Diddi

Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

jobb, barnen o allt de där..

Av Diana "Diddi" - 14 mars 2015 20:26

Har en enda röra i skallen just nu. Mycket tankar o funderingar o massa praktiskt som ska fixas o donas med. Ville att Maja o juni skulle få samma läkare på barnmottagningen men det var tydligen stört omöjligt enligt sköterskan jag pratade med då de var inriktade på olika åldrar o områden.. Men området är ju i grunden det samma?!? Det var ju det som var grunden till remissen för Juni från början oxå?!? Men men orkade inte tjafsa så jag frågar då jag är där istället o kan prata med junis doktor.

På måndag blir Maja tre år! Helt sjukt att tiden går så fort. Minns fortfarande min lilla bebis som hade sond slang i näsan, oron blandat med tryggheten på neo alla tankar då vi fick veta om hennes hjärta. Hennes första leende, de små busiga ögonen som än idag glittrar till när det är bus i görningen. Åh älskade älskade barn du är helt underbar o livet hade inte varit vad det är idag utan dig. Firandet börjar redan imorgon då farmor o farfar kommer o Maja sa idag att " dom måste ju få tårta mamma" självklart ska vi göra en tårta imorgon! "en sån med grädde o gubbar på mamma!" så imorgon ska vi åka in till mora o se om det finns några jordgubbar..

Maja dras med sin hosta, mest på nätterna o juni har börjat igen oxå. D är snorig o jag har rethosta o blir tätt på nätterna.. Måtte de vara en sista släng..

Igår var vi till syster o lekte med kusinerna i det fina vädret. Idag tyckte Maja vi kunde sitta på trappen o fika i solen så det gjorde vi o som hon myste.. Juni höll under tiden på o krypa ur vagnen så det blev snabbt att spänna fast henne.. Nike nyfiken! Ska snart byta ut baby skyddet till bilbarnstol för henne men till min stora besvikelse saknas det fäst öglor i golvet så vi lär väl sätta i såna först.
Har hemma ser det ut som kaos delux och är inte alls redo för besök. Så vi det så har tvättmaskinen sagt upp sig! Så idag var vi o tittade på en ny men åkte därifrån tomhänta då den vi ville ha fanns inte o som vanligt så försöker de sälja på en som "är så mycket bättre o det är ditt o det är datt o på den ni pratar om finns inte det o det..." försäljare liksom. Så vi åkte hem o får se om vi ska ta oss dit utan frågvisa Maja vill veckan. Under tiden extra knäcker min mamma som tvättare åt oss med bravur! Det kluriga idag var att gå med Maja på lekaffären samtidigt som vi skulle köpa present till henne.. D fick lura ut henne o sen smög jag in igen o tog det vi skulle ha o gömde det i påsen. När jag kom ut frågade hon vad jag hade i påsen o höll på att spricka av nyfikenhet när jag berättade att hennes present ligger där i. "får jag se?!?" <3

Juni strular lite med sömnen på dagarna o verkar vara i en omställnings period som inte jag är med på. Så de senaste dagarna har hon sovit på morgonen från åtta tiden till tio elva sen försöker jag hålla henne vaken till ett två men exakt en timme innan vill hon sova o sover en timme innan hon vill ha mat o sen vägrar hon sova mera efter det fram till kvällen.. Så vi får se om det håller i sig annars får vi arbeta fram nya rutiner..
Gjorde en mjölk provocation på henne tidigare i veckan o fick tillbaka med råge! Magknip hela natten och hård i magen i flera dagar nu. Det börjar släppa men det känns som det kan dröja innan jag ger henne något med mjölk igen..

Söker jobb för glatta livet men det känns så menlöst. Kommer aldrig få något som passar tidsmässigt med den utbildning jag har.. Känns det som iaf. Hur fan löser andra sånt här. Vi lär ju knappast vara de enda som har en som jobbar nätter o den andra är utbildad inom restaurang o g praktiken innebär ju det kvällar, oftast sena?!? Visst hjälper mor o far föräldrar så got de kan men jag vill ju vara med mina barn oxå! Det är ju inte för att andra ska ta hand om mina barn som jag ville ha barn! Hjärtslitande o fördjävligt känns det mest nu.. Försöker söka jobb utanför restaurang o gubben försöker hitta ett dag jobb men jobben växer inte riktigt på träd!

Aja nu lite tv innan jag ska lägga mig o sluka den spännande boken..
Ha en trevlig helg o hoppas vi får massa sol!!
Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards