Diddi

Alla inlägg under juni 2011

Av Diana "Diddi" - 23 juni 2011 17:23

JAG ÄR GRAVID!!


Jag kan inte fatta det. Men idag tog jag äntligen ett test. Det blev ett PLUS så snart stickan nuddade urinet. Jag sitter på toa och skakar. Skriker på Söt för benen bär mig inte till soffan. Tårarna rinner. Jag skriker: JAG ÄR GRAVID! Älskling tittar på mig och sen på stickan. Ser början till tårar i ögonen och sen frågar han: Hur kan du vara det? Vi måste ringa till någon så vi får göra ett till test. Sagt och gjort vi ringde till Vårdcentralen och fick göra ett till test. 10secunder tog det innan de kom fram två streck.


Jag skakar fortfarande. Ringde syster och sen mamma! Syster läser bloggen och anade det. Mamma var lite mer pessimistisk och sa att de är ju inget som är säkert. Som om att jag inte vet det. Men jag antar att de kom för att hon inte vill hoppas för mycket nu när vi ändå har gått igenom allt. Men detta är en spontangraviditet. Inget IVF försök. Ringde Jess och hon blev lyrisk. Imorgon ska jag berätta för jobbet. Jag vet att det är tidigt. jag är antingen i vecka 5+3 eller 6+3 jag har ju ingen koll på hur lång min cykel är sen vi började med IVF.


Jag studsar på rosa moln. Hoppas att lyckan blir långvarig. Nu ska jag se om jag får tag på min bror. =)


Puss på er sötisar!

Av Diana "Diddi" - 20 juni 2011 23:28

Trött i huvudet. Trött överlag. Den äter upp mig. Jag orkar inget. Jag vill inget. Tröttheten är min störta fiende. Den gör att inspiriationen till allt går till noll.


Varit helt okay dag egentligen. Men allt är inte guld och gröna skogar. Ont i magen idag, brösten gör ont igen och illamåendet har kommit tillbaka. Jippe! Not* men blodet lyser med sin frånvaro. =/ Vet inte vad jag ska tro. Allt är så jävla konstigt hela tiden. Men men jag får väl vänta och se så kankse man ska kolla de. Orkar man de? Men jag måste ta en dag i taget. Men det har aldrig känts så här förr. Jag blir ju helt galen. Googlar och Googlar men blir fan inte klokare av det. =/ Är det tidiga tecken? Kan man blöda lite i början fast de kankse är en på miljonen att det funkar? Sååå många funderingar..  


Imorgon är det jobb igen så jag ska kolla klart på en film nu sen ska jag dyka ner i sängen och läsa lite i min bok och se om man kan sussa sött. =)


Ha en toppen vecka!

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 19 juni 2011 20:25

Vad ska jag tro? Jag har inte blött något mer på två dagar.. Innan blödde jag i två å en halv dag men ytterst ytterst lite. Vad är det som händer? Dom ömmande brösten försvann helt igår på dagen.. Men jag klagar inte. Tror jag! Aja får nog ta å kolla upp det där på något sätt.


Idag har jag haft en underbar dag. Åt god mat med fina fina vänner på Cajun Kitchen =) Awesome! Hem och plockade ihop lite och tvättade lite kläder och lakan. Sen åkte jag till mamma och fikade lite och myste. In på jobbet och fick med mig lite samosa´s som jag mumsat i mig nu till kvällen. Ska kolla på någon film på trean sen tror den hette "Kärlek på menyn"! Solen tittar in genom fönstret och djuren ligger i soffan och myser.


Ibland får man såna där ljus glimtar efter allt jobbigt och idag behövdes det verkligen.


Det har varit en kämpig vecka på många olika sätt. Men jag längtar mest till att sommaren är över nu å att jag fått min feber så jag kan få veta vad som är fel med mig. Men jag har lärt mig att aldrig hoppas på för mycket.


Hoppas ni som är/var i sundsvall har haft en trevlig träff, önskar man hade kunnat vara med.. =(


Puss & Kram Sötisar.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 18 juni 2011 12:48

Lördag å jag är precis lika trött som jag brukar. Hade inte älskling väckt mig hade jag nog sovit än. Men jag är vaken ska snart gå med hunden sen blir de att jobba lite. Kommer säkert bli as mycket folk men de gör inget. Då slipper man tänka. Men men jobba bör man. Imorgon är jag ledig å då blir de cajun kitchen love it nej nu måste jag rusa. Ha en trevlig dag :-)

Av Diana "Diddi" - 16 juni 2011 23:39

En bättre dag idag! Men känner mig fortfarande som att någon sugit musten ur mig. Hur får man tillbaka inspirationen till saker och ting? Till och med hänga tvätt å öppna dörren till soppåsen känns jobbigt. Dagen var bra men en kommentar från mina chefer fick mig att kapas vid anklarna igen..

Han - Dom där är utan räkor så dom kan du äta. Men på andra sidan så är det med räkor säger han och sen tippar han alltihop upp och ner på en annan form.

Jag - Nja jag vågar nog inte riktigt chansa.. (är allergisk mot skaldjur)

Han - Vad då är du gravid eller, nej du kan ju ändå inte elr hur? (påpekar för er läsare att dom vet vår situation OCH har SJÄLVA gått igenom samma sak.)

Varpå hon frågar om vi inte ska skita i alltihopa och adoptera de är ju så mycket enklare och man slipper missa så mycket på jobbet! Jag bara tittar på henne och honom och skakar på huvudet. Jag hade ätit färdigt!

Men ja vad ska man säga. Saker och ting var lite annorlunda för 20+ år sedan skulle jag nog tippa på. Men men. Tog åt mig hårdare av deras kommentarer än väntat även om jag vet att det inte var illa menat så kändes det som att dom bara ville påpeka att vi inte kunde få barn. Har även en annan gång då min kollega berättade att han ska bli pappa i höst hört kommentaren "ska du tävla med ****** nu å se vem som kommer först?" Jag vet att han har ett klumpigt sätt att uttrycka sig ibland men någon gång borde han väl tänka sig för vad han säger.. Elr?


Blir alldeles matt i både kropp & knopp!

Känsligare än mygga just nu så de kankse har med det att göra..

trodde ju att mensen hade dykt upp igår men har inte blött mer än när jag torkade mig igår kväll och sen inget mera. Men men får väl de berömnda "för" blödningarna nu..


Aja. Känner att det bara blir en massa rappakaja här då allt är en röra i skallen.


Nu längtar jag till söndag och hoppas på cajun kitchen med två underbara tjejer. =)


Trevlig Helg allesammans!


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 15 juni 2011 23:38

Känner mig som en stor FET jävla egoist. Gnäller på sambon som egentligen bara vill väl. Fräser av min underbara underbara mamma för minsta lilla hon frågar elr undrar något. Kan inte engagera mig i min älskade systers graviditet överhuvudtaget utan att vilja springa åt andra hållet även om det inte är själva graviditeten som jag "stör" mig på. Antagligen är det hennes och mammas relation som jag stör mig så mycket på den är så mysig och jag bara försummar dom allihopa. =( Mina kollegor kan jag försöka sätta på en mask för. Inte alltid det funkar men A kan jag iaf säga som jag känner till och jag kan nog vara ganska jobbig, hoppas han står ut. Just nu är han min enda möjlighet att andas ut på jobbet överhuvudtaget.


Tror alla har fått känna på lite av min bitterhet den här veckan, för den här veckan har varit värre än på mycket mycket länge.


Har iaf lyckats jobba hela dagen idag. Fick faktiskt till och med bra med folk på kvällen. =) Men bäst av allt är att det kommer inga mer praktikanter på HEEELA sommaren. Snacka om blåsta praktikanter vi haft idag. Dom har ändå varit hos oss i en vecka totalt och fattar ändå inte ett skvatt när man pratar med dom. Den ena tittade på en med en frågande min och svarade kankse 50 VA? på en fråga.  Irriterande för någon som redan är sjukt irriterad och bitter på allt, MIG! Ego som man är just nu.


Nej ska invänta älskling och sen blir de sova. Fortfarande helt slut i kroppen och trött som en tok. Men iikväll kom mensen iaf.. Wihooo.. Kan inte febern komma nu oxå då?


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 14 juni 2011 22:23

Ooooh vad jag har smuffat bebis idag! Söta lilla flicka! Ni kommer bli en sån fiiin familj! All kärlek till er!   


Har även hunnit med en fika med söta Erika & hennes söto dotter.


Bilen har varit och fått en ny framruta och tonade bakrutor. Sniggt! ;) Ska vi se hur länge jag kan hålla den så. Hehe. Men det kostar att ligga på topp! Hade egentligen hellre lagt pengarna på något annat men antar att det här var viktigt också, elr ja kankse inte toningen ;) Men men! Sniggt blidde det!


Har även funderat en del idag! Min längtan blev ju inte direkt mindre av att smuffa (smuffa=gosa/lukta) bebis idag. Jag hade helst velat ha ett start datum för nästa ivf. Men nu får jag vackert vänta. Har så mycket känslor i mig så att jag blir bara en bitterfitta som gnäller på allt min sambo gör.

För den delen är jag idag på dag 29 i cykeln och mensen lyser med sin frånvaro. Har däremot fortfarande ont i magen o de har väl aldrig riktigt gått över än.. Men ja vi får väl se. Det är ju trots allt "normalt" (om de nu finns något som är normalt med mig) än så länge. Dag 29 är ju vanligtvis min mens dag. Och än är inte dagen slut. Känslan säger att den kommer ikväll, som vanligt men den som lever får se.

Undrar om de är PMS och alla ivf känslor som får mig att må som ett monster och vara ett monster för min älskade sambo. Hoppas det går över snart.


Är hur som helst hur rastlös som helst nu ikväll, vill göra något. Men klockan går och snart dags för sängen. =/


Systers bebis har fixerat sig så nu väntar jag på att mosters gofis ska komma någon gång. =) I´m ready! Kom alla på en gång så får jag vara lite ego och fokusera på mig själv sen och våran barnfabrik. Next it´s my turn!


Nej nu ska jag kolla på någon kass film och hoppas på att jag blir trött så jag kan sova som en gris sen.


Puss på er sötisar

Å tack älskade Jess för att du orkade träffas idag. Var hur mysigt som helst!


Nej nu var det "social" jag skulle vara.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 13 juni 2011 18:20

Tröttheten gör sig påmind. Är en riktig bitterfitta som klagar konstant på allt min älskade sambo gör. Vad fan är det för fel på mig? Tror jag ska ta en liten power nap å sen hoppa in i duschen å spola av mig allt. Men funderar på en spring/promenad tur för mig själv först. Lite EGEN tid, utan både hund sambo å katt. Bara jag och musiken. Får nog bli så. Har förresten levt på lyckorus hela dagen igår. Min fina fina vän fick äntligen sin lilla prinsessa i ambulansen på vägen till falun. Å imorgon ska jag få träffa dom underbara söta. Nej nu ska jag spinga av mig min äckliga bitterhet. Puss på er.

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards