Diddi

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Dag 9.

Av Diana "Diddi" - 9 december 2012 20:21

Japp då var vi inne på dag nio av 21 . går förvånansvärt bra o att jag sett sånt resultat på vågen o måttbandet gör det hela ännu lättare. =) Jag har alltså på åtta dagar gått ner 4,6kg runt midjan har jag tappat 7cm o låren har minskat med nästan 10cm.. Do I need to say anything else?? =) Just nu är det kanon med andra ord. =)

Att jag blir sugen på saker är väl bara naturligt, eftersom jag matar majsen flera gånger om dagen så luktar vissa saker så jävla gott.. Men tur det är barnmat ;) Men jag lagar ju även lite mat till gubben också men de har också varit ganska lätt. Korven luktar sjukt gott o något jag faktiskt längtar efter =) Men när min kur är slut ska jag festa till det med en liten köttbit har jag bestämt. =) Så får vi väl se hur mycket jag kommer få i mig av den.. =)


Har jobbat lite i helgen också på Tomteland. Har varit riktigt skoj. Var väldigt nervös innan men de gick kanon. Tur att kollegorna var lite teater apor så dom babblar ju på, inte direkt såna man måste dra ur orden.. ;) Mycket folk men riktigt kul. Majsens mormor var här i natt o passade henne så jag fick sova lite i morse också.. =) 


Dock har det blivit dåligt med träning under helgen men jag får ta igen det i veckan. Var meningen att jag skulle ställa mig på crosstrainern men jag har pysslat med så mycket annat nu på kvällen så jag har inte direkt haft tiden sen gubben kom hem. Han har ju jobbat hela dagen så de var inte bara o göra de eftersom Majsen tycker maskinen är så rolig... ;) Men imorgon ska den få sig en omgång.. eller jag få mig en omgång kanske.. ;P 


Maja kryper för fullt o har inte alls tid att sitta still en minut. Kryper hon inte så står hon o reser sig mot bordet eller det som är närmast som gör att hon kan resa sig. Så vill man hinna gå en sväng med dammsugaren så måste man tajma in hennes humör för en tur i gåstolen.. ;) Mat tycker hon är kul o allra helst om hon får äta den själv eller ge den till hunden som vid varje måltid ligger under stolen o hugger in så fort något nuddar golvet ;) 


Imorgon så ska jag som sagt träna lite, men ska även ta mig in till Mora o handla lite grejer. Såg det var knapert med kattmat så det får nog bli prio ett imorgon. Vi ska även försöka ta oss ut på en promenad så jag hoppas de inte är så förbannat kallt ute. I natt när jag åkte från Gesunda så var det 24 minus o de kändes ju inte allt för frestande.. :/ 


Hoppas ni haft en trevlig helg o en mysig andra advent. Imorgon är det bara två veckor kvar till julafton :D 

Carpe Diem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards