Diddi

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

3 dagar

Av Diana "Diddi" - 19 juni 2014 20:52

Sägs det. Men får bebis bestämma kommer den bo kvar hela sommaren. Kan jag garantera! Idag har vi varit på gyn igen. Dagens läkare fick inte ens in ett finger som läkaren i måndags fick. Hon sa att jag är inte öppen det går inte att göra något. Du får komma igen på måndag. Då blev jag vansinnig o sa att det här är inte vad vi kom överens om när vi pratade första gången. Jag är less på den här skiten, jag får inte sova pga att de värker o inget hjälper! Jag åker o sätter mig i Falun snart så får dom plocka ut ungen bäst dom vill!
Men nu? Svarar läkaren. Dom stänger idag. Ni menar dag avdelningen va?
Jag vet inte men jag orkar inte med de här när jag har så djävla ont.

Tillslut ringde dom Falun o på måndag ska jag till Falun. Förklarade ganska tydligt att jag inte kommer åka därifrån innan de är klart, men jag vet inte om hon förstod de men barnmorskan fattade. Så på måndag kl tio ska vi till dag avdelningen i Falun o se om jag ska utvidgas med ballong eller snittas.
Det värsta är att jag var där i måndags i en timme men allt som stod i journalen var tre rader!!! Hädan efter ska jag be om att få spela in allt som sägs så slipper det bli något jävla trassel. För det som stod i senaste anteckningar var bara att jag var trött pga värk o skulle höra av mig om det blev värre eller behövde mer hjälp. Inget om det vi diskuterade om igångsättning/snitt. Blir så less på att de inte kan hålla det dom lovat mig o gör att ångesten jag känt över denna graviditet ännu värre. Jag vill inte få igång den här förlossningen för att jag är less. Eller ja det beror ju på hur man definierar less. Med Maja var jag less men jag kunde åtminstone sova någolunda o kände mig inte på gränsen till psykiskt störd! Nu hade jag också kunnat vänta om jag hade sluppit mensvärken och denna fruktansvärda ångest. Men att känna att man snart hellre gör slut på allt än att gå igenom de här det tär o jag vet inte hur mycket jag gråtit de senaste dagarna av ren utmattning. Vet inte hur jag hade mått om jag inte haft denna familj. Mamma, syster, sambo o alla. Dom är guld värda! Utan dom hade jag nog suttit på Säter istället!

Maja då. Jo hon är i sitt esse. Idag har hon visat sitt humör även på dagis fick jag höra. Skrikigt o kastat saker. Precis som hon gör hemma. Men det var första gången på dagis ;-) det goda humöret följde med hem oxå. Men nu har hon sommarlov till den 6 augusti.
Min bil som jag har nu ska förhoppningsvis få nya skivor i helgen o bli körbar igen. Det sura i kråksången är att den nya bilen är försenad till vecka 31!! Såklart. Den vanliga turen. Allt denna vecka har ju redan gått åt helvete så varför inte det oxå. Innebär att jag sitter där jag sitter tills dess! Får inte plats med två barn stolar i bilen så vill vi iväg allihop innan dess kommer vi få lov o ta två bilar. Det roliga är ju att det inte är bil försäljaren som ringt o sagt det o hade nog inte fått veta de om inte syrrans kille jobba där.. Ingen vidare service enligt mig!
För att göra denna vecka komplett med djävlighet så börjar solleröloppet imorgon.. Utanför dörren.. Vägen till affären avstängd, vägen från ön, avstängd! Bara hoppas att det ska ske ett under o förlossningen starta med dunder o brak så vi måste rusa från ön. Jag menar i brist på nattliga drömmar så måste jag ju få dagdrömma lite ;)

Nej idag har folk nog gjort klokast i att hålla sig ur min väg o de som inte gjort de har fått höra ömsna ramsor..
Nu väntar jag på revenge sen blir det väl boken som får följa mig i natt oxå.. Tips på mer böcker att läsa tar jag gärna emot!

Glad midsommar på er iaf!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards