Diddi

Alla inlägg under april 2011

Av Diana "Diddi" - 13 april 2011 17:56

Jobbat några timmar idag. Full fart men sjukt kul. Hem till mamma å hämtade hunden sen hem och svidade om till träningskläder och har nu hunnit med att tvätta en maskin tvätt, ut och sprungit med hunden och ätit lite lätt middag bestående av ärtsoppa och ostmacka. Mumsigt. Tror jag ska ta mig en slurk till lite senare.. =)


Nu ska det hängas tvätt så jag har något att jobba i.


Börjar bli lite smått nervös inför besöket på infektion också. Dom kanske säger att jag inte får göra någon mer IVF innan vi rett ut vad som är fel! Det skulle kännas som världens bakslag.. Men ja vad gör man inte för att få det man önskar mest i hela världen?


Hittade min lilla byracka under mat bordet å han har stulit min klase med bananer som han ligger och smaskar på.. Monster. Han är otroligt bråkig idag men han saknar väl sin husse. Det gör jag också. Det är så tomt här hemma när någon av djuren eller mannen är borta. Tror nog att mamma ska få sova här imorgon. Få lite sällskap och sen kommer jag i säng i tid också.. ;P


Jobbat i åtta dagar nu och det blir tolv dagar innan jag får ledigt för att åka till Infektionen. Men jag jobbar ju inte hela dagarna så det är ganska lugnt. =) Skönt när lönen kommer..


Nej tvätten lär väl ska hängas antar jag.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 12 april 2011 21:31

Så vad ska man säga egentligen.. Trött som en tok idag. Men tog med mig lite mat hem till mamma å åt med henne syster å hennes kille. Mumsit, sen blev de å åka å handla en vända med J, hon skulle handla ganska mycket å jag har bett henne å be mig om hjälp så hon slipper konka massa påsar, hund å barn till och från affären hon är ju trots allt gravid i (tror jag) 7de månaden. Tuff brud det där. beundrar henne mycket, att hon står ut med allt som händer hela tiden. Hon skulle kunna gå genom eld om det skulle behövas.


Nej nu ska jag snart kolla på Big Brother och sen blir de å hoppa in i duschen. Det behövs vill jag lova. Skippade träningen idag. Känner mig lite snuvigare idag.. Å det vill jag inte att ska hända. Det ska bli till det bättre och inte till det sämre. Men imorgon så ska jag ta med mig hunden och ut å springa en sväng. Han gillar det och jag gillar det.


Nej nu håller de på å bli massa dravel igen.

Ringa till J och längta till BB =)


Håll tummarna för att jag tar mig ut å springa imorgon nu.. ;P


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 11 april 2011 22:36

Jobb dag idag igen. Trött som en gris idag. Hämtade hem sötisen i natt sen fick jag bara sova i två - tre timmar. Jobbat elva timmar med så jävla lite folk så jag höll på å somna. Men jag ska iallafall kolla klart på big brother sen ska jag plumsa i säng och sova så jävla gott. Imorgon så ska jag jobba i sju timmar och sen är jag edig i två underbara dagar.. Längtar så otroligt mycket till semestern som börjar den 2dra maj. Ska bli så sjukt skönt. Vet inte vad jag ska göra men jag ska nog bara njuta av att vara ledig.


Börjar tappa tron på att hinna med IVF iaf om jag ska göra en lång behandling. Det känns riktigt surt men även om jag skulle hinna med en lång så betyder det att de kommer bli ÄI i juni och test i slutet av juni vilket betyder Stress på jobbet till tusen för då är de skolavslutningar och då brukar vi ha närmare 200 lunch gäster och mängder med folk. Känns inte som att det är de optimala förhållanden... Men men.


Har tagit mig en vilo dag från träningen idag. Med tanke på att jag sovit så dåligt så kändes det som ett bra beslut. Tappade humöret på vägen hem. Så jag antar att de var lika bra.


Nej nu blir det massa dravel så jag tar å drar till sängen. Natti natti.

Av Diana "Diddi" - 10 april 2011 23:03

Here it come.

Jag heter alltså Diana men kallas av de flesta för Diddi. Jag har bestämt mig för att gå ut med den jag är för att kanske fler vågar söka hjälp och vi alla ofrivilligt barnlösa kan få den hjälp som behövs.


Jag kommer inte skriva ut min sambos namn av respekten för honom. Alla som känner mig vet redan vad vi går igenom och varför. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mera.


Dagen har spenderats på jobbet och har haft en drös med irländare där. Irländare utan vare sig respekt eller hyfs. Jävla skit högar helt enkelt, skriker och rycker en i armarna och är otrevliga. Var så säker på att jag kommer be dom dra åt helvete nästa gång dom kommer in. Slutade med en spring nota. Fucking bullshit folk.


Men i övrigt har vi bara haft trevligt folk. Riktigt skoj men man har ju jobbat med bra kollegor också. =)

Känns bra att kunna skriva mera öppet och inte ha så mycket hemligheter. Det här är trots allt mitt sätt att ventilera mig.

Nu har jag bara två dagar kvar att jobba innan jag får två dagars ledigt. Ska bli helt underbart. Ska börja med att ta igen förlorad sömn. Om nu det går. Sambon är borta och jobbar och jag har hunden. Så upp måste man ju iallafall.. Men det får gå med lite sömn på soffan. Hoppas på massor av sol för då ska jag börja sopa av gården och kratta av gräsmattan. Jag längtar såå himla mycket efter sommaren nu. Känner mig piggare för varje dag och ska iväg och träna imorgon igen, tog mig en vilodag idag kändes att det behövdes.


Nej nu ska jag invänta reprisen av Big Brother och sen sova någon timme innan man ska upp i natt och hämta hem gubben min. =)


Hoppas ni haft en trevlig söndag, å helg också.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 9 april 2011 23:48

Funderar och funderar. Nu är senaste funderingen på varför är jag anonym när jag skriver om vår barnlöshet? Det är ju trots allt ca 15% som är ofrivilligt barnlösa. Om man är mer öppen om saken så kanske man kan hjälpa fler att våga komma fram. Alla har olika fel men resan vi alla går igenom är densamma, rädslan, oron och ångesten vi känner inför detta är ganska lika. Jag ska komma ut med vem jag är. Inte idag/natt men inom en snar framtid så ska jag "komma ut ur garderoben" om vem jag är och att jag är ofrivilligt barnlös.


Lite skrämmande är det men jag känner om det hjälper en enda människa att våga be om hjälp så kankse Sverige slutar se det som ett lyx-problem och alla vi får den rätt till hjälp som vi faktiskt har. Jag tror ganska lite på att det bara är 15% av befolkningen som har det här problemet. Många drar sig nog för att be om hjälp av den enkla anledningen att det på vissa ställen i landet endast är ett gratis försök och det kostar en hel del att fortsätta med behandlingen.


Men det här är mitt beslut och jag förstår helt och fullt ut varför man väljer att vara anonym. Det är en trygghet! Inte bara för kvinnan för man blottar även mannen. Det är just därför jag skjuter lite på att berätta om vem jag är jag har gett min sambo några dagars betänke tid på hur han ställer sig till det hela. Men han verkade inte vara så mycket imot det. Så jag hoppas han säger att det är ok, för själv är jag ganska less på allt hemlighetsmakeri..


Nej nog om det. Jag behöver nog inte vänta tills efter sommaren innan behandling. Jag har äntligen fått min tid på Infektions kliniken i Falun ska dit på Måndag den 18 =) Så det är ännu lite mera ljus i tunneln. Men själv tror jag på någon form av allergi mot mat. Är redan laktosintollerant men tror även att jag kan vara känslig mot gluten.. Det visar sig ska inte fundera så mycket. Dom vet nog vad dom gör..


Har lyckats ta mig till gymmet idag också. Duktig flicka! =) Gick en sväng på "stan" och såg att bokia reade ut sina rea böcker till halva priset så jag slog till och köpte mig fyra nya böcker. =) Haft en i övrigt bra dag. Bra med folk och roligt till tusen men nu börjar det bli dags att dunka huvudet i kudden. Så vi ses en annan dag, som mitt verkliga jag..


Kram på er så länge..

Carpe Diem 

Av Diana "Diddi" - 9 april 2011 02:08

Jobbat idag. Så sjukt lugnt så jag vet inte vad. Men llite skönt är det ändå.


Ledsen för min syster Fallmanna (http://www.fallmanna.blogspot.com) hoppas på att det löser sig till det bästa.

För min egen del så är de ganska stilla nu. Jag har dock varit och tränat idag =) 30minuter kondition. Lagom att börja med. Imorgon kör jag på samma igen. =) Hoppas att de håller i sig. Så enkelt att träna när man mår så bra. Känner mig ganksa trött så nu måste jag nog hoppa i säng för imorgon ska jag träna igen innan jobbet & sen fyller en kollega år och jag har lovat att köpa en tårta. Så ska ju hunden lämnas hos bästa mamma också innan träning och jobb. Så sängen ropar, bäst att lyda. ;P


Trevlig helg iallafall allesammans.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 7 april 2011 23:30

Har inte hunnit med att få tid för någon träning ännu.. Men imorgon så är väskan med och jag ska pallra mig till gymet och träna lite.   


Känns lite lustigt. Vid första IVF:et så grät jag som en stucken gris för att det gått åt helvete. Och när vi satte in det frysta embryot och det gick åt helvete så har jag inte gråtit en tår. Eller jo hos mamma tre dagar innan jag skulle testa och innan jag började blöda. Men då visste jag ju inte att det gått åt skogen. Efter det har jag inte gråtit en tår. Inte en enda. Snarare har jag känt mig starkare och gladare än på mycket mycket länge.. Friskheten börjar komma och jag känner att jag har något att leva för. Jag längtar, hoppas och önskar. Den här sommaren kommer handla om så mycket.

Först min underbara vän som bara får skit kastat på sig som ska ha en bebis i början av sommaren Juni för att vara exakt =) En månad senare så ska världens bästa syster få sitt första barn. Jag har faktiskt tagit ledigt den veckan hon är beräknad. =) Åååh vad jag ska smuffa bebis i sommar. =) Jag kommer vara och är den lyckligaste mostern i världen. Jag har ju redan två gofisar som jag är faster åt.   


Jag har mycket att hoppas på också. Först och främst så hoppas jag att jag hinner med en till behandling innan sommaren och om jag fortsätter att friska på mig så här så ska nog inte det vara en omöjlighet. =) Hoppas också att jag slipper en långbehandling men antar att det blir ett måste då jag hade såna problem med att få ner hormonvärdet, sen hoppas jag också att jag slipper få cystor om så är fallet... Men ja det är mycket att hoppas på. Så mycket önskningar. Men just nu är det bara att få vara frisk och få ett ägg som stannar.


Så nu ska jag pallra mig iväg och leta efter min träningsväska. =)


Sometimes I see the light in the the end of the jungle..


Håller tummar och tår för er som plussat och er som väntar på att testa.


Trevlig helg allesammans.  

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 5 april 2011 21:54

Börjar känna ett litet hopp om att hinna med en till behandling innan dom tar semester. Känner mig piggare än någonsin och har endast lite hosta kvar och snorar lite men jag tänkte faktiskt börja ta mig i kragen & börja träna lite grann nu till helgen. Det där med att ta sig upp på morgonen är ju inte min grej så jag tänkte försöka ta mig iväg på min tre timmars paus och iallafall få upp kondisen lite så kan man ju börja springa ute nu när våren är här. =) Jag längtar så. Jag vet hur bra jag mår av att få träna lite. Fibron gör sig inte lika mycket påmind när man tränar, iallafall inte för mig. Ska inte göra om samma misstag som alla andra gånger & köra på stenhårt med engång. Ska ta det lite försiktigt, börja sakta och sen öka sakta men säkert så kankse man inte blir sjuk med en gång.

Hoppet kom nyss och jag hoppas och hoppas på att jag hinner och håller mig frisk. Hoppet är ju det sista som dör säger dom ju. Så jag får gå på det. Ska vara frisk i minst två veckor innan jag ens ska höra av mig till kliniken. Så nu är nästa mål att få upp en kondis och komma igång med träningen.. Wish me luck.

Så jag har tänkt att börja på fredag förmiddag, med lite cykel och mage/rygg övningar och sen på lördag ska jag trotsa träningsvärken och köra på med samma sak ta en vilo dag på söndag och sen ta mig upp innan jobbet på måndag och träna samma sak som under helgen och sen köra samma på tisdagen och på onsdag börja trappa upp träningen så pass att jag vill köra slut på mig själv. =) kankse tjuvstartar jag träningen imorgon.. Men bara kankse. Och tänk på att jag inte vill träna för att gå ner i vikt utan jag vill träna för att må bra och känna mig mjuk och härlig i kroppen.


Håll tummarna för mitt mål innan nästa ivf. =)


Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards