Diddi

Alla inlägg under mars 2015

Av Diana "Diddi" - 26 mars 2015 20:51

Jag vet helt ärligt inte om jag någonsin kommer våga göra en ny mjölkprovovation.. Vi började en för en tre dagar sen. Idag kom bakslaget! Eller igår kanske. Ont i magen o bara grinar, kan inte bajsa fast hon försöker vilket leder till att hon inte vill äta o några röda små utslag på halsen o låren.. Och så är hon förkyld på de. Blir stopp från idag o enbart mjölkfritt för henne.. Nu kommer vi vänta i ett halvår innan nästa gång och då kommer jag pröva med att droppa i henne mjölk. Var ju på barn igår och vi ska fortsätta medicineringen till åtminstone september innan vi börjar med någon nedtrappning. Passade på o fråga lite om Maja också o hon tyckte väl att vi gott kunde utesluta den rena mjölken men avvakta tills vi varit där innan vi tar bort det helt så de får göra en bedömning. Men att hon inte får någon ren mjölk ska vi väl kunna hålla oss från. Idag var första gången på ganska många dagar som hon faktiskt frågade på mjölk till maten men valde sen istället vatten. Så om en månad vet vi hur vi ska göra även med henne. Känns som ett virrvarr av läkarbesök. Idag var jag på gyn o fick preventivmedel. Vi börjar med ppiller igen o sen ska vi se om jag kanske ångrar mig o vill ha spiral iaf. Denna doktor tyckte jag var mycket bättre på att förklara hur de fungerar jämfört med barnmorskan på mvc. Hon var även väldigt bra på att ge alternativ. Men hon såg ingen anledning till att jag inte skulle kunna ha kombinerade ppiller utan att jag gott kunde få det om jag lovade att inte gå upp i vikt för då hamnar jag i en annan risk zon. Å det har jag ju inga planer på att göra snarare åt andra hållet. Hoppas jag.
Nästa vecka ska jag till kirurgen o göra en ny undersökning. Vill inte ens tänka på det. Gruvar mig redan.. Men men ett ont måste.

Från att ja sovit som en kratta till att få sova någorlunda i någon natt börjar jag känna mig lite mer som människa. Skönt! Majsen hosta har blivit mycket bättre och juni har ju då som sagt tagit över men hon sover ändå förvånansvärt bra.. *pepparpeppar* idag har hon hostat en del men doktorn lyssnade ju på henne igår o tyckte det lät bra så vi andas ut lite..

Snart boka en dejt med John blund o hoppas att även denna natt kan ge någon timme..

Av Diana "Diddi" - 24 mars 2015 20:53

Vi hann bara fira klart Maja o torsdags för att på fredag bli förkylda igen.. Maja först ut med hosta. Fick feber till kvällen o såklart jobba gubben hela helgen. Tacksam att mamma kunde komma ut till sin oroliga dotter. Hon bar bättre redan dagen efter men har fortfarande lite hosta kvar.
På lördag börjar juni o snora o få feber. Det har dock hållit i sig betydligt längre o sitter i än.idag har hon varit piggare iaf. Men vaknade kvart i fem o vägrade somna om igen men vid sju var hon trött o somnade i vagnen ute. Hon sov då i tre timmar!! Men var sen pigg o glad till nästa vända. Ikväll var hon tröttare än tröttast o blev hysterisk istället. Så nattningen tog sin tid ikväll.
Jag är lite snorig o hostig också så jag hoppas gubben klara sig så vi slipper bli sjuka allihop.

Juni firar nio månader idag o har efter ett par dagars strejkande med maten varit duktig på att äta. Hoppas det håller i sig. Det har hänt så mycket under dessa nio månader så det känns som att hon varit här längre. Men när man tänker efter så inser jag hur liten hon är o vad snabbt allt gått.
Imorgon ska vi på återbesök på barn o prata om neddragning på inhalationerna. Hur bo ska lägga upp allt o hur vi ska göra. Blir nog bra.
Idag tog jag mig till elgiganten o skaffade mig en ny lur. Från en Xperia z till en z3 :-) glad tjej.det bästa är att menyerna är lika o fungerar likadant. Denna nya är dock mycket snabbare än den gamla.
Men den gamla får vara igång ett tag till då Maja gärna vill titta på barnkanalen på den så det kan hon få göra.

Trött efter helgen o önskar innerligt att det vänder nu. Ska ta mitt pick o pack o dra mig till sängs strax.

Hoppas ni får en trevlig vecka så ska vi krya på oss lite till ;-)

God natt!

Av Diana "Diddi" - 19 mars 2015 20:32

Då har vi haft lite kalas för Maja. När vi sjöng för henne satt hon o såg generad ut o tittade ner i sin tallrik.. Älskade unge!
Hon fick sin bamsetårta o var nöjd plus att jag gjort en gräddtårta med jordgubbar. Fina presenter o hon var superglad att alla var där. Blev hysterisk o grät som en tok när mormor, moster o kusinerna skulle åka.. Lite pussel på det så lugnade hon ner sig igen.

Trötta som bara den o båda barnen somnade som stockar ikväll.. Vi är inte heller så pigga o ska strax hitta till sängen.
Hitta på något kul i helgen hade varit något. Vi får se vad det blir..
Trevlig helg!

Bild på tårta!

Av Diana "Diddi" - 16 mars 2015 21:00

För tre år sen kom den stora kärleken i livet! Frida Svea Maja! Vid den här tiden på kvällen kände jag mig förtvivlad, du låg på neo och jag fick inte hålla i dig för jag var på BB. Den där känslan när de rusade iväg med dig strax efter jag fått höra ditt skrik.. De längsta Sekunderna i mitt liv då jag väntade på ditt skrik. Sen får jag förklarat lite snabbt att hon måste ner på neo. Så lycklig, så rädd o så ängslig.. Nästan tre timmar tog det innan jag fick höra att allt var stabilt. D kom upp till mig o sken starkare än solen o hade med sig en bild på dig. Sladdar o slangar men du mådde bra. Fyra timmar efter du var född fick jag ÄNTLIGEN träffa dig!
Det har gått tre år sedan den dagen! Så som du berikat o berikar mitt/vårt liv kan jag inte med ord beskriva. Du förstår så mycket och vill så mycket. Du kan beskriva dina känslor så väl o visar gärna vad du känner. När jag ser på dig mitt älskade barn blir jag varm inifrån o ut, varje dag med dig är en välsignelse. Grattis du stora lilla tjej! Jag älskar dig mer än ord någonsin kan beskriva!

Denna månad är det också 10!! År sen jag och gubben blev tillsammans. Tiden går fort när man har roligt ; )

Nu sover födelsedags barnet o på torsdag nalkas det kalas. Jag har lovat att hon ska få en bamse tårta så det gäller att ha koll på fingrarna.. Se om jag hittar någon som kan förstora en bild åt mig oxå..

Trevlig kväll. Här ska det läsas lite.

Av Diana "Diddi" - 14 mars 2015 20:26

Har en enda röra i skallen just nu. Mycket tankar o funderingar o massa praktiskt som ska fixas o donas med. Ville att Maja o juni skulle få samma läkare på barnmottagningen men det var tydligen stört omöjligt enligt sköterskan jag pratade med då de var inriktade på olika åldrar o områden.. Men området är ju i grunden det samma?!? Det var ju det som var grunden till remissen för Juni från början oxå?!? Men men orkade inte tjafsa så jag frågar då jag är där istället o kan prata med junis doktor.

På måndag blir Maja tre år! Helt sjukt att tiden går så fort. Minns fortfarande min lilla bebis som hade sond slang i näsan, oron blandat med tryggheten på neo alla tankar då vi fick veta om hennes hjärta. Hennes första leende, de små busiga ögonen som än idag glittrar till när det är bus i görningen. Åh älskade älskade barn du är helt underbar o livet hade inte varit vad det är idag utan dig. Firandet börjar redan imorgon då farmor o farfar kommer o Maja sa idag att " dom måste ju få tårta mamma" självklart ska vi göra en tårta imorgon! "en sån med grädde o gubbar på mamma!" så imorgon ska vi åka in till mora o se om det finns några jordgubbar..

Maja dras med sin hosta, mest på nätterna o juni har börjat igen oxå. D är snorig o jag har rethosta o blir tätt på nätterna.. Måtte de vara en sista släng..

Igår var vi till syster o lekte med kusinerna i det fina vädret. Idag tyckte Maja vi kunde sitta på trappen o fika i solen så det gjorde vi o som hon myste.. Juni höll under tiden på o krypa ur vagnen så det blev snabbt att spänna fast henne.. Nike nyfiken! Ska snart byta ut baby skyddet till bilbarnstol för henne men till min stora besvikelse saknas det fäst öglor i golvet så vi lär väl sätta i såna först.
Har hemma ser det ut som kaos delux och är inte alls redo för besök. Så vi det så har tvättmaskinen sagt upp sig! Så idag var vi o tittade på en ny men åkte därifrån tomhänta då den vi ville ha fanns inte o som vanligt så försöker de sälja på en som "är så mycket bättre o det är ditt o det är datt o på den ni pratar om finns inte det o det..." försäljare liksom. Så vi åkte hem o får se om vi ska ta oss dit utan frågvisa Maja vill veckan. Under tiden extra knäcker min mamma som tvättare åt oss med bravur! Det kluriga idag var att gå med Maja på lekaffären samtidigt som vi skulle köpa present till henne.. D fick lura ut henne o sen smög jag in igen o tog det vi skulle ha o gömde det i påsen. När jag kom ut frågade hon vad jag hade i påsen o höll på att spricka av nyfikenhet när jag berättade att hennes present ligger där i. "får jag se?!?" <3

Juni strular lite med sömnen på dagarna o verkar vara i en omställnings period som inte jag är med på. Så de senaste dagarna har hon sovit på morgonen från åtta tiden till tio elva sen försöker jag hålla henne vaken till ett två men exakt en timme innan vill hon sova o sover en timme innan hon vill ha mat o sen vägrar hon sova mera efter det fram till kvällen.. Så vi får se om det håller i sig annars får vi arbeta fram nya rutiner..
Gjorde en mjölk provocation på henne tidigare i veckan o fick tillbaka med råge! Magknip hela natten och hård i magen i flera dagar nu. Det börjar släppa men det känns som det kan dröja innan jag ger henne något med mjölk igen..

Söker jobb för glatta livet men det känns så menlöst. Kommer aldrig få något som passar tidsmässigt med den utbildning jag har.. Känns det som iaf. Hur fan löser andra sånt här. Vi lär ju knappast vara de enda som har en som jobbar nätter o den andra är utbildad inom restaurang o g praktiken innebär ju det kvällar, oftast sena?!? Visst hjälper mor o far föräldrar så got de kan men jag vill ju vara med mina barn oxå! Det är ju inte för att andra ska ta hand om mina barn som jag ville ha barn! Hjärtslitande o fördjävligt känns det mest nu.. Försöker söka jobb utanför restaurang o gubben försöker hitta ett dag jobb men jobben växer inte riktigt på träd!

Aja nu lite tv innan jag ska lägga mig o sluka den spännande boken..
Ha en trevlig helg o hoppas vi får massa sol!!
Kram kram

Av Diana "Diddi" - 9 mars 2015 20:20

Jo nu är det vår! Vasaloppet är över o då är det officiellt vår! Full fart har det varit sen i torsdags. Fick jobba torsdag o fredag kväll o det var Hur kul som helst! Majsen har varit i sitt fulla essä hela helgen. Igår åkte vi ner till Vasalopps målet o hejade in min bror i mål! Så starkt jobbat! Blir lite imponerad av honom.
Fick tips om lite jobb så jag ska prata lite med en imorgon så får vi se hur det blir. Och hur vida man ska söka sig något annat.. Börjar bli lite akut känner jag. Men men den dagen.. Lite ont i magen över det hela men vet att det var så även när Maja skulle börja på dagis o Jag jobba..

Idag kom remissen för Majas besök till barn. Så nu ska jag ringa dit på onsdag o se om vi kan få samma läkare som juni o eventuellt även samma tid. Hade varit kanon så slipper man åka hundra vändor till lasarettet. Imorgon ska vi till öron igen o se hur det ser ut. Jag hoppas det är bättre men tror dessvärre inte det.. Men idag har hon sagt att doktorn ska titta så hon är frisk i öronen sen har hon o pappan lekt doktor. Det var noga att kolla öronen då ;-)

Själv känner jag mig helt tömd på energi idag. Vill inte gärna ta min medicin då magen korvar ihop sig. Och idag har jag klarat mig på Alvedon, även om de inte tar bort allt så blir den ju inte lika kraftigt iaf.

Men nu ska jag vara lite social med gubben innan det är dags för sängen..
Hoppas ni haft en trevlig helg!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards