Diddi

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Diana "Diddi" - 7 september 2012 21:53

Nu sitter man här igen. Något trött är jag måste jag erkänna. Förkylda familjen här på ön. Maja först ut hon är bara snorig nu och tror att tand 3 är i antångande också. Sen blev de gubben som trotsar förkylningen å jobbar, jag ligger å snorar i soffan o moffar i mig ostkrokar. (japp de är så dom heter!) Självömkan å jag. Men någon gång får man ju faktiskt känna så. ;) Eftersom vi alla är förkylda å lätt irriterade idag så har tjejen inte gått med på så mycket, 5 minuter i soffan innan ett hysteri anfall och så upp å gå runt, sen 5 minuter på golvet och ett nytt anfall. Ja dagen har varit mammig. Bara jag gick för att göra en flaska skrek hon efter mig vilket resulterade i att gubben å Maja kom efter. Dåligt med mat under dagen men lyckades få i henne en del nu på kvällen iaf. Tack o bock för det. Har istället fått i henne en del vatten, vem vet kankse har mättat en del den också. 


Vi kom hur som haver iväg å handlade lite o de verkade hon nöjd med iaf. Tror de kan ha blivit lite mycket för henne igår när hon fick bada. 

Vi började ju på babysim igår i rättvik och de gillade damen skarpt men hon var inte nå intresserad av sin mamma. Hon tittade nyfiket på alla barnen å deras föräldrar men mest höll hon koll på sin mormor. Var meningen att mamma min skulle bada med oss men hon glömde en del till bikinin så det sket sig lixom. 

Men bra gick det iaf. Så nästa vecka är det dags igen så vida vi inte blir toksjuka tills dess. Den 18de är de dags för 6månaders sprutan också. Vi skulle ha varit på tandlökarinfo på bvc i måndags men Maja var så krasslig då så vi avbokade det och myste hemma istället. Det behövdes för hon mådde mycket bättre och har blivit piggare å piggare på sistonde. Förutom idag då. Brukar ju numera endast få henne å sova två gånger på dagen men idag har hon knipit ihop tre och somnade igen redan till halvsju. trött tjej idag. Det är mamman också som faktiskt fick lämna över dottern till pappan och gå ut i tio minuter å ta lite luft. Det tar på krafterna när man själv är förkyld å hängig att ha en kinkis. Så jag gick ut 10 minuter o tog lite luft för att överleva resten av efm/kvällen by our selfs. Men det gick bra. De var ungefär som att hon ville ha mamma för sig själv och blev lite gladare när pappan åkte på jobb. Men hon slockande ju tidigt sen också. 


Well mycket Maja men det är ju mest hon man har å göra med om dagarna så det är ju så. Men jag saknar att jobba och det ger mig lite dåligt samvete. Känns som att jag har för bråttom. Vi har ju väntat så länge på det här så att jag är mer än gärna hemma men tror det skulle vara nyttigt för både mig å maja att jag kom hemifrån lite. Men som sagt trots att det suger i jobb tarmen så ska jag nog vänta ett tag till men jag ska iaf börj fila på ett cv så man har det klart när det är dags för jobb iaf. Lite förberedd skadar väl inte. Men nej det är väl allt för den här gången. En massa goja i vanlig ordning. 

Hoppas ni får en trevlig helg så ska vi spendera våran med att kurera oss. 


Carpe Diem ;)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards