Diddi

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Diana "Diddi" - 5 april 2011 21:54

Börjar känna ett litet hopp om att hinna med en till behandling innan dom tar semester. Känner mig piggare än någonsin och har endast lite hosta kvar och snorar lite men jag tänkte faktiskt börja ta mig i kragen & börja träna lite grann nu till helgen. Det där med att ta sig upp på morgonen är ju inte min grej så jag tänkte försöka ta mig iväg på min tre timmars paus och iallafall få upp kondisen lite så kan man ju börja springa ute nu när våren är här. =) Jag längtar så. Jag vet hur bra jag mår av att få träna lite. Fibron gör sig inte lika mycket påmind när man tränar, iallafall inte för mig. Ska inte göra om samma misstag som alla andra gånger & köra på stenhårt med engång. Ska ta det lite försiktigt, börja sakta och sen öka sakta men säkert så kankse man inte blir sjuk med en gång.

Hoppet kom nyss och jag hoppas och hoppas på att jag hinner och håller mig frisk. Hoppet är ju det sista som dör säger dom ju. Så jag får gå på det. Ska vara frisk i minst två veckor innan jag ens ska höra av mig till kliniken. Så nu är nästa mål att få upp en kondis och komma igång med träningen.. Wish me luck.

Så jag har tänkt att börja på fredag förmiddag, med lite cykel och mage/rygg övningar och sen på lördag ska jag trotsa träningsvärken och köra på med samma sak ta en vilo dag på söndag och sen ta mig upp innan jobbet på måndag och träna samma sak som under helgen och sen köra samma på tisdagen och på onsdag börja trappa upp träningen så pass att jag vill köra slut på mig själv. =) kankse tjuvstartar jag träningen imorgon.. Men bara kankse. Och tänk på att jag inte vill träna för att gå ner i vikt utan jag vill träna för att må bra och känna mig mjuk och härlig i kroppen.


Håll tummarna för mitt mål innan nästa ivf. =)


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 5 april 2011 11:40

Tröttheten slog mig i ansiktet igår. Jag som skulle till tandläkaren på morgonen vaknade inte försen tjugo över två och inser inte först att jag har försovit mig utan klär lungt på mig och kommer ut i tvrummet och där sitter söt och kollar på tv, slänger ett öga på mig och frågar " när skulle du till tandläkaren då?" Skit jävlar helvete. Han ville inte väcka mig för att jag skulle få sova ut för en gångs skull efter allt som varit nu på sistonde. Det var ju sött men jag hade behövt att gå till tandläkaren iaf. Ska ringa dom och be om ursäkt och boka en ny tid. Till råga på allt så bestämde sig min telefon för att inte fungera igår. Vilket säkert var anledningen till att jag försov mig. Inget ljud när folk ringde inget ljud när jag fick sms inget ljud när larmet skulle ringa. Jävla mobiltelefoner. Men men känner mig något bättre tillmods nu iallafall. Tror jag ska göra ett riktigt ryck här hemma och måla lite. Har ett par skåp dörrar som jag börjat måla lite smått på men sen bllir de tråkigt så då får det vara så ligger dom i x antal veckor innan det händer något och jag får mina ryck.. =)


Men ska nog försöka mig på ett sånt där ryck idag. Söt är ju hemma så då kanske man kan få lite hjälp. Men idag är jag snäll och låter honom sova ut han ska ju trots allt jobba i natt.

Nej nu ropar tvättmaskinen att den är klar så nu ska här hängas tvätt och målas. =)

Trevlig tisdag allesammans å grattis alla ni som plussat nu =) Håller mina tummar för er som väntar..


Carpe Diem


(i ett försök att förtränga barnlösheten..)



Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards