Diddi

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Diana "Diddi" - 30 augusti 2012 22:24

En underbar dag där man kopplat bort allt och bara tagit dagen som den kom. Följde med E o fina dottern till Valbo för lite shopping. Maja sov en stund på vägen ner och när vi var framme var hon en glad och nyfiken tjej. Hittade en sjal och ett par skor till mig själv och en body och byxor och en sttickad jätte söt cardigan typ som är perfekt för höstens ute dagar =) Lite mat och sen gav vi oss in på Ikea och kollade runt inna vi tog en fika och fyllde på Majas mage. ;) 

Sen kom vi till det roliga. Självplock!! Hittade lite behövda saker och även två kankse inte sååå behövda saker dvs två mattor som var jätte fina. Men absolut värda. Skönt med lite färg. =) Däremot två trötta och kinkiga barn senare så packar vi in oss i bilen och beger oss hem igen. Bilen börjar rulla och båda barnen somnar som stockar och vaknar strax innan bilen stannar i Mora. Så ikväll fick Maja vara vaken lite längre. Vi var in till mamma/mormor innan vi åkte hem och la oss på golvet och pratade lite. Skönt för fröken att sträcka på sig och mysa. Väldigt skönt för mig också ska väl tilläggas. Fått mig en riktig mys tjej som älskar att kramas och mysa. 


Till halv nio sov iaf tjejen och jag landade i soffan. Snart ska jag hoppa i säng också å hoppas på att damen sover gött. De kommer jag garanterat göra. 


Kvällen har tankarna farit och minnen har pratats idag och det sätter fart på tankarna och jag läser lite gammalt "skit" om allt och inget men någon tår har rullat och faktiskt var det ganska skönt att släppa garden lite å låta det komma. Tårarna kom av både sorg, glädje o allt det där som göms. Men det får onekligen tankarna att fara. På samma gång blir jag så arg på folks jävla skitsnack om andra människor. Avundsjuka j*vlar!!! Tänk på att ni får tillbaka det en vacker dag! Varför inte vara avundsjuka/svartsjuka utan att såra och få människor att må dåligt? Bra avundsjuka o dålig avundsjuka. den bra är att vara glad och avundsjuk på att någon åker på en semester som du själv gärna hade velat åka på eller att någon fått ett jobb som du vet att den ville ha o sen vara glad men kanske lite avundsjuk på att den fick det som du också kankse ville ha. Att kunna glädjas med andra och dela sorg med andra är TYDLIGEN få förunnat. Snälla sluta snacka skit! Är det något du har att säga om mig säg det till mig då å låt mig inte få veta det av någon annan! Sluta sabotera andra människors liv bara för att du inte har något bättre för dig! Jag har en idé!! SKAFFA DIG ETT EGET LIV ATT PRATA OM!!! 


Over and out!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards