Diddi

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Diana "Diddi" - 9 januari 2012 22:20

Dagen har varit toppen. Myst med vänner och familj. Nu är jag helt slut och dessutom dyng förkyld. Men jag är glad att jag slipper systers feber.. *pepparpeppar* Krya på dig fina syster!


I brist på saker att göra har jag snott en lista.. =) Mycket nöje ;)


2011


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

     Mitt/vårt första FET. Såg för första gången ett positivt grav-test.


2. Höll du några av dina nyårslöften?

      Har inga såna.  


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

     O, ja. Flera stycken..


4. Dog någon som stod dig nära?

    Kors i taket, men faktiskt inte...


5. Vilka länder besökte du?

      Höll mig mest på hemma plan. =)


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

    En välskapt liten bebis..


7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

    Den 23/6 och den 17/7. Den 23dje fick vi vårt plus på stickan och den 17de föddes mosters prins.


8. Vad är din största framgång 2011?

    Tagit sig igenom året?!


9. Största misstaget?

    Varit för fokuserad på "skapandet" av vår bebis och missat så mycket av min systers gravid lycka.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

     Inte direkt förutom den ihållande febern jag hade i början av året. Annars bara små förkylningar.


11. Bästa köpet?

     Måste vara barnvagnen och babyskyddet!


12. Vad spenderade du mest pengar på?

     Bilen..


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

     Att få se systers och J´s Bebisar och att få känna och se på vår bebis. Ren och skär lycka!


14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2011?

     Två låtar med Veronica Maggio(?) som jag inte vet vad heter..


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

     Det har nog gått ganska hand i hand å varit jämt fördelat.. Sista halvan var mest glädje dock. =)


16. Vad önskar du att du gjort mer?

     Varit mer närvarande hos dom som betyder..


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

     Varit mindre självupptagen.


18. Hur tillbringade du julen 2011?

     Med bror och hans familj.


19. Blev du kär i år?

     Möjligt att man blev de igen.. ;)


20. Favoritprogram på TV?

     Längtan till ett barn. tror jag den hette serien som gick på trean.


21. Bästa boken du läst i år?

     Oj. Svår fråga. Rädda Felix tror jag den heter. men jag minns inte om de var 2011 jag läste den elr inte.


22. Största musikaliska upptäckten?

     inte just något/någon..


23. Något du önskade dig och fick?

     Ja, en graviditet.


24. Något du önskade dig men inte fick?

     Massor men jag kan vara utan det så länge bebis mår bra och kommer till oss.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

     Fikade med Söt, Mamma, syster, systerskille och deras bebis och J med familj. Sen mys med film och firade att de kritiska veckorna var över =)


26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

     Ja men man får vara nöjd med det man får om man önskar så mycket som jag. =)


27. Vad fick dig att må bra?

     Söt får mig oftast att se saker mer positivt. Men vad skulle man vara utan sin familj?!


28. Vilken kändis var du mest sugen på?

     Haha.. Ingen tror jag.


29. Vem saknade du?

     Året i sig har jag tänkt mycket på min bror och hur saker å ting hade varit om han fanns.


30. De bästa nya människorna du träffade?

     Syster sonen och J´s dotter.



Ja mycket nöje som sagt. Imårn ska vi till MVC igen och då kommer en ny magbild. Om jag inte ligger däckad i mer förkylning.. =)


Trevlig vecka folket ;)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards