Diddi

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Diana "Diddi" - 31 december 2012 20:37

En återblick över det gångna året.. 

Ett år jag trodde att aldrig skulle hända, två o en halvmånad gravid innan det största i mitt liv hände. 

Den största dagen i mitt liv den 16/3-2012 07:39 föddes min vackra dotter. Ett mirakel som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Efter en kaotisk tid på sjukhuset fick vi äntligen komma hem till vårt älskade hem. Det blev en omställning som hette duga. Att gå upp mitt i natten o byta blöja o göra flaskor var tredje timme. Att se hur det lilla livet växte, självklart kom det en del oro med det lilla knytet då hon visade sig ha ett hål på hjärtat. Kontroller på bvc o B&U-mottagningen i Falun. Men hon är stark vår lilla tjej o växte på sig o hålet verkar gå åt rätt håll också. LYCKA!! 

Nu när man ser tillbaka på allt det fina man fått uppleva så känner man sig omtumlad o som att man nästan är i en dröm.. Så känner jag varje dag jag får med lill hjärtat. (kärt barn har många namn (:) Jag kan än idag nio o en halv månad senare känna en sån lycka varje gång jag ser på henne. Gråta av lycka, gråta av oro, gråta för vad framtiden ger henne. Rädslan kommer nog aldrig att försvinna. Mitt 2012 blev så mycket bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Och nej, allt har inte varit guld o gröna skogar, man är less vissa dagar av sömnbrist av bristen på närhet till varann, av bristen på tid man måste lägga på hemmet. Vi har grälat, vi har varit osams i dagar men ingen har någonsin sagt att det ska vara enkelt. Jag vill inte att det ska vara enkelt heller. Det är ju dom stunderna som drar tillbaka mig i från drömmen. Bubblan. Bubblan man hamnar i när man fått en liten. Och i slutet av året har fröken börjat visa att hon är intresserad av omvärlden o andra människor. Vill upp o gå o leka på ett helt annat sätt. Hon visar tydligt om det är något hon inte vill o man får lirka lite. Men det går. Hon är så otroligt snäll o har sånt tålamod. 

Året slutade både bra o dåligt. Majsens hjärta har läkt ihop till hälften o den är sån total lycka. Dessvärre så ligger en vän på sjukhuset o har varit i en olycka, med livet i behåll som tur är!! Jag hoppas att han får ett mycket mycket bättre 2013 för det förtjänar han verkligen efter det här. 


Jag längtar till fröken blir ett år o det händer under 2013. Jag längtar tills jag får jobba igen även om det innebär att vara ifrån mitt älskade hjärta. Jag längtar efter 2013 o allt som det har att erbjuda. På gott o ont. För ett år kan knappast få gå förbi smärtfritt. Men ge oss inte så hårda smällar, tänk på att vi måste klara vardagen också kära 2013. 


Vill avsluta med att säga:

Ta vara på era nära o kära. Säg till de ni bryr er om vad dom betyder!

Jag älskar min familj o önskar er ett riktigt fint 2013 o all lycka ni kan få. O Alla mina fina vänner. Detsamma till er. Ta hand om er!!


GOTT NYTT ÅR!!

Av Diana "Diddi" - 31 december 2012 17:15

Gott nytt år allesammans!

Av Diana "Diddi" - 31 december 2012 17:15

Gott nytt år allesammans!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards