Diddi

Alla inlägg under juli 2011

Av Diana "Diddi" - 7 juli 2011 00:20

Var lite orolig när jag kom hem idag efter att jag hämtat bilen. Har haft rikliga flytningar i ett par dagar nu och när jag kom hem såg jag att jag hade lite blod i trosorna. PANIK! Men som tur är så är jag förberedd med information. Så länge jag inte har ont och det inte blöder rikligt så är det ingen fara. Och det blev inget mer än det lilla i trosorna. Kankse är gammalt blod bara. Men även om jag var förberedd så blev jag skräckslagen. Alla tankar hann komma på mindre än en sekund.


Men inget mer än de så jag är lugn. jag har inte heller haft någe ont så jag försöker att släppa de men jag är livrädd att det ska bli mera.. Men bara å hålla ögonen öppna. Just nu verkar det lugnt igen iaf.


Trött som en tok så jag kryper nog ner i sängen nu..

Natti Natti


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 5 juli 2011 17:27

Strandsatt på ön. Igår höll vi på å smälla på väg till affären. Mina bromsar är en historia för sig. Men dom är kassa å ska bytas imorgon. =) Så den får stå där den står tills jag ska in imorgon. Idag har jag och älsk varit och handlar nya plank till fasaden. Några som behöver bytas ut. =/ Så klippte vi gräset som började likna en äng också. Jag klippte mindre än halva innan jag höll på å dö och älsk fick ta över. Jag gick och la mig på soffan och väntade på skjuts till affären. =) Så man fick i sig en sen lunch. Nu ligger jag ny duschad på soffan och myser med mina djur. Trött som en tok är jag idag men tänkte att jag håller mig vaken så kan jag sova tidigt istället. =) Som om att de kommer att lyckas. Men ja ja. Senare problem. Ska kolla på blind side och mysa vidare innan jag ska på promenad med lufsen. :P


En bra dag! En riktigt bra dag! =)


Hoppas ni andra haft en bra dag också.

Kram på er

Av Diana "Diddi" - 4 juli 2011 00:45

Lägger in en länk till DN´s artikel om ofrivillig barnlöshet: http://www.dn.se/nyheter/sverige/barnlosa-mar-psykiskt-daligt


Har suttit å svurit ett par minuter nu innan jag började skriva här. Läst kommentarerna som folk lämnat. Svar på tal.

Alla som är ofrivilligt barnlösa vet mycket väl om vilka alternativ som finns. Adoption, insemination, IVF osv. Adoption är ett alternativ som många klarar av att ta utan att göra något annat försök. Fine för dom. Men alla vill inte adoptera. Det är ett fritt val som alla människor har. Sen en annan kommentar som störde mig oerhört var att någon påpekade att han inte tyckte att våra skattepengar ska gå till IVF osv. Men då undrar jag. När får jag använda min beskärda del av skattepengarna som JAG betalar in varje månad från MIN lön som JAG deklarerar för? Bara undrar? Är det inte MIN rättighet att få del av mina skattepengar precis som alla andra som söker sjukvård och allt annat som vår skatt går till! Vad jag vet så är det skatteplikt i Sverige vilket betyder att ALLA betalar skatt. Även om man får bidrag eller liknande så betalar du ändå skatt på det hela. Fast de flesta som är Ofrivilligt barnlösa går dock inte på bidrag. Dom jobbar, hederligt jävla jobb som vilken jävla svensson som helst. Men enligt den kommentaren så ska inte jag få använda min beskärda del av MINA skattepengar till det jag önskar mest av ALLT på denna jord. Jag vill inte adoptera och jag har en enkel anledning. Jag vill inte att mitt/mina barn ska fundera på sina rötter någonsin. Jag vill få vara egoistisk och från början till slut få vara mitt/mina barns enda mor någonsin. Ja jag kankse är egoistisk men det är så jag känner. Jag ser inget fel med de som adopterar, snarare att dom är starka och vågar. För jag vågar inte. Jag vill ha mitt eget kött och blod. Men som sagt de som adopterar är inte sämre för det. Men bara en kommentar som retade mig ordentligt. Har flera vänner som är adopterade och iaf en av dom vill leta efter sina rötter och se varifrån h*n kommer. (Vill inte nämna namn! Elr peka ut någon.) H*n vill se om det finns fler syskon, en mamma i livet kankse en pappa. Men h*n vill veta sina rötter. Jag förstår det helt och hållet och det är min största rädsla med att adoptera. Någon gång kommer man vilja veta varifrån man kommer.


Hur som haver så är jag iaf i 6+6 idag =) (och de är inte IVF eller annat utan ett helt naturligt underverk.) Så imorgon om jag fattat det rätt så går jag in i vecka 8 damn vad fort det går. Men oroar mig ännu. Det släpper väl kanske så småning om. Eller inte. Jag om någon vet att de kan gå fel även om man går hela tiden ut.


Men nu har jag babblat tillräckligt. Ska sova. Trött som en tok, ryggen värker hela vägen ner i fötterna. Nu förtjänar jag en ledig vecka. Ska njuta som en TOK!

Puss på er!


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 3 juli 2011 00:05

Trött och less på allt! Dagen har känts piss. Lätt irriterad, trött, sur, å ja allmänt less.

Orkar inte riktigt bry mig om något! Är de inte något/någon som är irriterad och gnällig av gästerna så är det nån i köket. Eller så är det jag. Idag har det varit en släng av allt. Även om jag inte riktigt vill erkänna de så är jag lite less på mina kollegor. Inte för att dom är jobbiga eller så utan de är bara själva situationen, jag blir så lätt irriterad och missförstådd. Som personer är dom däremot helt underbara. Och dom är faktiskt riktigt roliga att jobba med. Bara jag som har en dålig dag och uppfattar allt negativt. Aja nog om det.


Illamåendet sitter i fortfarande. Imorgon har jag gått 7 fulla veckor & på måndag går jag in i vecka 8 =) Allt går så fort. Och nej jag kan inte riktigt greppa de ännu. Men de börjar smälta in sakta men säkert.


Nu går jag mest och väntar på mosters guldklimp som verkar trivas bra i systers mage. Ledig hela nästa vecka och tycker att h*n kan titta ut då. Men ja det är ju ett par dagar kvar. Tänker på dig syster. Är så nyfiken och hoppas bara att ALLT går bra. =) Njut nu sys i massor. =)

Känns lite som att jag har gjort så alla som ska ha barn i min omgivning inte har fått njuta av de. Om ni känner så så ber jag hemskt mycket om ursäkt. Men jag har full förståelse för att ni känner/känt så. Det är ganska fruktansvärt att jag fått påverka er så mycket negativt. FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT!!!


Nu ska jag kolla på någon film och försöka sova lite. Jobba lite till imorgon sen är jag banne mig ledig i en hel vecka. Och jag lovar, den kommer rinna iväg.


Hoppas ni haft en trevlig helg.

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 1 juli 2011 00:00

Hur mycket jag än tänker på det så kan jag inte känna att jag har fattat de här än. Att allt är en cirkus och en konstig dröm. Men illamåendet och yrseln gör mig ganksa säker ändå. Men jag kan inte sluta kolla pappret efter varje gång jag varit på toa, (och de mina vänner är ett x antal gånger per dag) tanken som man så väl känner igen. Blodet på pappret och man vet att de är kört. Men nej inget sånt. Allt är tidigt. Men jag räknar veckorna till nästa besök på MVC men antagligen kommer jag att få gå till IVF-Kliniken i Falun först. Jag skulle iaf ringa dom den 1a Augusti. =) Berätta hur det gått/går. Men ja vi får ju se. Den första Augusti är jag (Peppar peppar ta i trä!!) i vecka 11 elr va de 10?! Jaja något sånt iaf. =) tror de är elva. Och jag menar det är bara en månad kvar tills dess. Fyra veckor. Fyra veckor går jävligt fort. Jag menar vart har Juni tagit vägen? Nej det går fort men jag har inte rikigt greppat det än.


Men misstolka mig inte. Jag är glad. Jag är ÖVERLYCKLIG! Men allt är så svårt att fatta! Drömmen som kankse är på väg att bli sann..


Nu är det jobb i helgen sen på måndag går jag dels in i vecka 8 och jag är ledig en HEEEL vecka hur underbart är inte de? =) Ska måla lite hus hade jag tänkt så jag ska dansa sol dansen så jag får göra de. För prognosen ser inte lovande ut, just nu spö regnar det om vartannat och så hör man lite muller. Men Tja lite skönt är de. Sommar i Sverige helt enkelt. =)


Nej nu ska jag krascha i sängen. Ska dra med mig min lilla familj också. =)

Natti natti

Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards