Diddi

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Ska jag eller ska jag inte?

Av Diana "Diddi" - 25 november 2012 19:46

Egentligen har jag inget att skriva, men jag känner ett behov av de. 

Så vi kör väl den vanliga ramsan. Eller ja jag kan väl skriva men jag känner inte för att skriva ett kilometerlångt inlägg.. 

Vi tradar på. Full fart hela dagarna. Stå å gå är roligast just nu. Och mat är skoj. Roligast är att spruta ut all mat ur munnen igen på mamma. Då skrattar hon gott o vinkar. Skit unge.. ;)


Jag själv är i valet å kvalet om jag ska köra en ren kur med cambrigde, känns som att det är det jag behöver för att få ordning med sockerberoendet som jag har. Iförrgår köptes en påse godis en stooor påse den räckte till igår. Idag blev det bullar. CocaCola är den vätskan som dricks, något glas vatten ett på morgonen o ett på kvällen, på sin höjd. Det känns fel. För att gått ner i vikt till att börja gå upp igen. Det svider i kroppen o hjärtat å se det gå uppåt igen, men jag har ju faktiskt ingen annan att skylla på än mig själv. Så jag tänkte om jag kör en sån o sen går över på LCHF och självklart kör igång med träningen. För ser jag att det ger resultat så vet jag att jag också får motivation.. O att gubben börjar jobba mer dagar nu till nästa år gör att jag kan följa med J på pass å träna någon gång. Om inte det ger motivation så vete fan vad som ska göra det. Men jag vet att jag kan o de känns som det är rätt tid att börja nu. Innan jul o så. Jag är ingen julmats älskare så det stör inte mig så mycket men jag är ju gotte gris... Får slå mig på fingrarna över högtiderna. ;) 


Tror nog de får bli en sån. Om jag får lägga de pengarna på det vill säga.. Det är ju lixom inte att bara göra så. Så är det i tvåsamheten. Man måste höra sig för var pengarna kan läggas på.. Från båda hållen. =)


Skruttan somnade ifrån flaskan så jag gissar på att hon kommer slå upp ögonen vid tre å vilja ha mat.. bara en gissning. ;) 

Jag ska njuta av en tv kväll o hoppas de går något som man kan titta på iaf.. =) 

Hoppas ni haft en toppen helg. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards