Diddi

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Diana "Diddi" - 17 maj 2012 23:22

Japp bara ett läkar besök kvar. Mitt eget. Imorgon ska jag få kolla igen vad som kan vara fel på magen. Idag/kväll har mamma fått varit här när gubben har jobbat för att jag blir alldeles simmig i huvudet och knäsvag när jag lyfter upp Maja. Det gör så sjukt ont i magen och ömmar så snart man nuddar magen. Det fick mig att ringa till mamma och hämta upp henne så jag slapp vara själv ifall man tuppar av med tjejen här hemma. Känns inte så lyckat.


Men imorgon kommer jag inte ge mig. Måste få veta vad som är knas, kan ju inte gå å må såhär när man har liten och tänka på. Och speciellt när gubben är å jobbar så måste jag ju klara av att vara själv med henne. Så om jag så ska barrikera mig på lasarettet imorgon så ska jag ha reda på vad som är fel!


Nåja. Igår var vi på BVC med tjejen och hon vägde som sagt 6240g och var 59,5 lång. Bara springer iväg. Sen så visade hon att hon hade händer och "skrattade" när man prata med henne. Så sa hon att man kan tro att hon är tre månader istället för två dels för att hon är så pass stor och dels för att hon vill/kan göra så mycket reda och är så stadig i nacken. =) Något mamma sagt sen en månad tillbaka.. ;P


Så hon är duktig tjej idag har hon haft vaken dag och sovit drygt tre timmar sen åtta i morse fram till halv tio ikväll då mamma lyckades få henne att somna i sängen tillslut. Nu ligger hon och sover och jag hoppas hon får sova gott i natt och slipper magknipen. Pappan som  har "jour" i natt. Bara jag väcker honom eftersom jag inte vågar lyfta henne å han vaknar inte när hon låter. ;) Så vi kör lite team work.


Nu ska jag fixa så det finns flaskor för natten sen ska nog jag ockå ta natten å se om jag får sova något för magen.

Ha en skön helg. =)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards