Diddi

Alla inlägg under juni 2011

Av Diana "Diddi" - 11 juni 2011 00:00

Dagens trötthet är oslagbar men, det fick gå ändå. Illamåendet hänger över mig sjukt vad man kan må illa. Nästan så man funderar på om man blitt gravid bara så där huxflux. Men jag skulle inte tro de. Som om att det skulle funka. Nja väldigt tveksamt. Går väl över bara mensen dyker upp.


Men ja vad ska man säga. Orken är på noll men imorgon är det en ny dag igen. Ska väl inte klaga har haft en ganska bra dag trots allt.


Nej jag ska kolla på film nu och sen skutta isäng.

Natti natti sötisar.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 10 juni 2011 00:42

Har läst om ett mirakel och ryser i hela kroppen. =)

http://hjartats-langtan.blogspot.com/2011/06/jag-ar-i-chock.html

Där kan ni läsa om miraklet. =) Ooooh Grattis grattis du okända, men jag är säker på att du är mer än värd det. =)


Av Diana "Diddi" - 9 juni 2011 22:30

Blidde baksugen så här på kvällen. Så jag åkte till maxi och skulle handla det jag behövde (å lite till såklart!) Men jag kommer hem å inser att jag glömde mjölken, visst de går å baka utan mjölk men lusten dog när jag insåg de. Så jag gjorde mig en frukt smoothie. Har aldrig haft speciellt höga tankar om såna men de var faktiskt riktigt gott.. Jag gjorde min på en liter vanilj yoghurt 0.5% och nått hekto frysta hallon å jordgubbar. slängde ner det i en bunke och tog elvispen efter jag tinat bären. Skulle hälla över det i ett glas men fick över hela bänken och fick leta efter en kanna med bättre pip på.

Började med att leta efter mixern med hittade bara halva, antar att andra halvan ligger i källaren i någon kartong med sånt som inte blitt upp packat efter tre år... Skäms lite över att det inte blir upp packat men känns så onödigt när det ändå ska göras om i köket i sinom tid då kassan tillåter det. Så halva köket ligger i bråten i källaren.. Känns som eländet aldrig kommer ta slut. Nya saker som måste fixas först, mest akuta grejer men ja vad ska man säga.


Känner mig inte så lockad av att jobba imorgon men man måste ju. Bara att bita i det sura äpplet och hoppas att de blir regn ute så de kommer lite folk.


Nej nu ska jag se om jag inte hittar någon skoj film å dricka min smoothie =)


Puss på er.

Av Diana "Diddi" - 9 juni 2011 17:47

Den kära åsk guden har gjort sig skyldig till mitt blogg uppehåll.. Men jag ska väl erkänna att motivationen inte heller har infunnit sig. Trött konstant. Vad ska man göra mot de då tro? Sover gör jag, äter järn gör jag, äter överhuvudtaget så mycket som jag orkar. Men inget hjälper.


Igår så var det en full späckad dag med mys och bilbingo med mamsen. Underbart. Fick till och med lite solsken på oss där. =) Idag där emot så har jag inte gjort mycket alls. Surat som tusan varit sjukligt grinig! Tro om mensen kan vara in antågande?! Skulle tippa på det. om den skulle gå efter min förra cykel så skulle mensen kommit i tisdags men inte ett spår mer än mag ontet som jag haft nu i snart en vecka. Men vi låtsas å säger att det är bra så slipper jag åka på sjukhsuet. Orkar verkligen inte de. Men mensen är som sagt sen om den går efter förra cykeln men möjligen i tid om den går efter de andra. Får väl se.


Nej nu vete fasiken vad man ska hitta på! Har bränt en skiva som man kan ha i bilen och funderar helt ärligt på å sova en lur här på soffan innan de kanske börjar något skoj på tvn. Söt är ju å jobbar å jag har tråkigt. Men först så ska det läsas bloggar.


Hoppas ni får en fin kväll.


Carpe Diem 

Av Diana "Diddi" - 6 juni 2011 23:30

Har haft en underbar helg med alla nära och kära. Fredagen spenderades hemma med söta Jess, mycket prat om nutid och framtid, härligt att prata med någon som man inte behöver fejka sig för. Lördagen hamnade man i Idre och njöt av sällskapet av familj och släkten. Igår åkte vi till brors stuga och njöt av de små liven. Söta som socker. Älskade söta barn!


Kvällen slutade inte så bra. Eller ja jag kollade på Big Brother finalen och hade tok ont i magen vid äggledarna, värkte så jag satt och gungade som ett psykfall på soffkanten för de var de enda som underlättade å inte gjorde för ont. Tårar och ont var inte kul. Men det gjorde inte så himla ont vid läggdags så jag somnade ganska snabbt. Imorse värkte det igen. Inte lika mycket men har haft molnande värk hela dagen. Jobbigt. Men det har gått bra. Man har ju haft Andre å jobba med så han är ju så snäll å jag har fått varit latis idag. Tack kära vän det behövdes. Så nu till kvällen så ligger jag i soffan och kollar på S.O.S - En Sällskapsresa. =) alltid lika kul! ;)


Nej ska kolla vad ni har skrivit för skoj.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 4 juni 2011 22:37

Hittade detta på wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ofrivilligt_Barnl%C3%B6sas_Dag


Kändes ganska kul =) Ville kolla lite nya bloggar och snubblade på detta. =) Wilda Mathilda du har lyckats bra =) Å Barnlängtan såklart!


Ville inget mer =)

Av Diana "Diddi" - 4 juni 2011 20:38

Släkten är Bäst!

 
Vilken bra dag jag har haft! Klockan nio så åkte jag till min mamma och blev upp plockad å vi åkte till Idre. Underbara fina Idre. Saknar det lite, man har ju en massa minnen. Vi började med att åka till Foskros och hälsade på min mammas moster och morbror å fikade lite. Träffade även på min morbror och kusin där och vi åkte och kollade hur dom gjort om i sin "stuga". Efter det blev det en förd mot Idre igen och träffa söta Mormor som fyller 82år idag =) Hon har blivit så liten. =( Ser så gammal ut. Visst hon är gammal men eftersom jag inte sett henne på 2 år så kändes det jobbigt för mig att se henne sån. Men jag kan inte göra så mycket. Hon mår bra och de är huvudsaken, min andra morbror och hans fru kom förbi också och fikade lite med oss innan vi vinkade av och åkte med morbror hem och fick lite mumsig mat, någon Kyckling med mangochatney eller hur de stavas.

Fick med mig lite stomp hem och ska nog göra mig en smaskig stompsmörgås. (Stomp är för er som inte vet ett saftigt tunnbröds liknande bröd men MYCKET godare än tunnbröd.)

avslutade trippen med att åka till "Nålaåt" (nordomsjön) och hälsa på min systers "guffar" han var gift med min systers faster som gick bort 94. Fick lite mera fika och sen var det bara att sätta sig i bilen och åka hem.

Hämtade hunden hos svärisarna som varit snälla och hade hunden en stund tills jag kom hem. Nu sitter jag hemma och känner mig ganska nöjd med livet. Känns skönt att fått träffat släkten lite. Man vet ju aldrig när det kan vara försent.

Hemma och njuter men är lite rastlös då man suttit i en bil större delen av dagen. Men det finns inte så mycket att göra så jag tror jag tittar på lite film =)

Hoppas ni har en toppen kväll. I will!

Puss å Kram
Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 3 juni 2011 22:06

SOL SOL UNDERBARA SOL! Aaah ledig och fått sol i mängder. Underbart.

Hämtade underbara Jessica då trippen till min bror blev inställd. Vi njöt av solen och hade underbart eller ja iaf jag då. ;)


Har inte gjort så mycket mer. Satt upp vårat sommar tält och klippt gräset. Vilken underbar dag! Imorgon så ska jag med familjen upp till Idre å hälsa på släkten en sväng. Min älskade mormor fyller ju år.. <3


Så mycket mer har inte hänt. Fortfarande ganska trött hela tiden. Vet inte riktigt vad man kan göra för att de ska bli bättre. Men men. Thats life!


Tack iaf underbara Jessica för en toppen dag. Fler såna tack!


Mår bättre över lag nu också. Vet inte om det är för att jag är ledig och får umgås med de bästa men det kan ha en bidragade orsak iaf.


Nej Big Brother & Ostkrokar var det dags för nu.

Puss på er sötnötter. =)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards