Diddi

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

lite nytt, lite gammalt!

Av Diana "Diddi" - 28 mars 2012 17:26

Vi myser på soffan. Jag och Maja. Hon har lite ont i magen å då verkar det bara vara mamma som duger. Så nu ligger hon på mig i en konstig ställning som inte alls ser skön ut men hon snarkar på. Har något som irriterar i ena ögat oxå så det varar lite. Men det börjar bli bättre. Mannen har jobbat natt i två nätter och jag har fått varit mamma på heltid. :-) lite läskigt ja men å andra sidan så är det ju den stora drömmen! De känns bara lite overkligt än. Att hon faktiskt är våran! Att hon får stanna med oss, att det inte är en "lånad" bebis. Hon är våran! Jag har haft henne i min mage i nio månader. Jag har haft värkar i tolv timmar. Det borde vara verkligt! Men det är ju just att det inte känns så. Det kanske kommer! Mest irriterad är jag på min så kallade pappa. Är så jäkla typiskt att människan alltid ska förstöra dom stunder som är mina bästa! Han skriver genom en vän på Fejan att han är en stolt morfar! Bara det får mig att koka! Han förlorade mig som dotter för många många år sedan och då anser jag inte att han har rätt att vara "en stolt" morfar! Det är det värsta. Men å andra sidan så har jag för första gången övertaget! Han kommer ALDRIG få träffa henne! Och det har jag rätt att bestämma. Och som att det inte vore nog! Han har flyttat ut hit på sollerön! Jippie! Men men. Han kan leva sitt liv. Jag lever mitt å i det finns inte han. Han är bara ett störningsmoment!Imorgon ska vi ut och träffa lite folk. Ska bli skönt. Är iof ganska skönt å bara vara oxå. Men vi måste ut å anpassa oss till världen vi oxå ;-) så imorgon börjar vi. Känner inte för att ta hem folk då man blir stressad och vill städa å fixa. Så jag åker hem till Jessica imorgon på förmiddagen och sen ska jag titta in på "jobbet" oxå. På fredag är det dags för bvc besök igen. Hoppas tjejen gått upp mera den gången. Å att vi slipper kärringen som hoppade in senast å får ordinarie. Tell You about that an other time. Nu ska jag se om jag får plocka ur diskmaskinen eller om hon protesterar ;-)Ha en skön kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards