Diddi

Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Diana "Diddi" - 19 maj 2015 21:44

Försöker hitta inspirationen igen. Vågen visar fortfarande neråt men än är jag inte i mål. Drömmen nu är att börja gymma på riktigt igen.. Få upp flåset, springa är inte riktigt min grej, prövat det om o om igen men är det inte fötterna jag vrickar så hoppar knäet för mig.. Så jag har uteslutit det men träning på gym är något jag faktiskt längtar efter. Nu gäller det bara att få ordning på ekonomin (man blir ju inte direkt rik av att vara föräldraledig..) så ska jag ta tag i både det och mig själv..
Eftersom Maja ska ha mjölkfri kost så äter vi andra det oxå. Tror de kan ha bidragit till att kroppen känns mer ok, magen är lugnare o fungerar igen som den ska o de känns toppen.

Tycker tiden rusar iväg. På söndag blir lilltuss 11 månader.. Var tog tiden vägen, minns fortfarande när vi kom hem från Falun med en lillasyster till Maja, var knappt så man fick en kram för hon ville ju se sin lillasyster <3 älskade barn ni gör livet till en njutning. På måndag börjar jag jobba, senast jag jobbade var i början av 2014.. Helt sjuk känsla. Jo visst har jag hoppat in extra tidigare men nu ska man gå på schema igen. Känns samtidigt skönt men man är ju fortfarande orolig. Bara o hoppas att det inte blir så långa dagar för majsen på dagis. Även om hon trivs jättebra så blir hon trött av tre dagar så att till veckan vara där i fem dagar kommer nog märkas på henne. Men bara o tacka mor o far föräldrar för att de stället upp så de slipper bli superlänge de första dagarna..

De senaste två dagarna har vi busat med min systers familj och idag med mormor, Maja var på dagis en stund men blev själaglad när mormor var med o hämtade på dagis.

Juni tror fortfarande att hon kan gå ibland o släpper taget lite för fort men hon är duktig på att ta emot sig, reser sig mot ALLT o försöker att gå med allt. Senaste hon kommit på är att vardagsrumsbordet flyttar på sig om man knuffar det så nu använder hon det som gå bord :)

Försöka stjäla några timmar i natt oxå men känner att det kan bli en tuff natt då Maja redan svamlar i sömnen o juni snurrar som en helikopter i sin säng

Imorgon ska jag försöka hinna med lite städning medan stora är på dagis o minstingen sover, alltid när jag planerar sånt så sover hon bara korta stunder.. Men man lär ju försöka hinna ikapp lite innan jobbet börjar.
Önskar ibland man hade en hushållerska men när man knappt vill släppa in sin mamma hemma så vete tusan om hushållerskan fått komma in innan jag städat heller ;)

Nej sova var det..
Ha de gött så ses vi på jobbet framöver :)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards