Diddi

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Diana "Diddi" - 20 april 2011 23:44

Trött i både huvud och fötter.. Jobbat idag igen. Sjukt skönt att komma tillbaka till "vardagen" Även om det är skönt med två lediga dagar så är jag för rastlös för att bara gå hemma. Därför måste man hålla sig sysselsatt. fast jag inte gör så mycket så måste jag konstant ha något att göra. Enda gångerna jag tycker det är okay att inte göra något är vissa dagar på jobbet då man önskar att det vore tomt en timme så man fick dricka lite kaffe, läsa tidningen och vila upp sig för kvällen sen kan det gärna komma massor med folk igen.


Men men. Idag har jag haft "bra" med folk nästan hela dagen. Det har rullat på och jag har haft något att göra men någon kafferast fick jag minsann inte. Men de gör inget när man har underbara gäster och trevliga och glada kollegor. sånt gör jävligt mycke. Så jag hoppas på en lika bra dag imårn men på lite lite mera folk =)


Önskar man slapp tänka så mycket bara. Vad skönt det vore att bara få en dag där man inte ser och tänker på sig själv som ofrivilligt barnlös. Konstant gnater det i skallen. Alla saker som kommer som ständigt nöter. Men jag försöker att inte nöta sönder skallen på alla vänner. Hoppas att jag inte tjatar för mycket bara. Jag vet att det kan vara lite jobbigt. Ständigt samma gnäll. Men jag hoppas jag blivit lite bättre nu när jag vet att vi måste vänta.

Har fortfarande inte tagit mod till mig å ringt kliniken. =( skäms lite att jag inte gjort de. Men jag ska, efter påsk får det bli nu. Men sen ska jag ringa dom. Inga mera undanflykter.


11 dagar till semester. Vad ska jag hitta på??? lite smått panik. Men jag hoppas jag får umgås massor med mina underbara vänner och hoppas även på iaf en liten resa kanske bara till släkten i Idre eller kankse till någon vän. Hade varit skönt att bara få komma iväg om så bara för en dag eller två.


Nej nu ska jag invänta reprisen från dagens Big Brother. Sen blir de soooova.

Natti natti.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 20 april 2011 00:15

Man är bra rolig. Alltid när man går in här går man först å läser allas bloggar. Nyfiken i en strut och hoppas att det hänt något roligt. Man håller alltid tummarna för att någon har plussat eller fått börja med en ny behandling och ja allt sånt bra. Men det verkar stå stilla på de flesta ställen nu, även här.


Har inte vågat ringa till kliniken än och berätta att vi tänker vänta. Det känns så himla tungt. Så slutgiltigt. Men jag vet ju att det är för vårt eget bästa. Kan ju inte påstå att jag kastar massa pengar i sjön heller eftersom att det är landstings finansierat men man vill ju så himla gärna. Älsklingen hade hoppats på ett till försök innan sommaren han också men vi får väl lov att bita i det sura äpplet och försöka njuta av sommarens alla höjdpunkter istället.


Eftersom att allt kommer att dröja så får ni nöja er med vardagsproblem och doktors besöken på infektion under tiden. Men jag hoppas och hoppas på att vi kan påbörja en behandling i slutet av sommaren så att jag hinner få ett ÄP/ÄI under semestern i höst. Då vi förmodligen får förlängd semester med två veckor. Så det skulle vara perfekt. Ingen stress bara njuta av livet.


Men man kan ju alltid hoppas.

Har haft en underbar dag men vänner och faktiskt har inte hunden varit så besvärlig idag. Vilket alltid är skönt men han är hel mysko. Känner knappt igen min hund längre. =( Han har blivit skygg, rädd och olydig till tusen. Visst olydig har han varit länge men nu är det värre än vanligt. Kanske har han kommit in i den berömda spökåldern. Man kan ju hoppas på att det är övergående iallafall. Imorgon är det dags för jobb vecka sju dagars jobb och sen två lediga dagar innan man jobbar dom tre sista innan semestern. ÅÅÅh vad jag längtar till semester. Vill göra så mycket men ska iaf följa med en vän till borlänge första lediga dagen och sen den 4de ska jag sitta smink modell för en kollega =) två saker planerade iallafall. Sen vet jag inte. Måla huset hade ju varit en bra idé men de gör bara om söt är hemma och hjälper till.


Har förresten fått min blödning nu sedan missfallet. skönt att den är som den ska. Fast jag hade inte förväntat mig den försen nästa vecka.  Men men. Bra att den kommer överhuvudtaget. Ska man bara bli av med klådan också. =( Måste nog ta mig i kragen och ringa till kliniken någon dag.. Men som sagt det tar emot. Men det är ett måste av annat slag. Kankse inte är lika viktigt måste med tanke på att vi ändå ska vänta.

Vänta har blivit min specialité. Man lär sig. Haha, trodde nästan på det själv. Vänta lär man sig aldrig när man inte har tålamod. Allt ska ske NU! helst igår. 


Aja nu har jag ord bajsat nog. Massa babbel om allt och inget och saker ni hört tusentals gånger förr. Kankse har jag klämt in något nytt.. ;)

Trevlig Påsk gott folk.


Carpe Diem 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards