Diddi

Alla inlägg under december 2014

Av Diana "Diddi" - 25 december 2014 20:35

God fortsättning folket!
Här är det kallt o snö! Som jag längtat efter denna snö. En vit jul i dubbel bemärkelse!
I år firade vi julen med barnens farmor o farfar, för mig kändes det lite konstigt. Vi har alltid firat med min familj även innan vi fick barn. Men rätt ska vara rätt o för oss är det varannan jul som gäller! Och det var mysigt att vara hemma. Barnen fick massor med fina saker o kläder. Maja har dock kommit in i att det inte är roligt att få kläder längre men bara hon fått tid o leka med allt vill hon även titta på kläderna. Så idag konstaterade hon att hon hade fått sååå fina kläder. Mest var hon avundsjuk att juni fått kläder med mimmi på o inte hon. ;)
Idag kom barnens faster på besök. Det var efterlängtat.
Imorgon ville hon till kusin o se vad han hade fått av tomten. Så vi styr kosan dit en sväng imorgon så de får leka lite.
Jag känner mig helt slut efter allt stök men det blev en bra jul iaf. Maja frågade var mormor var några gånger bara o idag har det gått några dagar sedan de sågs så kröp hon upp i mitt knä o var lite ledsen. Varför är du ledsen frågade jag.
Jag saknar mormor Tore. Mamma kan vi åka dit nu?
Så jag lovade hon skulle få träffa dom imorgon.
Juni firade både jul o halvårs dag igår. Sjukt vad mycket som hänt på sex månader.
Nu ladda om för besök hos barn mottagningen den andra o vaccin sprutan den tolfte.

Här ska det letas o se om vi hittar någon film att titta på eller om det blir kväller även här.

Gott slut o gott nytt!

Av Diana "Diddi" - 22 december 2014 21:55

Borde egentligen sova.. Är så trött så det svider i ögonen. Däremot känner jag mig konstig i kroppen. Kan inte riktigt slappna av o har redan agendan för morgondagen i skallen.. Jo det är väl Julstressen som hälsar på.. Var in på Maxi idag o handlade, jisses vad med folk! Gubben blev alldeles yr o gick o satte sig med juni i kafeterian medan jag o Maja plöjde oss genom listan..

Maja har tjatat om dagis varje dag sen i fredags. Förstår inte alls varför hon måste vara hemma när kompisarna är på dagis. ;)
Juni hon krälar o krälar. Vi trodde inte julgranen skulle vara speciellt intressant för henne men tji fick vi.. Hon försöker ta kulorna som är längst ner. Maja är inte sen med att berätta för henne att hon inte får göra så ;) och rama skri när hon tar något som är Majas! Ska hon låna något ska det vara noga utvalt av henne annars blir det hysteriskt.
Juni var på bvc i veckan o skulle få 6 månaders vaccin men doktorn tyckte hon lät lite för rosslig o bad oss vänta tills i januari. Hon växer på o har kommit i kapp med längden. Maja har haft lite problem med magen o vi har gett lactulos i en o en halv månad utan framgång så doktorn skrev ut Movicol nu o det tog tre dagar sen släppte det fint. Och magen sköter sig utan problem o att hon behöver vara rädd att det gör ont. Så det är jätteskönt!

Börjar bli spänd förväntan hos Maja att julen snart är här. Varje dag pratar hon på om tomten o alla paket. Alla ska få paket. Idag tyckte hon att jag skulle få ett stort paket. Vad är det i det paketet då frågar jag. Det är korv mamma!
Åh tack, precis vad jag ville ha :-P

Nej mycket att fixa med imorgon så nu är det dags att kvälla! Lill snark sover gott, mellan snark ligger än så länge i sin säng o stor snark fastnade i soffan.. Bäst o somna innan mellan o stor kommer ;-)

God jul alla vänner o alla andra, även de vi inte känner!

Av Diana "Diddi" - 13 december 2014 23:03

Jag vet inte jag vågar skriva det.. Men *pepparpeppar* det verkar gå åt rätt håll även här! Fyra dagar på kortison inhalation o lite snabb verkande så verkar det bättre! Hon har hosta kvar men är mycket piggare. Maja kom hem från dagis i torsdags med feber.. Igår var hon så slemmig att hon kräktes bara hon åt eller drack något på kvällen. Så vi tog en tur till vc med henne idag då man vill att de iaf lyssnar på henne. Men allt såg bra ut. Virus. O hon har faktiskt varit otroligt pigg idag o hostat mindre..

I tisdags var jag o tog ut blödar staven.. 90 dagar med blod.. Två dagar efter de o jag känner mig gladare, piggare trots att jag sover lika lite/mycket o håret känns helt annorlunda. Så nu ska jag på gyn o träffa en doktor för o se vad jag kan ta istället. Eftersom jag har ett fel på hjärtat så är det inte så bara.. Så nu är det bara att vänta..
Men det känns riktigt skönt att ha den borta.

Julstressen då? Jo den är o knackar på axeln. Nästan alla juklappar är inhandlade o står redo att bli inslagna. Undrar givetvis hur denna jul blir då vi alltid firat med min familj.. I år blir vi hemma o ska förmodligen få barnens farmor o farfar här. Var på Ica idag o hämtade min gåvo skinka. Ska för första gången griljera en julskinka... Återkommer om hur de går ;-)

I torsdags var det även Lucia på Majas dagis. På morgonen pratade hon glatt om att hon ville ha sin tomtekänning men när vi väl kom upp o skulle fira så ville hon knappt gå med i tåget. Men klänningen kom på.. Efter de gått i tåget ;-)
Juni har kommit på att hon kan dra sig fram på golvet. Jag la henne idag på täcket på golvet för att gå in i köket o fixa lite.. När jag kommer in igen ligger hon med ett leende på mattan nedanför soffan.. Efter Maja somnat låg hon där igeno fick syn på katten.. Då skulle hon till honom ;-) går undan nu för lilltösen! Svårt att förstå att hon blir sex månader på julafton..

Nej nu fick jag sällskap av majsen i sängen så det är kanske dags att försöka sova lite själv oxå.
Trevlig helg o tredje advent!

Av Diana "Diddi" - 8 december 2014 01:50

Juni fick kortison sist.. Att ta i fyra dagar. Det var precis vad hon behövde, hon blev mycket bättre! Vi slutade med den för en vecka sedan.. Ikväll fick vi inviga airomir..
Hon har varit kinkig i en fyra dagar o varm men inte haft någon feber.. Ikväll låg febern på 39 o hon är tätt så det sjunger om det. När man är tätt blir man ju lätt lite hostig.. Så de är hon oxå. När vi gjort ren näsan o ätit ersättning blir hon riktigt tung i andningen.. Chansar inte utan ger henne airomir. Det går en kvart o hon blir mycket mycket bättre.. Så hon somnar ganska snabbt.. Vid elva börjar hon hosta igen o ligger o knölar sig.. Hörs väl hur tätt hon är. Men hon sover. Jag kan däremot inte slappna av.. Så jag sitter här o lyssnar när de andra snarkar.. Jag har iaf gjort i ordning med både nässugen, koksalt, Alvedon o vatten tills hon vaknar till.. Jag har verkligen inte hjärta att väcka henne om hon ändå sover.. Men slappna av kan jag inte..

I övrigt har det varit en bra dag. Maja ville hälsa på farmor o farfar så de fick hon, sen bjöd fina syster på middag. Älgkött! Såå gott!
Annars har det varit en lugn helg.
Vi har flyttat in i vårt sovrum igen. Det blev så fint. Lite ovant att sova i så liten säng bara. Men man vänjer sig väl..

Maja går runt här hemma o sjunger Lucia sånger, dom har ju tränat på dagis ;-) Så lite julstämning har vi nog iaf.
Imorgon är det meningen att gubben ska jobba. Men har juni så hög feber även imorgon får han vara hemma i fall att.. Man vet aldrig när nästa vända till akuten blir o mamma brukar sova här annars om det är oroligt men nu ligger hon nedbäddad hemma i dunder förkylning..

Nej nu är det lite lugnt här så nu ska jag försöka vila någon minut oxå. Försöka iaf!
Skriver ett roligare inlägg nästa gång.. Försöker med det :-P

Sov gott folket!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards