Diddi

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Diana "Diddi" - 16 augusti 2014 22:21

Ja äntligen har vi fått en ersättning som funkar för Juni. Förra veckan var vi på bvc, hon växer som hon ska o är nu 5300g stor o 56 lång. Doktorn tyckte hon var stark i nacken o en pigg tjej. Lite dividerande av vad vi provat för ersättning o droppar fick vi hem en prov burk av althera, mjölkfri ersättning. På söndag hade jag en mestadels nöjd tjej som inte blev hysterisk o högröd när hon skulle bajsa. Hon har haft fullt med små prickar i ansiktet o på armarna som jag tagit för hormonprickar. Men när hon två dagar hade gått på den nya ersättningen försvann de. Dock tog prov burken slut på söndag eftermiddag ohon fick igen nan h.a 1 på måndag morgon hade hon prickar igen hela armarna. Men vi fick ett recept o ny mat o prickarna försvann igen. Hon är nöjd o glad o har knappt magknip alls numera o bajsar utan problem. En tyngd har släppt o nu de senaste nätterna har hon sovit hela natten så även jag har fått sovit. Visst vaknar man med ett ryck några gånger o inser att hon sover o bara man hör att hon andas så somnar jag lugnt om.
Majsen då?!? Jo hon hade varit en vecka på dagis o förra fredagen fick hon feber. Feberfri söndagkväll igen men snorig som bara den. HEJ DAGIS! Du underbara smitthärd! Två veckor har gått o hon börjar lära sig namnen på de nya kompisarna, själv har jag ingen koll längre på vilka hon har på dagis. Nästa vecka efter två veckors strul med nattning ska hon bara få sova en halvtimme fortsätter det ta timmar innan hon somnar får hon sluta sova middag. Kan inte hålla på med nattning i två timmar de dagar hon varit på dagis, blir enerverande för oss alla. Så vi får se nu hur det går.

Det var barnen de. Själv hade jag planer på o lägga om kosten nu i veckan men det sket sig så jag ska köra på vill veckan istället o försöka äta tallriksmodellen, tänkte först lchf men jag behöver den pastan/Potatisen för att ens funka. Men dra ner på det o även få bort läsken o sötsakerna, speciellt fikat. Min svaga punkt. Men jag tror att lite av allt funkar bättre än att banna något för min del. Dock är jag nöjd att denna graviditet ha kvar fem kilo istället för 25 som jag hade med Maja på inskrivnings vikten. Dock började jag gå upp i vikt redan i ivf svängen med alla hormoner så egentligen har jag en hel del att bli av med men mitt första mål är inskrivnings vikten. Dags o börja röra på sig igen alltså. ;-)

Men nu är det dags för en date med John blund

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards