Diddi

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Diana "Diddi" - 23 juni 2011 22:24

Pratat med mamma, syskonen och närmaste vännerna. Slumrade en stund på soffan i söts knä. Det behövdes. Skulle kunna sova mera om det gick men jag försöker komma i säng i tid ikväll istället. Så hoppas jag på att få sova gott och att klockan inte ringer fööör tidigt.


Försöker koncentrera mig och titta på en film. Men jag kan inte koncentrera mig på något.

Allt känns så overkligt. Ibland måste jag nypa mig lite i armen så jag vet att jag inte drömmer. Om jag har räknat rätt så är jag på vecka 5+3 helt overkligt. Tre års väntan och kamp kankse (kanske för att inget är säkert) äntligen är över.


Hur kan det vara möjligt? Jag är evigt tacksam för allt stöd man fått genom allt men kan inte greppa riktigt att jag fått ett plus på stickan som jobbat starkt emot mig i så många år.

Overkligt är bara förnamnet.

Film, kvällspromenad och sen däcka i sängen. Natti natti. =)


Skuttar på rosa moln.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 23 juni 2011 17:23

JAG ÄR GRAVID!!


Jag kan inte fatta det. Men idag tog jag äntligen ett test. Det blev ett PLUS så snart stickan nuddade urinet. Jag sitter på toa och skakar. Skriker på Söt för benen bär mig inte till soffan. Tårarna rinner. Jag skriker: JAG ÄR GRAVID! Älskling tittar på mig och sen på stickan. Ser början till tårar i ögonen och sen frågar han: Hur kan du vara det? Vi måste ringa till någon så vi får göra ett till test. Sagt och gjort vi ringde till Vårdcentralen och fick göra ett till test. 10secunder tog det innan de kom fram två streck.


Jag skakar fortfarande. Ringde syster och sen mamma! Syster läser bloggen och anade det. Mamma var lite mer pessimistisk och sa att de är ju inget som är säkert. Som om att jag inte vet det. Men jag antar att de kom för att hon inte vill hoppas för mycket nu när vi ändå har gått igenom allt. Men detta är en spontangraviditet. Inget IVF försök. Ringde Jess och hon blev lyrisk. Imorgon ska jag berätta för jobbet. Jag vet att det är tidigt. jag är antingen i vecka 5+3 eller 6+3 jag har ju ingen koll på hur lång min cykel är sen vi började med IVF.


Jag studsar på rosa moln. Hoppas att lyckan blir långvarig. Nu ska jag se om jag får tag på min bror. =)


Puss på er sötisar!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards