Diddi

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Diana "Diddi" - 29 september 2012 21:03

Allt är inte guld o gröna skogar. Det har jag lärt mig för länge sedan. Men nån j*vla gång kan det väl få vara så. Eller? Nej förmodligen inte. Jag mår väl bra egentligen. Om man tänker på det fysiska men jag har en sån ångest över mycket annat. Dels så vill jag komma i mina kläder igen. Så nu har jag bestämt mig. Och nej jag ska inte banta. Jag ska äta nyttigare o äta tills jag är mätt. Utan dieter o allt vad man kan komma på. Det enda jag bestämt mig för är att skrota socker. Jag vet att lite socker behöver man och i små mängder är det okay. Men som det är idag så är det inte okay. Så det är väl den stora förändringen. För jag vet att jag mår bättre psykist om jag kan gå ner alla gravid kilona och alla hormonbehandlingskilona det skulle få mig att orka dagarna bättre, må bättre och kanske så slipper jag lite av min ångest som knackar på dörren varje kväll. Varje kväll då alla tankar kommer. På gott o ont. Så nu j*vlar kör jag!


Annat som får mig att må lite kasst kan vi ta en annan gång. 


En sak jag blev glad över var att A ringde i torsdags o frågade om jag ville jobba. Och kära A OM JAG VILL, men gubben jobbar ikväll så det sket sig lixom. Å tyvärr är jag nog inte riktigt redo att släppa Maja till barnvakt en hel natt heller. Men de kommer nog. Snart. =) Så ring mig igen fast när gubben är ledig =) för JAG VILL JAG VILL!! Känns skönt att dom tänkte på mig. Jag har ju slutat men som sagt jag har svårt att se mig själv jobba någon annanstans även om jag hemskt gärna vill. Saken är väl den att där behövr jag inte sälja in mig själv. Dom vet redan att jag kan jobba. Det är väl det som är skräcken. Tyvärr. Men snart, ja snart är det ju dags att bege sig ut i jobbdjungeln igen och jag är inte peppad alls. Tänkte om man kan ha ett jobb klart att gå till hade ju varit helt perfekt. Men drömma går ju. Sen är jag nog lite kräsen. Vill inte jobba vart som helst dels pga erfarenheter o del pga snack. Vet att man inte ska lyssna så mycket på vad folk säger men det sätter sig ju lixom. Ett dag jobbfrån åtta till fyra fem hade varit perfa. Men ja med min utbilning så går väl inte det antar jag... Men än har jag inte gett upp! =) 


Min lilla dam har varit lite kinkig som senast dagarna. Svår sövd på dagarna om hon ens går med på att sova alls. Igår sov hon EN gång å var sen vaken ända tills kvällen kom. Men då slocknade hon som en slage hjälte. Idag lyckades jag få henne att sova iaf två gånger även om de bara var kortare sttunder så gick det. Nu sover hon sen strax efter klockan sex. Hoppas hon får sova gott nu o att hon kan sova bättre imorgon. Tror det kan vara någon tand på g för hon kinkar sig då jag tar henne i munnen å känner. O hon är inte så pigg på å ha någon leksak i munnen heller. Endast snören. Låter henne hållas några dagar till så får vi väl se om de kommer någon tand. eller vad det kan vara som är fel. 


Själv så tittade jag o gubben på film igår. Riktigt skönt å slappa i soffan tillsammans. Det händer inte ofta. Tre filmer blev det och jag kan varmt rekomendera den senaste Johan Falk 7 - spelets regler. Den var bra. Den går ju givetvis i samma stuk som de andra men fortfarande bra. 


Nej nu ska jag vänta på filmen på fyran å se om de är något att se annars intar jag nog sängläge för jag har en känsla av att Maja kommer vakna tidigt imorgon. Min solstråle. <3


Hoppas ni har en trevlig helg. 

Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards