Diddi

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

familjen o doktorn..

Av Diana "Diddi" - 25 augusti 2014 22:23

Har haft en underbar helg som spenderats mestadels med mamma/mormor o två av mina syskon o deras älskade barn. Igår kändes världen lätt. Det är så roligt att se att dom kan leka tillsammans trots en viss åldersskillnad. Att få prata o bara vara med mina syskon o narras så som syskon gör. Se hur alla barnen försöker att få mammas uppmärksamhet. Jo, jag älskar dom så det värker i hjärtat.

Idag vaknade vi i stress. Maja skulle prompt äta vällingen hos mig för Juni söt ju ändå. Så det var bara att värma o sätta sig. (älskar dessa stunder när min stora vill vara liten) skynda att få ut gubben med hunden, somnade med blött hår igår så det stod rakt upp o pressa ner de med plattång o en Maja som står brevid o stampar " mitt hår oxå mamma" få på mig kläder o sen komma ut i bilen o känna mig helt tom. Ingen unge. Känns konstigt men vill lasarettet tog jag mig dock fem minuter sen men men. Fick direkt komma in o lämna ett ekg för att höra " ja där var det ja, då var vi klara" vidare till doktorn som jag trodde var en annan men han är tydligen min doktor o den jag träffat innan var hans vikarie. Då den förra doktorn tyckte det0vore smartast att operera fick jag nu istället en super bra genomgång av mitt hjärtfel. Tydligen är det medfött o inget jag ska oroa mig över så länge jag inte får hysterisk hjärtklappning o hög puls utan ansträngning. Visst kunde jag få problem när jag blev äldre0men det finns mediciner. Hans råd var att avvakta o se. Självklart får jag operera bort det om jag vill men en operation medför alltid risker o vi båda kom fram till att det var en onödig risk så länge jag mådde bra. Fick jag hjärtklappning o var osäker o orolig om det var hjärtat eller min ångest som framkallat så kunde jag vända mig till dom, vc eller akuten för att få göra ett ekg. Så nu ska vi pratar vid igen efter jul o se om jag ändrat mig eller om vi ska fortsätta som nu.
Känns bra att ha fått träffa en doktor som faktiskt kan förklara vad jag har. Inte ofta det händer på detta sjukhus..

Han kunde dock inte se om det fanns något genetiskt i det då Maja oxå har ett hjärtfel men ett helt annat.

Så efter morgonens kaos åkte jag hem till min flock som satt o mös i pyjamas fortfarande. Lite kläder o frukost åkte vi till mormor o fick lite gjort på affären o lunch0hos bästa momo. Hem o lekte o varvade med lite hysteri utbrott. Majsen somnade på två röda efter natt sagan o sen var det bara att turas om o trösta övertrött liten. Men nu sover de båda gott o jag ska läsa lite innan jag ska nypa någon timme för imorgon är det dags för Maja att bli av med lite överskottsenergi på0dagis :-)

Natti natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards