Diddi

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Dag 5.

Av Diana "Diddi" - 5 december 2012 20:44

Femte dagen o allt känns så lätt. =) Jag fusk vägde mig igår o såg att den visade minus 2 hela kilon. Så nu vet jag att det funkar. Jag har nu också provat alla smaker jag köpte på mig. Jag gillar alla men den jag gillar minst är Jordgubb, den bästa är nog grönsakssoppan eller banan, faktiskt så var banan as god, bara vattnet var så där iskallt. Smakade skumbanan... ;) 

Är inte alls sugen på något speciellt faktiskt, törstig är jag så jag dricker en hel del. O har fått en hemsk andedräkt men de hör väl till så idag köpte jag på mig munvatten ;) 

Jag har energi till tusen o har återinvigt crosstrainern o idag var jag ute o skottade snö. =) 

Jag o Majsen åkte också in till Mora idag o fixade lite reflexer till vagnen så vi kan gå med hunden nu när pappan jobbar lite annorlunda. Kall promenad men skönt. Träffade även mosters gofis en sväng o moster o mormor. 


Imorgon var det tänkt att vi skulle på babysim men jag ska kolla om det har dykt upp några fler prickar på min tjej. Börjar tro att hon fått vattkoppor då hon har fått två prickar på skallen idag. Men vi får se imorgon om det är så.. Men de känns lite surt för vi har missat två gånger på simmet nu för att vi varit sjuka så de hade varit skönt om vi kom iväg imorgon. Men time will tell. 


Jag ska iaf utmana min crosstrainer imorgon igen o så ska jag dra med mig skrutt Majsen på promenix med hunden. 


Och så måste jag berätta, Jag ska jobba på Tomteland nu i helgen. =) Det är midvinterblot (tror de stavas så) o en gammal kollega undrade om jag kunde jobba. Så på fredag halv fem ska jag vara där o se mig om. För att börja jobba klockan halv sex. =) Då ska gubben vara hemma med våran skrutt. O på lördag får skruttan spendera kvällen med mormor sen kommer jag o joinar när jag slutat. =) 

Ska bli så kul, o så spännande. Jag älskar ju att jobba men jag älskar ju min Majs oxå. Så det kommer nog kännas i hjärtat men en dag måste man ju iaf. 

Ännu mer nu när jag fick ett brev från F-kassan att mina sjuknivå dagar är slut i mitten på Januari.. =/ Så då har jag bara lägsta dagar kvar så vi får väl se om inte gubbstutten ska få vara hemma lite.. Men vi får se.. De löser sig säkert. 


Nu ska jag klunka lite vatten o hoppas på något bra på tv. =) 

Ha en toppen kväll. 

Kram på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards