Diddi

Alla inlägg under oktober 2014

Av Diana "Diddi" - 8 oktober 2014 23:26

Hur ska man orka i en o en halv månad till?
Jag har sedan jag satte in p-staven varit blödningsfri i 6 dagar. Alltså har jag blött konstant i 4veckor imorgon. 3månader säger dom att man bör ha den i för att kunna se ett resultat. Helst 6 månader för att helt klart se att det inte ger med sig. 6!!!månader?!?? Jag har haft min i snart en o en halv månad o håller på o bli tokig. Blöder ibland mer o ibland mindre.. Under dagen! Jag vet inte hur många förpackningar bindor det gått åt. Jag överväger starkt att ta ut den. Men vad ska jag då ha istället? Jag får ju inte ha mina gamla ppiller för att jag löper för stor risk för proppar. Men det är oxå det enda som verkar funka för mig. Eftersom hormonspiralen är lika som staven med samma hormon o samma biverkningar. Kopparspiral vet jag inte ens om jag vågar pröva eftersom de flesta blöder mer av den. Fast o andra sidan så skulle de flesta blöda mindre av stav oxå så.. Äh jag vet inte. Känner mig bara äcklig o skitig hela tiden.

Juni babblar på o har nu börjat greppa saker hon får i handen o även försöka ta sin snutte. Babygymmet verkar hon tröttnat på o blir mest bara förbannad när hon hamnar där. Kanske skulle ha bytt lite leksaker i de så hon tycker de blir intressant igen. Hon är på god väg att snurra över på mage har lite svårt att få med sig överkroppen runt.. Men hon snurrar o rör sig gärna inte så mycket om hon har kläder på sig. Då ligger hon mest o jollrar men bara byxorna åker av så börjar hon sparka o ska runt.. Nu har hon kommit in i en period då hon har svårt att somna. Om man inte sätter henne i bilbarnstolen o åker iväg. Då sover hon på två röda. Ikväll har jag fått linda in oss i filt o placerat oss på trappen ute. Hon blir cool lugn bara vi kommer ut på trappen. Från att vara hysterisk innan.. Men hon sover hela nätterna * Pepparpeppar* o vaknar inte förrens jag väcker henne vid halv åtta kvart i.. Båda barnen sover som stockar på morgonen numera.. Men de klagar jag inte över men varje gång vi INTE måste gå upp så tycker Maja att vi istället ska vakna vid sex... Juni brukar oftast sova vidare till minst sju..

Maja hade då vi var till doktorn dubbelsidig öroninflammation och en sprucken trumhinna samt en urinvägsinfektion. Till råga på allt så såg jag i fredags att hon fått mask i magen.. Jippie! Allt på en jävla gång. Juni kunde hon inte säga så mycket om eftersom det är svårt att göra allergi test på små barn. Men eftersom det finns i släkten så ansåg hon att sannolikheten var stor samt att eftersom hon har komjölk allergi gjorde att hon var allergen mot andra saker var stor.. Så nu väntar vi svar från veterinären på proverna som togs så får vi se hur de står till o hur vi ska göra. Något måste vi ju göra..

Annars är Maja som hon brukar. Min lilla papegoja så det gäller o vakta tungan. Hon har även kommit på att hon kan rymma om vi är dumma o dörren är i upplåst läge. Två gånger har hon traskat ut i strumpor när jag glömt sätta i spärren. Berättade det på dagis i går då hon skulle rymma därifrån oxå för att hennes kompisar inte hade kommit.. Fick då till svar av fröken; redan? Dom brukar vara något år äldre innan dom kommer på tanken att rymma..
Min tjej är för stor för sin ålder känner jag. Men ibland oxå så liten..
Just nu är hon inne i en fas där hon ska välja sina egna kläder o klä på sig själv.. Tröjan brukar inte vara något problem men allt för ofta har hon en liten svans av två små snören ;-)

Jag känner mig som i en bubbla.. Bubblan som hela tiden går emot oss. Vi har iaf bestämt att jag blir hemma med juni tills dagarna tar slut till sommaren.. Så får vi se hur vi ska lösa det under sommaren. Känns inte bra o sätta juni i dagis en vecka för att nästa vecka få byta o gå på sommar dagis.. Känns som att vi får försöka lösa det på något sätt.. Hur blir ett senare problem.
Annars så spinner bubblan runt. Ständigt massor att göra men min ork är borta. Aptiten har varit i botten o de hjälper ju inte orken speciellt mycket.. Ska försöka komma iväg o börja träna både jag o gubben någon gång i veckan. Blir nog skönt o välbehövligt för oss båda..

På fredag ska vi flytta ut ur vårt svarta sovrum och börja göra om. Ska målas o sättas panel o läggas golv. Kommer väl ta sin tid men de kommer att bli kanon när det är klart.

Imorgon ska majsen på dagis igen o då ska jag passa på o städa lite men en tur ner på mora behövs oxå för att fylla på boklagret.. Skulle ha försökt hitta något att ha på mig på dopet. Efter min garderobsrensning så finns där två par byxor o några få tröjor som ser ok ut.. Men bara kroppen kommer i trim igen så finns det kläder igen. Vilket känns som en evighet. Men skam den som ger sig. Jag har lyckats gå ner 42kg en gång o ska banne mig lyckas gå ner minst 5kg till gärna mer men det är mitt delmål nr två. Faktiskt så har jag bara ett kg kvar till inskrivningsvikten ( 79) jag hade med juni så bara det är passerat så var vi delmål nr två på 75 drömmen är att komma ner i 65- 67 som jag hade innan alla hormonbehandlingar o graviditeter.. Men som sagt.. Skam den som ger sig..
Nu blir det nog att försöka sova lite. Fick just sällskap av två iskalla fötter tillhörande en Maja ;-)
Trevlig fortsättning på veckan..
Carpe Diem!

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards