Diddi

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Diana "Diddi" - 16 april 2011 00:45

Jag har inte så mycket att skriva egentligen, så risken för ändlöst tänkande och babbel finns så läs vidare på egen risk :P


Spenderar de flesta dagarna på jobbet just nu. Trött och less men nu är inte semestern så långt bort längre två veckor. Den behövs. På måndag är jag dock ledig och ska dra med mig älskling till Falun på Infektionskliniken. Hoppas på att dom kan reda ut några frågetecken. Man skulle skriva ner sin sjukdomshitoria på ett år tillbaka. Så jag började i Augusti för då börjar min kalender. Jag fick ihop ett A4 med feber, halsont, öronvärk och magsjuka. Undra om dom vill ha för ett helt år iaf? Ja jag får väl lov å se om jag har skrivit något mera då kankse. Men tror att de kankse räcker med att jag har mitt A4 med sjuktid på. Den som lever får se. Hur som helst så hoppas jag att dom börjar riva upp och reda ut. Vore så underbart att få det svart på vitt att man antingen är frisk eller att det är något i kroppen som spökar.


*varning för äckel*

Måste ringa till IVF kliniken också. Har börjat få klåda mellan benen och sprickor vid analöppningen som går hela vägen dram elr vad man ska säga, funderar på om de kan vara svamp?! Eller vad det kan vara. Köpte iaf sån där Ac3 Comfort som man sett reklam på och börjat smörja in mig med men det hjälper knappt alls. Så jag måste väl ta mod till mig och ringa dom och "tjata" som det känns som man gör. Men jag ska förtsätta smörja mig över helgen och ringa efter jag varit på Infektion.


Imorgon är det jobb igen för hela slanten. Men de är bara två dagar kvar innan man får två dagars ledigt. Den magsjuke kollegan var frisk idag och fyllde också år så jag bakade en vanligt tårta och en smörgåstårta till henne. Jag tyckte inte riktigt att smörgåstårtan blev så god men dom andra tyckte den var det så de var väl bra. Jag gillade den andra bättre. =)


Igår efter jobbet så hämtade jag min mamma och hunden hennes och åkte hem till mig så fick hundarna busa av sig i det fina vädret. Så fick min hund syn på en annan hund ute vid vägen och på en sekund var han på väg över vägen (stor väg utanför) jag skriker och springer men hör bara hur bilen i backen börjar bromsa och minns att jag tänker "nu smäller det, nu finns han inte mer" men bilen hann stanna en halvmeter framför honom och två sekunder senare får jag tag på hunden och skriker och trycker honoom i backen och ber gubben med hunden så hemskt mycket om ursäkt!

Min hund har ALDRIG gjort så förr så med hjärtat i halsgropen fick han stanna inne sen. Men min mamma kom på en idé med en spalje som hon satte för trappen upp och han kommer nog inte lämna gården igen..


Nej det var väl allt jag hade idag. Längtar mest å se om man hinner med en behandling till.. Men jag börjar misströsta.. =(


Ses en annan dag! Trevlig helg!


Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards