget tällberg för mig. Jag kommer att gå till mitt nygammla jobb istället. Närmare min lilla prinsessa och ångesten håller sig borta. Men de känns kanon och som ett av de bättre besluten. =) 


Så nu är jag ledig några dagar till och återvänder till jobb på fredag :D Me like!! 


Nu ska jag ta o krypa ner i soffan o blänga på min crosstrainer.. Jag borde. Men jag letar ett bra mål. Något som jag tränar till.. Har du ett tips så hojta till är på det mesta utom cykling.. ;) 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards