Diddi

Alla inlägg under september 2012

Av Diana "Diddi" - 9 september 2012 21:16

Varit en bra helg trots allt. Trodde de skulle bli helgen kaos med tanke på hur den startade. Men icke. Det fick bra. Vi är så gott som friska igen. Lite snorigt men de är väl efterslängen. :) 


Igår kom systeryss med familj å mammi ut å hälsade på och de var mys. Lillprinsen blir så stor. För varje gång man ser honom. Sötisen. Idag har jag å Maja varit till Orsa och lekt med Nova o Erika. Var skoj å komma dit lite. Fick med mig dom på China och vi fick i oss lite mat och de var mys. 


Träffade på "kollegorna" elr ja extra familjen a´la China ;) Saknar det sjukt mycket ibland. =( Chifen var där och hälsade lite och sen kom Emelie. Shit vad den kvinnan har "försvunnit" precis som Jessica. jag avundas deras självdiciplin. Men ja jag vet. Jag har lite andra prioriteringar just nu men å andra sidan om jag kan må bra eller bättre ska jag väl säga. Jag mår ju bra. Men att få ha det där extra som man får när självförtroendet stiger och "boosten" som man får. Den vill jag ha. Den vill jag känna. Jag gav ju upp LCHF och lite lite ånngrar jag det. Men något ska jag göra iaf. Men jag ska börja i lugn takt o ta de lite o lite. Att göra alla "uppoffringar" samtidigt är svårt för mig å de är då jag faller tillbaka. Så jag ska se om inte jag kan ta mig iväg å simma SJÄLV minst en gång i veckan men helst två-tre gånger i veckan. Tror de är bästa träningen för mig att börja med. Stärka kroppen på de skonsammaste sättet innan jag ger mig på mer gym å sånt. Vet ju trots allt att jag har kass rygg och kassa knön/fötter så om jag kan stärka de innan jag ger mig på annat så kankse jag mår bättre och fortsätter istället. Plus att jag kankse inte blir sjuk med en gång för att kroppen blir överansträngd. Jag har ju trots allt min crosstrainer i v-rummet som samlar damm för att jag har för ont i fötter å knän just nu. Men simning i kombination med promenader med min dam borde inte vara så svårt att fixa. Svårare för mig med kvälls aktiviteter då gubben iprincip bara jobbar kvällar.. :S Men det här ska lösa sig. Jag fick ett sånt GO i mig när jag träffade Emelie å ser vad hon ådstakommit. För att inte tala om Jessica. Tack flickor det där behövde jag. Så imårn ska vi väl se om inte man ska ta sig ner till simhallen efter vi varit en tur till sågmyra å hämtat grejer. Jag hoppas att den här boosten får ut mig på nya äventyr. 


Nej nu ska jag kolla lite tv och sen blir de å dyka i sängen och hoppas att natten blir bra. 


Hoppas ni haft en toppen helg. 

Kram på er å tack tjejer. Det där behövde jag. 

Av Diana "Diddi" - 7 september 2012 21:53

Nu sitter man här igen. Något trött är jag måste jag erkänna. Förkylda familjen här på ön. Maja först ut hon är bara snorig nu och tror att tand 3 är i antångande också. Sen blev de gubben som trotsar förkylningen å jobbar, jag ligger å snorar i soffan o moffar i mig ostkrokar. (japp de är så dom heter!) Självömkan å jag. Men någon gång får man ju faktiskt känna så. ;) Eftersom vi alla är förkylda å lätt irriterade idag så har tjejen inte gått med på så mycket, 5 minuter i soffan innan ett hysteri anfall och så upp å gå runt, sen 5 minuter på golvet och ett nytt anfall. Ja dagen har varit mammig. Bara jag gick för att göra en flaska skrek hon efter mig vilket resulterade i att gubben å Maja kom efter. Dåligt med mat under dagen men lyckades få i henne en del nu på kvällen iaf. Tack o bock för det. Har istället fått i henne en del vatten, vem vet kankse har mättat en del den också. 


Vi kom hur som haver iväg å handlade lite o de verkade hon nöjd med iaf. Tror de kan ha blivit lite mycket för henne igår när hon fick bada. 

Vi började ju på babysim igår i rättvik och de gillade damen skarpt men hon var inte nå intresserad av sin mamma. Hon tittade nyfiket på alla barnen å deras föräldrar men mest höll hon koll på sin mormor. Var meningen att mamma min skulle bada med oss men hon glömde en del till bikinin så det sket sig lixom. 

Men bra gick det iaf. Så nästa vecka är det dags igen så vida vi inte blir toksjuka tills dess. Den 18de är de dags för 6månaders sprutan också. Vi skulle ha varit på tandlökarinfo på bvc i måndags men Maja var så krasslig då så vi avbokade det och myste hemma istället. Det behövdes för hon mådde mycket bättre och har blivit piggare å piggare på sistonde. Förutom idag då. Brukar ju numera endast få henne å sova två gånger på dagen men idag har hon knipit ihop tre och somnade igen redan till halvsju. trött tjej idag. Det är mamman också som faktiskt fick lämna över dottern till pappan och gå ut i tio minuter å ta lite luft. Det tar på krafterna när man själv är förkyld å hängig att ha en kinkis. Så jag gick ut 10 minuter o tog lite luft för att överleva resten av efm/kvällen by our selfs. Men det gick bra. De var ungefär som att hon ville ha mamma för sig själv och blev lite gladare när pappan åkte på jobb. Men hon slockande ju tidigt sen också. 


Well mycket Maja men det är ju mest hon man har å göra med om dagarna så det är ju så. Men jag saknar att jobba och det ger mig lite dåligt samvete. Känns som att jag har för bråttom. Vi har ju väntat så länge på det här så att jag är mer än gärna hemma men tror det skulle vara nyttigt för både mig å maja att jag kom hemifrån lite. Men som sagt trots att det suger i jobb tarmen så ska jag nog vänta ett tag till men jag ska iaf börj fila på ett cv så man har det klart när det är dags för jobb iaf. Lite förberedd skadar väl inte. Men nej det är väl allt för den här gången. En massa goja i vanlig ordning. 

Hoppas ni får en trevlig helg så ska vi spendera våran med att kurera oss. 


Carpe Diem ;)

Av Diana "Diddi" - 3 september 2012 20:41

Det snurrar å surrar i huvudet. Så mycket tankar. 

Tjejen är sjukis och vaknar ca en gång i timmen för hon är så tätt i näsan att inte ens näsdroppar hjälper. =( Gör ont i mitt mamma hjärta. 

Det är mycket som gör ont i hjärtat just nu. Är nästan lika blödig (om inte mer) som när jag var gravid eller under hormonstimuleringen. Kan inte räkna på fingrarna hur många gånger den senaste veckan som tårarna rullat. Men jag gissar på att jag behöver det annars hade jag ju inte gråtit. 


well, det är mycket jag vill skriva  men jag känner att det är "fel" sätt. Lucky me som har min älskade familj säger jag istället.

Jag älskar er alla, mamma, syskon, sambo och mest av allt mitt underbara lilla hjärtegos Maja.


Ha en bra vecka vi har massor inbokat i veckan.. Babysim börjar på torsdag så jag hoppas att tjejen piggat på sig tills dess.


Kram på er! 

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards