Diddi

Alla inlägg under juli 2011

Av Diana "Diddi" - 19 juli 2011 18:14

Det verkar stå stilla för de flesta nu. Eller så beror de bara på att det är sommar som det är lite blogg torka.. Trist men jn man har ju ett liv också.


Själv ligger jag i soffan och moffar i mig en chokladkaka =) Hur gott som helst. Har inte haft sånt sug på sötsaker som jag fick idag. Och det är verkligen sånt sug som JAG MÅSTE HA DET NU! Så jag fick åka på affären efter maten och köpa mig choklad. Passade på å hyra en film så ikväll ska jag se på - Just Go Whit It - Så jag hoppas den är bra.


Men kan ju berätta att jag myst med min mamma idag. Min mormor och min morbros fru och min kusin. =) Berättade för min fina mormor att hon blir gammelmormor i februari igen =) Hennes kommentar var " Men ska du o ha en liten?!" =) Min mormor är fin.

Sen åkte jag å mammi å köpte bebiskläder till Prinsen. =) Men väldigt dåligt utbud i Mora. Så jag ska kolla lite vad man kan hitta för fint här på nätet.


Nej titta på film och moffa mera godis =)


Puss på er.

Av Diana "Diddi" - 18 juli 2011 18:00

Jag har blivit MOSTER till en liten (Läs stor) Prins på hela 4310g och 50lång. Föddes igår söndag den 17/7-2011 kl 13:32

Äntligen är du här sötnos.

Grattis till Mamma C & Pappa J. Önskar er ALL lycka till med lillknodden.

 

 

Annars så har jag jobbat hela helgen. As mycket folk på fredagen och mindre folk på lördagen och så sa det pang på söndag kväll igen. Nu är jag lycklig att  jag inte jobbat idag. Regnat och det innbär alltid mycket folk.


Har fått veta att mitt humör när upp och ner. Enligt min sambo är jag ett praktexempel på det han läst om graviditeten.. Så jag får väl ta det då. Han om någon borde väl veta de. =)


Går in i vecka 10 idag. =) (9+0) men ja om en månad så ska vi upp på mvc igen. Känns långt borta. Men nu ska jag vila lite med en knäpp film och en mysig familj. Eller ja delar av den. =)


Ha en bra dag. Kram på er.


Av Diana "Diddi" - 14 juli 2011 21:47

Får nog inte bli moster idag. De går sakta för dom. Dom ska avvakta nu och se om de sätter igång mer till natten eller morgonen. Åh som jag har väntat idag. Men den som väntar på något gott...


Har försökt mig på att diska på kvällningen, har gått mindre bra. Fick diska i en kvart å sen vila i en kvart Blev så illamående så jag trodde jag skulle tuppa av. Ska nog ta å ringa till MVC å höra om jag kan äta nå åksjuketabletter elr liknande för å minska det. Blir jobbigt om man ska ta sig igenom en dag som denna fast man måste jobba. Så vi får se om jag inte kan ta något. Stod på vårdguiden att man kunde äta nå som inte var skadligt men jag vill dubbelkolla med mcv innan jag köper något. Tungt å gå upp till åtta imorgon bara. Men vad gör man inte.


Ska ta och gå å försöka diska upp det sista och torka av lite innan jag ska göra mig förtjänt av lite winergum. =) Kanske göra lite mera mat också så man inte blir så hungrig å illamående tills imorgon bitti. Glad så länge jag slipper kräkas. =) Nej ska ge mig på disken igen. Å gå till min kära toalett för 711:te gången per dag ;)


Det är underbart att vara gravid men shit, ska man vara så här trött å illamående i minst 4 veckor till?!? Okej da. Jag är det mer än gärna bara Kludd får vara kvar å må bra.


Trevlig Helg på er.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 14 juli 2011 17:09

Trött som en tok idag. Spenderat större delen av dagen på soffan och kollat på film. Fått i mig frukost lunch och mellanmål. Funderar på vad man ska äta till middag. Men först så ska jag diska upp berget i köket. Diskmaskinen har ju sagt upp sig så jag får ju lov å offra mig. ;)


Sitter och väntar spänt på nyheter. Syster är på förlossningen åkte in idag på dagen har haft sammandragningar hela natten som jag fattat det. Så nu vill jag bara höra att allt har gått bra. =)


Kan inte riktigt slappna av idag. Lite små irriterad på små saker hela tiden men ja, det får gå. Nu är jag iaf ensamhemma med djuren så jag kan iaf inte häva ur mig något dumt till sambon. Men han kommer ju hem snart igen. ska försöka städa lite så de känns lite bättre.


Promenix med vovven och sen hugga in på disken.

Hinner nog uppdatera en gång till under dagen =) Speciellt om det kommer ett litet underverk =)

Av Diana "Diddi" - 13 juli 2011 23:45

Halloj i stugorna.

Sitter i soffan med mina för trånga byxor och super uppsvällda mage i dom enda jeansen som jag kan ha än. Dom börjar bli lite trånga men funkar så länge jag kan byta och knäppa upp dom om jag ska sitta länge.


I måndags så tog jag med mig lite mat hem från jobbet. Lite biff med curry som jag älskar. Men efter som jag inte orkade ta bort tallriken med en gång så spred sig en curry doft som hette duga och jag höll för första gången på att kräkas. Sprang till toan å hulkade men det kom inget. SKÖNT! Jag hatar att kräkas. Men vem gör inte det. Så kom jag till jobbet dagen efter och kockarna står och göra curry sås. Jag sprang förbi och greppade dammsugaren å rymde ut i restaurangen. Har blivit sjukt känslig mot dofter och smaker. =( Jag som älskar mat. =/ Men men jag står som sagt mer än gärna ut. Illamåendet har blivit mycket mycket värre, från morgon till kväll måste nästan äta något konstant för att inte bli helt svimfärdig. Det går ganska bra än så länge. Men det är jobbigt för jag vet inte vad jag ska äta bara. Hehe.


Men men. Ska nog försöka med något åksjuke/illamående piller som dom rekomenderade. Något måste göras annars blir de jobbigt att jobba.


Har iaf till kvällen varit på bilbingo med min älskade mammi, syster var trötter och hade lite sammandragningar och ska till Falun imorgon på spec. MVC hon hade högt blodtryck och ska dubbelkolla de imorgon. Men jag tror att de är dags snart. =)


Ska mysa med min underbara lilla familj nu när vi äntligen är hemma tillsammans.


Ha det toppen!

Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 11 juli 2011 22:53

Ny vecka inledd på fler än ett sätt. Idag är det 8+0 vilket betyder att vecka 9 inleds =)

Har jobbat idag. Gått toppen bra. Var lite orolig i morse för jag mådde så illa så jag knappt kunde stå upp trost att jag åt mat. Men det blev bättre. Har haft bra med folk hela kvällen. En grupp asiater och en massa norskar och ja en del svenska också. Men bara söta och trevliga gäster. =)


Fått i mig lite kvällsmat och nu njuter jag av lugnet i soffan med Johan Falk. =)

Ska snart knata ut med hunden på kvällspromenix och sen ska jag nog dyka ner i sängen och försöka sova. Fick inte mycket sömn natten som var hunden bökade som aldrig förr och jag toksvettades. Men idag är det lite svalare och hoppas på å sova gott.


Har börjat med Pevaryl för å se om klådan försvinner men måste nog säga  att den snarare är värre.. Men har några dagar kvar å behandla så vi får väl se får ju ringa VC annars å höra hur jag ska bära mig åt. Blir tokig snart. Men jaja. Det går väl över så småning om.


Nu ska jag kolla klart på Johan Falk. Ta mina vitaminer och sen ska jag knoppa.


Hoppas ni får en fin vecka allesammans.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 10 juli 2011 20:58

Uj vad jag är seg idag. Har varit seg hela min lediga vecka. Inte gjort många knop idag inte. Men men. Det är ganska skönt. Inga måsten fast jag hade en massa innan veckan började. Men nu är den snart slut. Ska mysa i mig en god paj och lite grönt till någon film på tvn innan jag kojsar för dagen.

Imorgon kommer rutinen tillbaka igen. Jobbet. Längtar lite till det men är lite rädd för stessen. Så lite fint väder att börja veckan med hade inte varit helt fel. =) Men ja imorgon börjar allvaret igen. Skönt men ändå ett par dagar till hade inte varit helt fel.

Idag brakade diskmaskinen sönder. Den har stått å gått i 3 timmar nu och ska vara klar inom 40 minuter egentligen. Den låter ruskigt illa. Men jag vågar inte öppna den ifall den är full med vatten. Älsk får det ärofyllda uppdraget ;) Jag hoppar nog det. Jag kan diska för hand så länge. :) Men lite mysko att den bara slutar sådär. Men men. Teknikens under. =)


Paj och grönt sen ska det bli film.

Ses då sötisar.


Carpe Diem

Av Diana "Diddi" - 9 juli 2011 22:15

Paniken har lagt sig. Det kom inget mera blod, har däremot flytningar som heter duga. =/ Mindre mysigt men jag står mer än gärna ut med det. Huvudsaken är att kludden klarar sig. Idag är jag på vecka 7+5 vilket betyder att jag gått åtta veckor snart och går in i den nionde. Shit vad fort det går.


Idag var det meningen att jag skulle följa med Jess och familjen till Aquanova men igår när jag insåg att jag kankse måste pröva å se om mina bröst får plats i någon bikini blev besvikelsen stor. =( Om jag hade stora bröst innan jag var gravid så har dom växt på sig en storlek till. Ska nog ta en sväng förbi "stan" imorgon och kolla om inte Lindex har öppet och har en större BH som också är trång. Nedrans. Trodde inte dom kunde bli så mycket större än vad dom redan var. Tji fick man. =) älsk är väl nöjd antar jag ;) . Tänk om man själv kunde vara de också. Hade jag säkert varit om jag inte redan haft så stora. =/


Så iaf jag ställde in Aquanova för bikinin var för liten, fick en mys morgon med älsk och en mys eftermiddag med Mammi. Har varit ute och promenerat hunden på kvällskvisten, så varmt att gå långt på dagarna så vi tar en lång promenad på kvällen istället. Måste ju hålla både hunden och mig själv i trim. Nu njuter vi av en tårdrypande film och bullar. =) Haha. Hungrig KONSTANT! Och om jag inte äter blir jag illamående.


Förresten. I natt var första natten som jag fick pallra mig upp på toa, vilket ALDRIG händer annars. Men magen gjorde ont och blåsan var proppfull. Så nu vet jag vad jag har att vänta, dra mig upp på nätterna. Fick knappt upp ögonen när jag snubblade in på toa.. Men men. Vad gör man inte!


Men nu tycker jag att systers bebis får titta fram. H*n har gömt sig ALLDELES för länge nu. Moster är nyfiken på dig lilla hjärtat.


Myst med brorsbarnen i massor eller ja några timmar både torsdag och fredag. Sötnosar. Nu längtar jag tills nästa gång. Men mest längtar jag efter att få se mosters hjärta.


Nej nu ska jag kolla klart på filmen.

Puss på er nötter =)


Carpe Diem

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards