Diddi

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Diana "Diddi" - 11 augusti 2012 21:23

Här igen. 

Lilltjejen har fått fram lite av en tand =) Det förklarar lite av kinkigheten hon haft för sig de senaste dagarna och de oroliga nätterna. Japp, dom kommer nu. Men hon drömmer och gnyr å så vaknar hon till av att hon gråter. Men hon somnar om bara hon får nappen och lite vyssande. Annars är hon rena rama drömmen. Glad och underbar. I allafall så länge mamma är i närheten ;) 


Varit på dop idag för fina N, min gamla kollegas fina kille. Han och Maja roade sig bra med varandra genom att göra "pruttljud" så saliven sprutade. Iaf Maja var road. =) Nu är man utan bil då mamsen har lånat den för hon ska iväg en sväng imorgon. Önskar man hade orkat föjla med men faktiskt är jag rätt sliten efter den här veckan. Farit å flängt varje dag. Så imorgon blir de högst en barnvagnspromenad med henne. Fast jag ska själv försöka å ta mig en pw/löptur, det där med att springa funkar inte riktigt för mig då min fot är helt kajko. Gör tok ont när man sätter på skorna böjer (sträcker) ut den. Känns som när jag brukade ha hälsporre. Men jag ska se om det går lättare å springa bara jag tappat några kilon till, kankse är så enkelt att jag är för tung fortfarande så det påverkar knäet å strålar ner i benet. Men det går framåt iaf. 10 kilo kvar till startvikten vid inskrivningen. Men mitt personliga mål är 20kg. Så det har gått åt rätt håll. Och LCHF är MYCKET enklar än vad jag trodde. Har till och med hittat ett low carb bröd så man kan äta en skiva av om dagen vilket räcker gott för mig på morgonen. =) Å yoggi mini är underbart. Pasta, ris o sånt saknar jag faktiskt inte alls. Även om de är jobbigt att handla så går det men jag får lov att handla lite åt gången för jag är så osäker fortfarande. Men nu ska jag ta tag i träningen ordentligt oxå. Barnvagnspromenader i all ära men å få den där egna tiden å gå i min takt utan att behöva stanna upp är helt underbart det med. Fast det är ju såklart roligare när Maja är med och vi "pratar" (jag pratar och pekar och hon skrattar) brukar berätta lite var vi är och hästarna i hagen och allt sånt. 

Helt sjukt att hon nästa vecka blir hela 5 månader. Tiden springer verkligen iväg. 


Vi har ju börjat med smakis portioner också. Kan konstatera att hon mest troligt inte tål banan. Eller iaf något som är i banangröten. Får prickar hela halsen och bröstet men två dagar senare är de borta igen. Hon reagerar inte så på den milda havregröten. även om hon inte verkar gilla de så mycket. :/ Men men vi försöker ett tag till, tror det är mest konsistensen som är problemet för morot å potatis pure tycker hon om o även potatis å palsternacka, men bäst är nog frukten =) Så vi får väl se om hon äter mera gröt så småning om. 

Men nu knölar fröken så jag lär väl springa. 


Carpe Diem!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards